Je ergernissen van vandaag - Deel 2

Schoolfeest van de kinderen waarbij je kaarten moet kopen om hun optreden te zien. Twee shows aan €7,5 per volwassene. Daarbij ook nog een brief met de vraag naar sponsors voor dat schoolfeest.

Begint toch wel een beetje schandalig te zijn als ik kijk hoeveel belastingen we betalen...
Wtf?? Wat voor een waanzin is me dat.
Das een show met vuurwerk en olifanten?
 
Want het werk is gedaan na het 26u voor de klas staan? Ik ken eigenlijk geeneen leerkracht die in het weekend niet werkt voor 't school. Buiten sportleerkrachten misschien.
Dan ken je maar heel weinig leerkrachten?

In mijn directe omgeving lopen wat leerkrachten rond, en ook mijn mama heeft haar hele carrière doorgebracht op een school. (Ik spreek wel over kleuter en lager onderwijs)
Een deftige, gemotiveerde leerkracht steekt inderdaad na de schooluren nog tijd in voorbereidingen en lesplannen en dergelijke maar toch niet elke dag en elk weekend hoor.
 
Dan ken je maar heel weinig leerkrachten?

In mijn directe omgeving lopen wat leerkrachten rond, en ook mijn mama heeft haar hele carrière doorgebracht op een school. (Ik spreek wel over kleuter en lager onderwijs)
Een deftige, gemotiveerde leerkracht steekt inderdaad na de schooluren nog tijd in voorbereidingen en lesplannen en dergelijke maar toch niet elke dag en elk weekend hoor.
Ik denk dat hij veel leerkrachten kent. Wat voor leerkracht uw ma was, daar kan precies het een en 't ander over afgeleid worden uit jouw opvattingen over het werk.

Hopelijk lezen hier veel mensen hoe weinig werk het is en gaan ze massaal solliciteren! Het is tenslotte maar 26 uren werken, voor een normaal loon en keiveel vakantie, één grote win-win. Waar wacht men nog op?
 
Ik denk dat hij veel leerkrachten kent. Wat voor leerkracht uw ma was, daar kan precies het een en 't ander over afgeleid worden uit jouw opvattingen over het werk.

Hopelijk lezen hier veel mensen hoe weinig werk het is en gaan ze massaal solliciteren! Het is tenslotte maar 26 uren werken, voor een normaal loon en keiveel vakantie, één grote win-win. Waar wacht men nog op?
Ik heb nergens gezegd dat het weinig werk is he. Ik zeg net dat er inderdaad nog gewerkt wordt na de schooluren en in de weekends.
Maar om te zeggen dat een leerkracht elk vrij moment nog voor school bezig is vind ik overdreven. En ze hebben veel vakantie in ruil.

Die opmerking over mijn ma is trouwens nergens voor nodig.
 
Ik heb nergens gezegd dat het weinig werk is he. Ik zeg net dat er inderdaad nog gewerkt wordt na de schooluren en in de weekends.
Maar om te zeggen dat een leerkracht elk vrij moment nog voor school bezig is vind ik overdreven. En ze hebben veel vakantie in ruil.

Die opmerking over mijn ma is trouwens nergens voor nodig.
Je zei dat het maar 26 uren werk is? Hoezo zeg je dan "nergens dat het weinig werk is"?

Die persoon zegt dat leerkrachten elk weekend moeten werken voor school thuis, die zegt niet dat ze "elk vrij moment nog voor school bezig" zijn. Jij reageert daarop van niet en dat hij waarschijnlijk weinig leerkrachten kent. In dezelfde reactie zeg je dat je ma zelf leerkracht was, om jouw punt te staven. Ik trek maar conclusies, maar goed, als ik deze discussie wil verder zetten kan ik gewoon in de HLN-comments gaan vertoeven, een weinig tof of nuttig tijdverdrijf, dus veel plezier nog met die mening, salut.
 
Je zei dat het maar 26 uren werk is? Hoezo zeg je dan "nergens dat het weinig werk is"?

Die persoon zegt dat leerkrachten elk weekend moeten werken voor school thuis, die zegt niet dat ze "elk vrij moment nog voor school bezig" zijn. Jij reageert daarop van niet en dat hij waarschijnlijk weinig leerkrachten kent. In dezelfde reactie zeg je dat je ma zelf leerkracht was, om jouw punt te staven. Ik trek maar conclusies, maar goed, als ik deze discussie wil verder zetten kan ik gewoon in de HLN-comments gaan vertoeven, een weinig tof of nuttig tijdverdrijf, dus veel plezier nog met die mening, salut.
Doei!
 
Eerder vandaag op het nieuws een gruwelijk filmpje gezien van een vader en zijn kinderen die een schaap mishandelen, ik ben er nog niet goed van, ik krijg het niet in mijn hoofd. Hoe kunnen mensen zo door en door rot zijn. Dit is uiteraard zoveel meer dan een ergernis maar het moest er gewoon even uit, ik krijg het beeld niet uit mijn hoofd. Dat arme dier.
 
Op weg naar de vuilniscontainer weer op een naaktslak getrapt. Was het beu en ben ze beginnen oprapen. Op 75 exemplaren, gaande van mini’s tot exemplaren die je op je bovenlip kan gebruiken als moustache, ben ik gestopt. Dan had ik meest in de weg kruipende ongeveer gehad.
En dan staan er al twee slakkenvallen ook he. Met dat constant vochtig weer hebben we gewoon geschift veel slakken op onze koer, begint ambetant te worden.
Exemplaren met een huisje mochten blijven.
 
Want het werk is gedaan na het 26u voor de klas staan? Ik ken eigenlijk geeneen leerkracht die in het weekend niet werkt voor 't school. Buiten sportleerkrachten misschien.
Ik ken er zo nochtans veel hoor...

Waaronder 1 die na z'n werkuren z'n volledig huis zelf gebouwd heeft, een bos onderhoud en nu als bijverdienste tuinaannemer geworden is in bijberoep.

Een andere, met 4 kinderen die een halve dierentuin en boomgaard heeft. En daarbovenop nog imker is. (Z'n vrouw is ook leerkrachte)
 
Ah, classic BG, waar kakken op leerkrachten zelfs de frikandeldiscussie overstijgt.

Ockhams stoppelschraper blijft voor velen blijkbaar een uiterst moeilijk te vatten gegeven.
Zo kampt het onderwijs uiteraard niet met personeelstekort vermits het de ultieme, weinig werkuren tellende, droomjob is.

:love:
 
Ik denk dat hij veel leerkrachten kent. Wat voor leerkracht uw ma was, daar kan precies het een en 't ander over afgeleid worden uit jouw opvattingen over het werk.

Hopelijk lezen hier veel mensen hoe weinig werk het is en gaan ze massaal solliciteren! Het is tenslotte maar 26 uren werken, voor een normaal loon en keiveel vakantie, één grote win-win. Waar wacht men nog op?
Wow ook kort lontje. Leerkracht is echt niet de moeder der lastige jobs die je probeert te laten uitschijnen hoor.
 
Mijn moeder was heel haar leven lerares in het hoger middelbaar, en buiten het "recyclen" van de jaarlijkse examens lag die toch heel veel met de beentjes omhoog voor de tv buis zulle. :biglaugh:
 
De Proximus wijkkast hier vlakbij is opengebroken, vandalisme waarschijnlijk. Ik geef dat door via hun app voor schade aan hun infrastructuur (Proximus SOS cable). Melding geweigerd, "dit is niet onze infrastructuur".

Nee inderdaad mannekes, voor de kenners: Tis de KVD die is opengebroken met vlak ernaast de ROP. Toen ze mijn boeltje hier kwamen installeren zat de technieker in die kast te werken, 't zal zeker geen Proximus-infrastructuur zijn 🤨 Dan maar wachten tot heel de wijk hier zonder Proximus zit zeker 🤷‍♂️
 
Op weg naar de vuilniscontainer weer op een naaktslak getrapt. Was het beu en ben ze beginnen oprapen. Op 75 exemplaren, gaande van mini’s tot exemplaren die je op je bovenlip kan gebruiken als moustache, ben ik gestopt. Dan had ik meest in de weg kruipende ongeveer gehad.
En dan staan er al twee slakkenvallen ook he. Met dat constant vochtig weer hebben we gewoon geschift veel slakken op onze koer, begint ambetant te worden.
Exemplaren met een huisje mochten blijven.
Het is overal hetzelfde: een invasie van slakken. Hier zijn ze ondertussen de moerbeien aan het opvreten, ik had twee kleine exemplaren waarvan er een gewoon geen bladeren meer heeft. Daarrond staan smeerwortels, ook normaal iets dat heel sterk is, maar nu amper nog bladeren heeft. Ik ben eergisteren zo eens twee biervallen gaan zetten en gisterenavond eens gaan kijken, een hoop verdronken slakken en dan nog zaten er genoeg die boompjes op te vreten.
 
Er zijn top leerkrachten, heel veel deftige leerkrachten en ook wel echt mensen die die job nooit zouden mogen uitoefenen en die dat toch veertig jaar doen.

Maar een leerkracht heeft buiten school echt niet heel veel te doen tenzij misschien in de eerste jaren als je je lesmateriaal allemaal zelf wil finetunen etc.

En ja langs vaders kant hebben wij leerkrachten van kleuter tot middelbaar onderwijs zitten.

En nee ik zou die job nog niet willen doen al geeft men mij vijf keer mijn huidig loon.

Al die dingen kunnen perfect naast elkaar bestaan, nee die kloppen niet veel uren maar ook nee dat is zeker geen droomjob voor mij ik zou gek worden van die job zelfs al zou ik ze in weinig uren deftig kunnen doen.
 
Wow ook kort lontje. Leerkracht is echt niet de moeder der lastige jobs die je probeert te laten uitschijnen hoor.
Maar we gaan toch ook niet doen alsof het beeld bij de brede bevolking over een droomjob zonder stress en met weinig uren klopt? Waarom zitten we dan eigenlijk met problemen in het onderwijs, waar kinderen studie krijgen omdat er niemand is om een vak te geven?

Ik wil aannemen dat eenmaal gesettled en benoemd het allemaal wel goed meevalt, maar je moet daar natuurlijk ook geraken. In mijn ogen is de algemene houding tegenover leerkrachten ook een belangrijke reden waarom het niveau daalt trouwens: de leerkracht als pispaal.
 
Onderwijs - werkomstandigheden:

Waarde hoger onderwijs:

Leerkrachten en de pedagogische tik:

Gratuit rondje bashen op een heel beroep: niet hier
 
Terug
Bovenaan