Heeft iemand beelden van de mogelijke penalty-fout van MDC?

Ik lees dat PVDB durft schrijven dat Club wint omdat de scheids/VAR hun werk niet hebben gedaan. Zeer onnodig en zelfs onterecht statement als ik veelal lees dat MDC eigenlijk eerst de bal speelde of dat er minstens zeer veel discussie over is. Zelfs Boucaut stelt dat de VAR niet moest tussenkomen.

PVDB doet alsof dit een clear-cut geval zoals bij Eupen was (waar er volgens mij amper discussie kan zijn - dit is eigenlijk penalty).

Waanzinnig slechte passage van PVDB in dat geval met een louter goedkoop oogmerk tot stemmingmakerij.

Heeft eerst volledig de man mee en pas daarna de bal.
 
Heeft iemand beelden van de mogelijke penalty-fout van MDC?

Ik lees dat PVDB durft schrijven dat Club wint omdat de scheids/VAR hun werk niet hebben gedaan. Zeer onnodig en zelfs onterecht statement als ik veelal lees dat MDC eigenlijk eerst de bal speelde of dat er minstens zeer veel discussie over is. Zelfs Boucaut stelt dat de VAR niet moest tussenkomen.

PVDB doet alsof dit een clear-cut geval zoals bij Eupen was (waar er volgens mij amper discussie kan zijn - dit is eigenlijk penalty).

Waanzinnig slechte passage van PVDB in dat geval met een louter goedkoop oogmerk tot stemmingmakerij.
De Cuyper speelde en raakte de bal. Dat de bal aanvaller dan uit balans is, kan je moeilijk kwalificeren als fout. Dat de scheids niet fluit en na VAR ook geen penalty is, ja dan zwijg je beter want het is niet dat De Cuyper de aanvaller zonder oog voor bal hem omver kegelt.
Wat me bij de gele kaart van Janssen brengt. Zoals iemand hier eerder zegt, kan je gewoon rood geven.
 
Kvind dit toch penalty, hoor...

In Cercle - Genk was overigens ook weer zo een situatie. bij 2-1 trapt El Ouahdi mooi op goal en bal gaat in corner via de half omhooggestoken arm van een liggende/duikende Cercle speler. Duidelijk penalty voor mij (quasi identiek aan de penalty die we tegenkrijgen op Antwerp vorig seizoen in de PO's) . Maar "gelukkig" speelde Genk ZO zwak dat die fase niet beslissend is (ook al zou het dan 2-2 kunnen worden, maar dat hielden we toch geen 90 minuten), want anders zou die nu ook al 20 keer gepasseerd zijn met de nodige discussies.
 
In ieder geval is het zeker geen clear error (dat tonen de 50/50 meningen wel aan) dus artikeltje van PVDB kan de vuilbak in met z'n stemmingmakerij.
 
De Cuyper speelde en raakte de bal. Dat de bal aanvaller dan uit balans is, kan je moeilijk kwalificeren als fout. Dat de scheids niet fluit en na VAR ook geen penalty is, ja dan zwijg je beter want het is niet dat De Cuyper de aanvaller zonder oog voor bal hem omver kegelt.
Wat me bij de gele kaart van Janssen brengt. Zoals iemand hier eerder zegt, kan je gewoon rood geven.
De Cuyper raakt toch gewoon eerst met zijn been het been van Kerk, toch gewoon 100 procent penalty.
 
Maar de bal is daarna speelbaar zoals Van Bommel zegt en de neergehaalde speler kan daarna niet echt verder spelen.
Dit is m.i. irrelevant. Is immers wel vaker het geval bij een tackle die eerst bal raakt (hoe licht ook) en vervolgens de man meeneemt.

De cruciale vraag hier lijkt me echt te zijn of MDC eerst de bal raakt met z'n tackle.
 
Alderweireld zijn uithaal richting de scheids mag van mijn part zwaar gesanctioneerd worden. Jasper Vergoote fluit naar mijn inziens een meer dan degelijke match in heel moeilijke omstandigheden. Ga er maar eens gaan staan hé! Bij elke twijfelachtige beslissing heel het stadion in je nek krijgen, spelers die komedie spelen.
Ge moet maar durven na vorig jaar.
 
De Cuyper raakt toch gewoon eerst met zijn been het been van Kerk, toch gewoon 100 procent penalty.
100 procent penalty vind ik toch echt van de pot gerukt hoor. Dit is helemaal geen 100 procent penalty.

MDC gaat voor de bal en heeft die ook. Hoe zacht of hard je uiteindelijk de bal raakt doet weinig ter zake.
 
100 procent penalty vind ik toch echt van de pot gerukt hoor. Dit is helemaal geen 100 procent penalty.

MDC gaat voor de bal en heeft die ook. Hoe zacht of hard je uiteindelijk de bal raakt doet weinig ter zake.
Als hij direct gaat liggen is het penalty want dan raakt mdc de bal echt niet meer. Tis een randgeval

BTW vonden jullie dat die scheids zo pro Cub was ? de antwerp mannen
 
Ik vind die van De Cuyper toch ook moeilijk. Het is niet dat hij echt naar de bal tackelt en die mist en zo Kerk omver maait hé. Hij glijdt eerder met zijn been tussen Kerk en de bal en schermt die bal zo af én heeft de bal dan ook gewoon

Ik vind het ook geen penalty, kan wel begrijpen dat het er zo uitziet omdat Kerk dan over zijn been gaat, maar verovert iemand op het middenveld zo de bal gaan ze daar imo nooit fout voor fluiten.
 
Ik vind die van De Cuyper toch ook moeilijk. Het is niet dat hij echt naar de bal tackelt en die mist en zo Kerk omver maait hé. Hij glijdt eerder met zijn been tussen Kerk en de bal en schermt die bal zo af én heeft de bal dan ook gewoon

Ik vind het ook geen penalty, kan wel begrijpen dat het er zo uitziet omdat Kerk dan over zijn been gaat, maar verovert iemand op het middenveld zo de bal gaan ze daar imo nooit fout voor fluiten.

Ik zie ze eigenlijk net sneller fluiten daar omdat het "maar op het middenveld" is.
 
Ik zie ze eigenlijk net sneller fluiten daar omdat het "maar op het middenveld" is.
Het is toch een actie die je vaak ziet op het middenveld, een speler die met zijn been tussen een speler en de bal glijdt om zo de bal af te schermen en te veroveren? Dat fluiten ze echt nooit tenzij hij dat echt verkeerd timet en de benen vol mee heeft. Maar dat is hier toch niet het geval.
 
Terug
Bovenaan