Die penalty -fase van Kerk vind ik wel een moeilijke. Is dit zo'n gevalletje waar ongeacht wat de beslissing van scheids is, niet wordt ingegrepen door de VAR wegens geen clear error?
 
Die penalty -fase van Kerk vind ik wel een moeilijke. Is dit zo'n gevalletje waar ongeacht wat de beslissing van scheids is, niet wordt ingegrepen door de VAR wegens geen clear error?
Alletwee de penalty fases kan je geven maar waren beide extreem licht, Ik vond bvb die van Ordonez nog minder een penalty waard dan die me De Cuyper. Maar een scheidsrechter die daarvoor twee keer penalty fluit mag van mijn part op pensioen gaan.
 
Op het einde van Kortrijk - Eupen was er ook zo'n fase. Scheids werd zelfs door de VAR naar het scherm geroepen maar gaf 'm dan nog niet. Zo'n typische "eigenlijk wel een overtreding maar misschien nét iets te licht voor een penalty"-geval.
 
Op het einde van Kortrijk - Eupen was er ook zo'n fase. Scheids werd zelfs door de VAR naar het scherm geroepen maar gaf 'm dan nog niet. Zo'n typische "eigenlijk wel een overtreding maar misschien nét iets te licht voor een penalty"-geval.

Ik blijf dit altijd een vreemde redenering vinden bij refs. Als ge een fout buiten de zestien zou fluiten, moet ge hem ook binnen de zestien fluiten. En qua regel is dat dan nu eenmaal penalty.
 
Ik blijf dit altijd een vreemde redenering vinden bij refs. Als ge een fout buiten de zestien zou fluiten, moet ge hem ook binnen de zestien fluiten. En qua regel is dat dan nu eenmaal penalty.
De laatste is gewoon geen fout, raakt de bal eerst anders zou de VAR tussenkomen. Maar laat die fase 10x opnieuw worden gespeeld en ik ben zeker dat hij 50% van de keren op de stip gaat omdat je dan het ofwel 1) gezeik hebt waar Van Bommel mee afkomt 2) ze het niet goed konden zien wie hij eerst raakte. Eerst op de bal is eerst op de bal, hoe of wat doet er gewoon niet toe.
 
Dat had altijd geel moeten zijn, feit dat die kaart niet gegeven wordt daar mogen ze de scheids wel op aanspreken en straffen
De evaluatie van die fases zouden ze openbaar moeten maken, gewoon omdat ik te nieuwsgierig ben naar de gedachtengang van die scheidsrechter.
Wat gaat er door die zijn hoofd om dat zo maar toe te laten. Vlak voor zijn neus gebeurt dat, wat eigenlijk neerkomt op de scheidsrechter in zijn gezicht uitlachen, bijna pestgedrag zelfs. Als ik mij niet vergis was het dezelfde scheidsrechter van het toneeltje van Hazard.
Dan heb je toch weinig ruggengraat?
(Disclaimer: dit is geen betoog dat scheidsrechter X of Y tegen Antwerp is, ze zijn gewoon even onbekwaam voor alle (top)-clubs over een heel jaar gezien).
 
De evaluatie van die fases zouden ze openbaar moeten maken, gewoon omdat ik te nieuwsgierig ben naar de gedachtengang van die scheidsrechter.
Wat gaat er door die zijn hoofd om dat zo maar toe te laten. Vlak voor zijn neus gebeurt dat, wat eigenlijk neerkomt op de scheidsrechter in zijn gezicht uitlachen, bijna pestgedrag zelfs. Als ik mij niet vergis was het dezelfde scheidsrechter van het toneeltje van Hazard.
Dan heb je toch weinig ruggengraat?
(Disclaimer: dit is geen betoog dat scheidsrechter X of Y tegen Antwerp is, ze zijn gewoon even onbekwaam voor alle (top)-clubs over een heel jaar gezien).
Zeer belangrijke disclaimer, ik kijk neutraal naar de JPL en het valt mij in Union - RSCA toch ook weer op dat er best veel fases in 2 richtingen waren waarbij ik dacht: FLUIT DAN TOCH.
 
De laatste weken weer veel CL matchen gezien.

Viel me op dat het niveau van de arbitrage daar toch echt veel hoger is. Vaak goed laten doorspelen, meer consequent fluiten binnen de match zelf aan beide kanten, niet laten vangen door (verdedigende) schwalbes, etc.

Ja ja, het is niet voor niets dat er geen Belgische scheidsrechters nog op internationaal topniveau actief zijn. Gewoon lager niveau.
 
Ik zie nu de beelden van de niet-gegeven penalty voor Eupen.

Wat bezielt de scheids daar? Is toch gewoon 100% penalty... Schandalig dit hoor.
 
De laatste weken weer veel CL matchen gezien.

Viel me op dat het niveau van de arbitrage daar toch echt veel hoger is. Vaak goed laten doorspelen, meer consequent fluiten binnen de match zelf aan beide kanten, niet laten vangen door (verdedigende) schwalbes, etc.

Ja ja, het is niet voor niets dat er geen Belgische scheidsrechters nog op internationaal topniveau actief zijn. Gewoon lager niveau.
Niet alleen de arbitrage he :unsure:
 
Ik zie nu de beelden van de niet-gegeven penalty voor Eupen.

Wat bezielt de scheids daar? Is toch gewoon 100% penalty... Schandalig dit hoor.
Dan lees je op Sporza "licht contact". Hij raakt geen bal en enkel de man, voor mij gewoon penalty.
Vond niemand hier dat Antwerp een penalty verdiende ?
Jawel, voor mij was ook dat een penalty.

Wat mij trouwens vooral opviel aan die fase in Kortrijk, hoe lang duurde die volledige check nu in godsnaam. Combinatie van de VAR check (en dan reken ik zelfs maar vanaf dat de scheids het spel stillegt bij die volgende fase (fout op Kortrijk speler) en dat de scheids moet gaan kijken: 3 minuten en 20 seconden.
 
Vond ze beide penalty. Eupen nog flagranter weliswaar.

Hoe is tijd rekken erger dan competitievervalsing?

Hier zal het wel meer op zijn plaats zijn :)

Ik blijf dit toch echt moeilijk vinden. Als ge even het (weliswaar belangrijk) ding tussen Madsen en Kayembe wegdenkt, is het imo ook gewoon tijdrekken wat er gebeurde. Maar dat die twee twee speeldagen geschorst werden en ge een Vetlesen zoiets ziet doen als afgelopen weekend om dan de grote protagonisten in de veroordeling van Genk en Westerlo en zelfverklaarde voorstanders van eerlijk en mooi voetbal niets hierover te zien zeggen, vind ik wel heel zuur. En dat is weer typisch Belgisch: We pakken een makkelijk slachtoffer (uiteraard er zelf voor gezorgd dat dat is) om een punt te maken, maar zullen dat punt nooit consequent (maar weliswaar in verschillende gradaties afhankelijk van het gebeurde) toepassen. Hoeveel keer hebben we het hier al gehad over "Dat is correct, maar als ze het nu eindelijk eens consequent toepassen"? Ik herinner me dit bvb ook heel fel rond die Brugge - Eupen en die 13 extra minuten toen. Eén kant vond het "dit is belachelijk, doen ze anders nooit" en een andere kant vond "Dit is echt te verantwoorden, maar het moet consequent toegepast worden". En wat zagen we? Absoluut geen consequente toepassing. En daardoor krijgt ge die eerste vorm van reactie.
Boodschap dus: Begin aub eens met elk duidelijk onsportief gedrag te bestraffen (naar proportie uiteraard)!

Ik blijf de term "competitievervalsing" ook geen heel flauw vinden. Dit is net zoals Joos zijn matchfixing. Hier insinueert ge absoluut mee dat er afspraken waren en dat was niet het geval en heeft heilige vader Joos zelfs moeten toegeven.
 
Heeft iemand beelden van de mogelijke penalty-fout van MDC?

Ik lees dat PVDB durft schrijven dat Club wint omdat de scheids/VAR hun werk niet hebben gedaan. Zeer onnodig en zelfs onterecht statement als ik veelal lees dat MDC eigenlijk eerst de bal speelde of dat er minstens zeer veel discussie over is. Zelfs Boucaut stelt dat de VAR niet moest tussenkomen.

PVDB doet alsof dit een clear-cut geval zoals bij Eupen was (waar er volgens mij amper discussie kan zijn - dit is eigenlijk penalty).

Waanzinnig slechte passage van PVDB in dat geval met een louter goedkoop oogmerk tot stemmingmakerij.
 
Goh, hij had een beetje bal ja. Maar de bal is daarna speelbaar zoals Van Bommel zegt en de neergehaalde speler kan daarna niet echt verder spelen.

Geen idee wat de regel hier zegt.
 
Alderweireld zijn uithaal richting de scheids mag van mijn part zwaar gesanctioneerd worden. Jasper Vergoote fluit naar mijn inziens een meer dan degelijke match in heel moeilijke omstandigheden. Ga er maar eens gaan staan hé! Bij elke twijfelachtige beslissing heel het stadion in je nek krijgen, spelers die komedie spelen.
 
Terug
Bovenaan