'Zeldzaam' boek bemachtigen.

Tiep

Banned
Ik ben reeds lange tijd op zoek naar een specifiek boek (eerder een print van een relatief oud document, geen ISBN dus). Er zijn maar een beperkt aantal exemplaren in omloop en hier en daar beschikbaar in een bibliotheek. Het is geen erg populair document (zou me verbazen dat het uitgeleend wordt in de bib) en is ook vrij te raadplegen online. Het is dus eerder een (persoonlijk) verzamelobject. Bij Deslegte heeft er wel eens eentje te koop gestaan maar momenteel niet.

Heeft er iemand een idee welke stappen ik kan ondernemen om dit document te bemachtigen? (Liefst legaal: boek uitlenen en 'verliezen' zie ik niet zitten.)
 
Ik vermoed dat je al eens op Abebooks hebt gekeken? Moeilijk om me iets bij voor te stellen waar je succes zou hebben zonder te weten wat voor soort document het is. :p
 
Je kan altijd een bib contacteren?
Mijn vriendin werkt in de bib en hun catalogus wordt heel regelmatig opgkuist. Bv. boeken die geen nut meer hebben genre "Hoe werk ik met Office 2003" en boeken die gedurende X aantal tijd niet meer worden ontleend.
Je kan altijd eens vragen om dat boek opzij te houden wanneer ze het anders zouden weg doen?
 
Terug
Bovenaan