Winstmarges supermarkten België

Op het commentaar van de andere poster, gezien de frequente scheldpartijen in zijn reactie, ga ik me onthouden van commentaar. Wie weet wat ik doe en wat ik hier vaak schrijf, weet genoeg over de kwaliteit van zijn reactie.

Verklaar je nader in plaats van achterklap te verkopen., dat zou pas de kwaliteit ten goede komen.
 
Verificatie heeft @JPV niet meer nodig op dit forum hoor. Genoeg leden die weten dat hij de waarheid spreekt (waaronder mezelf gerekend).

Over welke waarheid heb je het dan?
Het kan best zijn dat hij voor jou geen verificatie nodig heeft, maar wat maakt dat hier eigenlijk uit? Het gaat het erom dat hij bepaalde zaken prentendeert waar ik duidelijke vraagtekens bij plaats en die hij niet verantwoord.
De wijze waarop jij hier als vriendje schouderklopjes uitdeelt zonder precieze verantwoording is al even hypocriet.
 
Wel straf dat iemand hier speciaal een account aanmaakt om te komen ranten over de vakbond op basis van wat veronderstellingen en boutades.
Je zou bijna denken dat het iemand is waarvan de benaming begint met een t en rijmt op drol.

Inderdaad heel straf dat jij hier wat achterklap komt plaatsen! Ben jij dan zo'n diep vat vol vooroordelen die leeft van veronderstellingen en boutades? Ik hoop dat je inziet dat uit zo'n houding discriminatie spruit.
Ben jij misschien ook van de vakbond? Het zou me op basis van jouw reactie alleszins niet verbazen.
 
Hoewel ik @JPV niet persoonlijk ken, ben ik ook van mening dat die geen verificatie nodig heeft. Zijn bijdragen over de jaren heen zijn steeds waardevol gebleken en ik hoop dat we er nog het één en ander zullen van opsteken in de toekomst.
Dat wil daarom dan niet zeggen dat ik geen andere mening/bedenking zou kunnen hebben, maar ik heb wel respect voor de persoon.
Ook jouw mening, @Lucadesse, lees ik met aandacht. Maar soms lijkt het alsof je te veel in de aanval gaat op de persoon. Ongeveer hetzelfde schrijven, maar veel genuanceerder, zou minder aanvallend lezen. :)

JPV werkt voor de vakbond en zal daarom onwaarheden proberen te weerleggen.

Zelf zou ik net als jij ook graag meer transparantie zien kwa financiën bij ACV, en wat meer verantwoordelijkheid inzake Arco bvb. Maar het is voor ons moeilijk te achterhalen of er effectief iets fout zou zijn in die constructies. (Wat jij zakkenvullerij noemt)
Ze runnen het zoals elke onderneming.

Citeren uit krantenkoppen is niet altijd correct. Ik heb zo iets aan de lijve mogen ondervinden omdat één of andere grote krant om één of andere duistere reden het plots op mijn werkgever heeft gemunt het afgelopen jaar.
In een artikelreeks poneren ze veronderstellingen en verhalen “van horen zeggen” als waarheid. Er is geen is zelfs volgens mij geen factcheck geweest wat zogenaamde getuigen zeggen in dat artikel. Er stond ronduit foute informatie in of informatie die meer duiding nodig had. Maar ondertussen slikken de lezers het artikel binnen als zoete koek. Één van de journalisten deed/doet zelfs een oproep aan hun lezers om hen te contacteren moest je ten val gekomen zijn binnen het bedrijf. Dan kunnen ze daar ook een artikel over schrijven?
Om maar een idee te geven hoe ver die krant wil gaan om iemand/iets te schande te brengen.
Om Patrick Lefevere te quoten uit de reeks “De godfather van de koers” : “Er zijn maar twee dingen juist in de krant, dat is de datum en de prijs…”

Om maar te zeggen dat ik een krantenartikel niet zou geloven om aan te geven dat het ACV zou sjoemelen.
Waarschijnlijk zullen in het slechtste geval gebruik maken van “optimalisaties“ zoals elk groot bedrijf.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik altijd al zeg: de vakbond doet zeker goeie dingen, maar er zitten ook profiteurs tussen die zichzelf verrijken.
Maar dat is in de politiek en in de bedrijfswereld ook zo. Of een aannemer die 'plots' zijn kat stuurt en uw dak maar half afwerkt en dan met uw geld gaat lopen.

Profiteurs, sjoemelaars en oneerlijke mensen gaan er altijd zijn, bij elke instantie.

En ik heb inderdaad ook veel respect voor Jpv. Ik ben het niet altijd eens met hem, maar hij probeert altijd goeie raad te geven en zijn kennis van de wetgeving is heel groot.
 
Laatst bewerkt:
Verklaar je nader in plaats van achterklap te verkopen., dat zou pas de kwaliteit ten goede komen.
Ervaringen hebben zowel JPV (als mij en anderen) geleerd dat mensen die even hun groot gelijk komen verkondigen in slecht aan elkaar hangende posts, en die meteen op de man gaan spelen wanneer mensen in discussie gaan, het niet echt waard zijn om tijd in te steken. Dusja, je oogst wat je zaait.
 
Inderdaad heel straf dat jij hier wat achterklap komt plaatsen! Ben jij dan zo'n diep vat vol vooroordelen die leeft van veronderstellingen en boutades? Ik hoop dat je inziet dat uit zo'n houding discriminatie spruit.
Ben jij misschien ook van de vakbond? Het zou me op basis van jouw reactie alleszins niet verbazen.
Zet maar je calimerohoed af en begin bij jezelf. Je hebt al meerdere mensen los op de man gespeeld en gaat dan verontwaardigd doen als men het bij je doet?
En discriminatie kan je niet spuien, discrimineren is iets wat je doet. Je kan wel een hoop onwaarheden en veronderstellingen spuien om een ander in een slecht daglicht te brengen om die slechte naam dan te gebruiken als goedkeuring voor discriminatie. Leuk als je zo wat mensen bij de vakbond wil framen ofzo.
En moest je het je afvragen, ik ben zelfstandige.
 
Zoals ik altijd al zeg: de vakbond doet zeker goeie dingen, maar er zitten ook profiteurs tussen die zichzelf verrijken.
Maar dat is in de politiek en in de bedrijfswereld ook zo. Of een aannemer die 'plots' zijn kat stuurt en uw dak maar half afwerkt en dan met uw geld gaat lopen.

Profiteurs, sjoemelaars en oneerlijke mensen gaan er altijd zijn, bij elke instantie.

En ik heb inderdaad ook veel respect voor Jpv. Ik ben het niet altijd eens met hem, maar hij probeert altijd goeie raad te geven en zijn kennis van de wetgeving is heel groot.

(y)

Wat denk ik ook van belang is, alle vakbonden van alle strekkingen, over alle niveaus en alle sectoren op 1 hoop gooien is ook wel teveel generaliseren als er gesproken wordt van "de vakbond dit of dat".

Sommige vakbonden hanteren een taalgebruik alsof we nog in de 19e eeuw leven, in sommige bedrijven of sectoren zijn ze meer destructief dan constructief, in bepaalde bedrijven kom je vakbondsafgevaardigden tegen die de rol precies hebben opgenomen om zelf maximaal te profiteren. Maar aan de andere kant zijn er ook nog altijd sectoren en bedrijven waar zo'n vakbond een noodzaak is om niet in 19e eeuwse toestanden te vervallen, of denken ze constructief mee met de werkgevers én werknemers.
 
Terug
Bovenaan