Windows Windows - automatische syncro naar andere map

DogFacedGod

Well-known member
Vraagje:

Ik heb een map van logs van een bepaalde applicatie gelinkt naar een onedrive map zodat ik een soort van backup heb van die logs.

In de originele map worden de logs verwijderd na 30 dagen door die applicatie en dat is niet te veranderen :p.
Maar de gelinkte map worden die ook automatisch verwijderd.

Is er een methode om ervoor te zorgen dat die gelinkte map die logs niet verwijderd?


Ik heb die mappen gelinkt aan de hand van de volgende methode:
Type the following command: mklink /j "%UserProfile%\OneDrive\Folder name" "The full path to your folder". You need to substitute the 'Folder name' portion with the desired name which will reproduce your folder in the OneDrive storage. Also, provide the correct path to the destination folder that you want to sync. For example:
mklink /j "%UserProfile%\OneDrive\Winaero-folder" "c:\data\winaero".
 
Bij mijn weten niet. Een link is, zoals het eigenlijk al zegt, geen kopie maar soort snelkoppeling naar die andere map.

Je zou een externe tool kunnen gebruiken (zoals bijvoorbeeld SyncBackFree) om automatisch op bepaalde tijdstippen de bestanden uit de ene map naar de andere te laten kopiëren.
 
Als je van wél de installatielocatie zou kunnen veranderen, binnen uw OneDrive installeren (of enkel de map met logs daar definiëren), en dan via bvb PowerAutomate een recurring task voor de backup?
 
Terug
Bovenaan