Windows 11

Jimmypop

Active member
Zoals jullie weten, komt win 11 binnenkort uit maar je moet blijkbaar TPM 2.0 hebben om het te kunnen installeren.
Nu zie ik dat mijn laptop TPM 1.2 heeft maar daaronder staat: onderliggende specificatie versie tpm 2,2


Wat wil dit zeggen, dat de TPM kan geüpdatet worden ?
 
Druppelsgewijs komen er al oplossingen om ook Windows 11 op oudere pc,s te installeren.Komt wel goed.
 
Zoals jullie weten, komt win 11 binnenkort uit maar je moet blijkbaar TPM 2.0 hebben om het te kunnen installeren.
Nu zie ik dat mijn laptop TPM 1.2 heeft maar daaronder staat: onderliggende specificatie versie tpm 2,2


Wat wil dit zeggen, dat de TPM kan geüpdatet worden ?
Je kan uw TPM idd updaten
 
Ik zou daar nog niet teveel mee inzitten. Ben bijna zeker dat de TPM vereiste wel nog zal wegvallen want anders gaan er veel uit de boot vallen.
 
Ik heb een ab350 pro4 als mobo. Als ik de tpm.msc opende stond er ook niets geactiveerd. Even in mijn bios gaan zien en onder CPU configuration kan ik fTPM aanzetten en dat geeft me TPM2.

IMG20210703115354.jpg

tpm.png


Voor velen zal het dus de kwestie zijn van dat gewoon te enablen in de BIOS (na een eventuele BIOS update).


@OP: check de website van uw merk van laptop om de nieuwste drivers te downloaden of hou deze gewoon in de gaten, mogelijks komt er wel een patch als uw laptop niet te oud is.
 
Men is bezig met nog een hele reeks oude CPU's te gaan testen, tussen nu en de release datum eind dit jaar. Voor het grote publiek pas begin 2022. Daar zullen best nog wel wat oudere CPU's uit de testen komen die mee ondersteund worden.

Hou er ook rekening mee dat die ondersteuning maar vooral een "we tested it on this hardware and it runs" ding is. Ik vermoed niet dat men het echt gaat blokkeren dat je niet zou kunnen installeren.

Daarnaast blijft Windows 10 ondersteund tot 2025, dus je hoeft niet per se te upgraden en moet je pas in 2025 voor een hardware upgrade of vervanging zien. Dat is best nog wel een aantal jaar. :)
 
Namiddag eens geinstalleerd.

Het is even wennen maar voor wat ik de pc gebruik, kan die als daily blijven staan.

Upgrade kunnen doen met een i7 7700k via de gewone weg.
 
Misschien wel even goed om te weten: Je kan vanuit dev channel nooit niet naar het beta channel of release preview channel gaan.. althans niet zonder eerst windows 10 opnieuw te installeren en of een oude pre windows 11 image terug te zetten..
 
Zou ook graag eens Windows 11 installeren als VM op mijn mac maar vind dus nergens een ISO :/
zelfs niet via het insider program van Windows, krijg ik enkel toegang tot W10 iso's.
 
Zou ook graag eens Windows 11 installeren als VM op mijn mac maar vind dus nergens een ISO :/
zelfs niet via het insider program van Windows, krijg ik enkel toegang tot W10 iso's.
Check Linus Tech Tips eens van gisteren. Die hebben gisteren een video uitgebracht met verschillende manieren om Windows 11 te installeren of om die image te downloaden.
 
Check Linus Tech Tips eens van gisteren. Die hebben gisteren een video uitgebracht met verschillende manieren om Windows 11 te installeren of om die image te downloaden.
is ook via UUDUMP, krijg je op mac een file die je moet runnen met terminal, en dan zegt dat ding nog dat ge zoveel verschillende applicaties nodig hebt om het te kunnen doen..

Staat die ISO nu echt nergens gewoon online op een betrouwbare site :p
 
is ook via UUDUMP, krijg je op mac een file die je moet runnen met terminal, en dan zegt dat ding nog dat ge zoveel verschillende applicaties nodig hebt om het te kunnen doen..

Staat die ISO nu echt nergens gewoon online op een betrouwbare site :p
Misschien wat een omweg, maar installeer eerst WIN 10 als vm en gebruik dan die vm om via UUDUMP die iso te downloaden? Dan heb je op zijn minst zekerheid van de bron.
 
Terug
Bovenaan