Werken bij Telenet

SpecialOne

New member
hallo,

Onlangs zag ik veel nieuwe vacatures bij Telenet in Mechelen, meerbepaald in de IT en data-wereld. Heeft er iemand van jullie ervaring met deze werkgever. Via via en via glassdoor hoor ik dat het zeker wel interessante materie is maar hoor ik ook dat het bedrijf "Amerikaanser" aan het worden is en dat een strenge agile werking de manier van werken niet altijd bevordert. Ik wou hier eens horen of er iemand me nog iets meer kan vertellen over de bedrijfscultuur en de sfeer tussen de teams en de collega's, politiek, worklife, creativiteit, vrijheid om projecten aan te pakken, funfactor etcetera.

Ik had ergens al gelezen dat ze tot wel 3 dagen thuiswerk toelaten. Dat lijkt me veel, misschien wel wat 'te' om een goeie connectie te hebben met de collega's en het team, zeker in deze corona tijd. Maar dit zal wsl de norm worden bij veel bedrijven na corona.

Alvast bedankt
 
TAWOW is wel een dingetje ja (Telenet Agile way of working).

Qua thuiswerk gaat er een verandering zijn (of is al gebeurd, weet het niet meer) dat je nog maar maximal 40% van je tijd op kantoor moet zijn.
 
hallo,

Onlangs zag ik veel nieuwe vacatures bij Telenet in Mechelen, meerbepaald in de IT en data-wereld. Heeft er iemand van jullie ervaring met deze werkgever. Via via en via glassdoor hoor ik dat het zeker wel interessante materie is maar hoor ik ook dat het bedrijf "Amerikaanser" aan het worden is en dat een strenge agile werking de manier van werken niet altijd bevordert. Ik wou hier eens horen of er iemand me nog iets meer kan vertellen over de bedrijfscultuur en de sfeer tussen de teams en de collega's, politiek, worklife, creativiteit, vrijheid om projecten aan te pakken, funfactor etcetera.

Ik had ergens al gelezen dat ze tot wel 3 dagen thuiswerk toelaten. Dat lijkt me veel, misschien wel wat 'te' om een goeie connectie te hebben met de collega's en het team, zeker in deze corona tijd. Maar dit zal wsl de norm worden bij veel bedrijven na corona.

Alvast bedankt
Ik heb er een tijd als externe gezeten.
Dat thuiswerk is gekomen door de coronacrisis. Hierdoor kunnen ze besparen op het gebouw :). De sfeer vond ik algemeen wel goed, de collega's tja, dat hangt af van in welk team je wil uitkomen he :), work-life balance heb ik nooit iemand horen klagen. Er is ook wel redelijk wat engagement om werknemers hun ideeën te laten uitwerken.
Maar, wat wel een vaak voorkomende klacht was, was dat de internen vaak enkel het management stuk van projecten mogen doen, en er zelden actief in meewerken.
 
Goeie cafetaria
Weinig parking (maar als je op tijd begint is dat geen issue)
Ge kunt poolen tijdens de pauze

Veel indiers

(is wel al 7j geleden dat ik er als externe zat)
 
Goeie cafetaria
Weinig parking (maar als je op tijd begint is dat geen issue)
Ge kunt poolen tijdens de pauze

Veel indiers

(is wel al 7j geleden dat ik er als externe zat)
Pfff, we worden oud.
Die Indiërs is inderdaad wel iets waar je mee overweg moet kunnen. Als dat u niet zint, blijf je best ver weg van Telenet.
 
Ik heb daar ook gewerkt, twee keer als consultant. Toen ik daar de laatste keer vertrok waren ze net bezig met agile door te voeren. Bij mijn departement werkten we al lang agile en thuiswerken was toen ook al 1-2 dagen per week. Dat was dus nog voor de corona periode. Een van de beste bedrijven waar ik zelf op project heb gezeten. Het is toch een wel een vrij modern en hip bedrijf. Snap ook niet goed wat je bedoelt met Amerikaans en strenge agile manier van werken. Er is helemaal niks mis met Agile en ik heb daar nooit echt problemen met gezien.
 
Indien je meer info wenst over het werk als developer bij Telenet, DM mij. Ik ben werkzaam bij Telenet als developer ;)
 
Vandaag nog met iemand gepraat die zijn vrouw er werkt (niet it functie). Ze zoeken volk maar vinden niemand wegens te weinig budget en ze mogen niet meer geven.
Ondertussen betalen ze hun CEO wel 6mio / jaar (zonder bonussen?).

Al had IT architect die er nog werkt op zijn 32j wel mooi loon (4.5k bruto, BMW 4), moet wel regelmatig naar Amsterdam/Londen. En alles naar India qua development en hopen dat er gebeurt wat ze verwachten (zelden het geval)
 
Terug
Bovenaan