Welke webshop is anno 2021 het interessantste ?

No_Dice

Member
Zoals de titel omschrijft, ik bekijk de online stock en prijzen geregeld. Maar zoals jullie weten zijn het harde tijden voor de PC builders onder ons. Veel te veel betalen voor hardware die ondermaats presteert naar moderne standaard. Daarom vroeg ik mij af, waar halen jullie je hardware tegenwoordig? Nieuw wel te verstaan. Alternate is volgens mij momenteel de webshop met meeste stock aan relatief goedkoopste prijzen. Maar zijn er nog andere die ik niet ken die goedkoper zijn met zelfde aanbod.

•Megekko
•Tones
•Azerty
•Conrad

dat zijn enkele die ik nog wel gebruikt heb maar momenteel imo niet aantrekkelijk zijn.
 
Ik kijk gewoon op de tweakers pricewatch welke het goedkoopste is. Je moet sowieso rekening houden dat alle hardware prijzen omhoog gaan. SSD’s en HDD’s zullen de komende periode ook de lucht inschieten vanwege die Shiba cryptocoin.
 
Is alweer een tijdje geleden dat ik hardware gekocht heb, maar mijn laatste aankopen waren 90% bij Megekko wegens laagste prijzen, en af en toe Alternate die eronder zat. Van beide zeer tevreden.
 
Mja idd, maar megekko is momenteel toch gevoelig duurder dan alternate op de meeste hardware. En tweakers is een goede tip, maar als je een volledig systeem wil bouwen dan opteer je toch het liefste dat alle onderdelen van dezelfde shop komen.
En daarbovenop houd deze geen rekening met beschikbaarheid( er is wel een filteroptie voorzien maar die werkt niet zoals het moet).
Goedkope prijzen vinden is allemaal goed en wel maar als ze niet kunnen leveren binnen afzienbare tijd dan heb je er weinig aan.
 
Laatst bewerkt:
Mja idd, maar megekko is momenteel toch gevoelig duurder dan alternate op de meeste hardware. En tweakers is een goede tip, maar als je een volledig systeem wil bouwen dan opteer je toch het liefste dat alle onderdelen van dezelfde shop komen.
En daarbovenop houd deze geen rekening met beschikbaarheid( er is wel een filteroptie voorzien maar die werkt niet zoals het moet).
Goedkope prijzen vinden is allemaal goed en wel maar als ze niet kunnen leveren binnen afzienbare tijd dan heb je er weinig aan.
Maar wat wil je nu eigenlijk?

- Zoals gezegd is Tweakers Pricewatch de beste manier om prijzen te vergelijken.
- Bij elk item staat ook steeds of dit in voorraad is of dat er een wachttijd is. Naar mijn ervaring is dat altijd redelijk accuraat.
- Er betaat niet 1 winkel die voor alles het goedkoopste is.
- Dus je zal een afweging moeten maken tussen gemak (alles op 1 plaats bestellen) of prijs (rekening houdend met eventuele verzendkosten). Of een mix.
 
Ik kijk gewoon op de tweakers pricewatch welke het goedkoopste is. Je moet sowieso rekening houden dat alle hardware prijzen omhoog gaan. SSD’s en HDD’s zullen de komende periode ook de lucht inschieten vanwege die Shiba cryptocoin.
Idem! Toen ik mijn pc heb samengesteld verleden jaar heb ik gewoon gekocht waar het het goedkoopste was bij verscheidene shops.
Amazon.de is voor veel dingen de goedkoopste geweest.
 
Maar wat wil je nu eigenlijk?

- Zoals gezegd is Tweakers Pricewatch de beste manier om prijzen te vergelijken.
- Bij elk item staat ook steeds of dit in voorraad is of dat er een wachttijd is. Naar mijn ervaring is dat altijd redelijk accuraat.
- Er betaat niet 1 winkel die voor alles het goedkoopste is.
- Dus je zal een afweging moeten maken tussen gemak (alles op 1 plaats bestellen) of prijs (rekening houdend met eventuele verzendkosten). Of een mix.
Dit dus: ofwel ga je voor goedkoop (en ben je misschien zelfs bereid om de stukken met een verschillende levertijd te ontvangen) ofwel ga je voor een totaalpakket en dan doe je gewoon je configuratie bij 1 of meerdere winkels en koop je bij de goedkoopste voor je totaal configuratie (daarbij wel goed opletten dat alle stukken ook in voorraad zijn, want anders kan je beter voor optie 1 gaan).
Maar als je je configuratie bij meerdere winkels plaats om te kijken welke het goedkoopst is, zou ik dan niet snappen wat je tegenhoudt om je bestelling te spreiden. Betalen is toch in een wip gedaan en de meeste leveren bij voorraad allemaal even snel.
 
dat weet ik allemaal ook wel, maar de voorraad is overal onbestaande dus was mijn vraag nogthans vrij simpel.
zijn er shops die ik niet ken waar een deftige voorraad aan hardware is voor deftige prijzen.
maar uit jullie antwoorden kan ik opmaken dat die er dus niet zijn, toch bedankt
 
Ik vrees er voor dat die onbestaande zijn. Doordat het tekort al zo lang aansleept zullen al degene die onderdelen nodig hebben ook wel verder gezocht hebben dan de bekendste shops.
 
rue de commerce, ldlc, topachat, cd discount, ...

de overige mag je zelf googelen. duurt exact 30 Seconden... Mij hier even clown noemen, terwijl je zelf te achterlijk bent om een zoekterm in google te smijten.
 
Terug
Bovenaan