Auto Welke wagen bij cardoen?

iCruysberghs

Redacteur
Crowdfunder FE
Ik zou graag een nieuwe auto willen kopen via Cardoen. Mijn huidige Clio van bijna 10 jaar oud komt er ook van, maar dat was een serieuze miskoop. Te weinig hp, onhandig infotainment, slechte vering… Maar er is zoveel keuze… Mijn oog viel op de Audi A3 sportback, achteraf gezien valt die misschien toch wat klein uit (heb sinds kort een zoon, dus misschien eerder gezinsauto overwegen? :unsure:). De Peugeot 508 SW ziet er ook heel mooi uit en heeft veel opties, alleen zonde van het heel vreemde interieur

Ik ken jammer genoeg niet zoveel van auto’s dan ik zou willen dus vraag ik jullie om advies. :) Mijn budget zit tussen de 25K en 30K. Was eerst vooral geïnteresseerd in Audi of Mercedes, maar die prijzen lopen vaak hoog op met weinig (voor mij interessante) opties. Dat zijn bijvoorbeeld Apple CarPlay en een achteruitrijcamera.

Welke merken zitten volgens jullie goed qua prijskwaliteit en comfort?
 
Ik zou dan eerder kijken naar iets zoals een Renault Megane break, Seat Leon break, Scoda Octavia break, Peugeot 308 break, ...
 
Een recente Peugeot 308SW? Is toch al een ruime wagen en prijs/kwaliteit zit wel goed.

Is er een specifieke reden dat je bij Cardoen wilt kopen? Indien niet zou ik ook eens rondkijken bij garages, daar zijn ook wel mooie aanbiedingen te vinden.
 
Als je de tijd hebt, ga met zoveel mogelijk auto's rijden. Ik zat rond hetzelfde budget 4 jaar terug en was best ontnuchterend wat je voor dat geld "maar" krijgt.

Bang 4 buck leken mij toen de Aziaten (Mazda, Kia, Hyundai) het meest interessant. Op het punt gestaan een Mazda 3 te kopen maar dan met korting via het werk best scherp een Volvo V60 kunnen aankopen.
 
Ik zou gewoon in AutoScout24 je wensen ingeven en kijken wat er uitkomt.
Gaan kijken en test rijden kun je altijd gaan doen.

Autohero zou ik van weg blijven. Persoonlijk geen ervaring mee maar hun business model staat me niet aan. Je moet eerst geld storten dat dan wordt omgezet naar credits. Pas met deze credits kun je dan die wagen kopen. :rolleyes:

Bv
 
Laatst bewerkt:
Puur ter info: als het bij 1 kind blijft, lukt een kleine auto prima. Ik rij al jaren met eentje ter grootte van jouw Clio.
Met een tweede erbij zou deze absoluut te klein zijn omdat de achterbank dan ingenomen wordt door 2 kinderstoelen en je daar geen boodschappen, buggy,... Meer bij krijgt. Dan zou ik idd een volwaardige koffer willen zoals de kia sportage.
 
Puur ter info: als het bij 1 kind blijft, lukt een kleine auto prima. Ik rij al jaren met eentje ter grootte van jouw Clio.
Met een tweede erbij zou deze absoluut te klein zijn omdat de achterbank dan ingenomen wordt door 2 kinderstoelen en je daar geen boodschappen, buggy,... Meer bij krijgt. Dan zou ik idd een volwaardige koffer willen zoals de kia sportage.
Toch curieus welk opvallend ding het is 🤔
 
Een recente Peugeot 308SW? Is toch al een ruime wagen en prijs/kwaliteit zit wel goed.

Is er een specifieke reden dat je bij Cardoen wilt kopen? Indien niet zou ik ook eens rondkijken bij garages, daar zijn ook wel mooie aanbiedingen te vinden.
Ik heb het idee dat Cardoen goedkoper is dan bij de garage zelf, maar kan mis zijn.
 
Dat kan zijn. Cardoen zal waarschijnlijk gewoon een hoop dezelfde wagens kopen, dus allemaal hetzelfde kleur en allemaal dezelfde opties en zo een goedkopere prijs kunnen af dwingen bij de invoerder. Ook opletten dat het bij cardoen niet het vorige model is. Bv BMW doet een face lift van een model en dan koopt een cardoen bv een hoop van de 'oude' stock op.
Dex werkt ook zo. Zo hadden zij de oude motorisatie van de vitara staan en bij Suzuki kon je enkel de nieuwe motorisatie krijgen.

Maar met de huidige levertermijnen zou ik sowieso kijken voor een stock model of recent occassie
 
Ik weet niet of het nu zo nog is maar vroeger hadden ze bij Cardoen grijze import modellen. Sommige onderdelen waren soms en anders of edities die hier niet verkrijgbaar zijn en zo.
 
Ik weet niet of het nu zo nog is maar vroeger hadden ze bij Cardoen grijze import modellen. Sommige onderdelen waren soms en anders of edities die hier niet verkrijgbaar zijn en zo.
Nu nog, net zoals DEX, maar dat van die onderdelen is wel verleden tijd.
 
Is het ook niet zo dat Cardoen niet via de invoerder werkt maar zelf auto's opkoopt in Spanje of andere landen ?
 
De officiële invoerder maakt vaak een deal voor een bepaalde afname van een model gedurende een bepaalde periode en kiest de uitrustingsniveau die men denkt het best te verkopen. Zo kan de Belgische invoerder er bijvoorbeeld voor kiezen om meteen een lederen stuurwiel aan te bieden en een manuele airco bij een uitrustingsniveau “trendline”
Maar de Spaanse invoerder /markt ziet misschien meer heil in een gewoon stuur maar een automatische airco en verduisterde achterruiten. Zo kunnen er kleine uitrustingsnuances of verschillende motortypes zijn tussen hetzelfde model in verschillende landen.
De invoerders hebben een contract met hun dealers dat zij hun nieuwe wagens op het landelijk grondgebied mogen verkopen. Exporteren van nieuwe wagens naar het buitenland via de dealer ziet de invoerder soms niet zo graag.
Dit lossen zowel de dealers als invoerders vaak op door die wagens, al is het maar voor 1 dag, in te schrijven. Dan is het in feite een tweedehands. Soms gaat een model niet zoals verwacht of dient een model omwille van emissienormen ingeschreven/verkocht te zijn voor een bepaalde datum.
Die wagens worden via een platform in Europa aangeboden, waar de aangesloten wederverkopers (DEX, Cardoen enz) kunnen uit bestellen.

Op zich is er dus niks mis mee, maar waar ik vooral zou naar kijken is wie de ondersteuning zal bieden op gebied van garantie enz.
Volgens de Europese wetgeving is het de verkoper aan de eindconsument die daarvoor moet instaan, maar vaak koppelen die wederverkopers terug naar een officiële dealer. Maar die staan daar natuurlijk ook niet voor te springen, net als die invoerders.

En op verlengde commerciële garantie zoals bij hyundai of Kia moet je ook niet rekenen. Of een goodwill moest uw voertuig net uit garantie zijn of zo.
 
Kijk zeker ook eens naar mazda.

Mazda 6 stationwagen
€ 26.000,00
https://link.2dehands.be/m182550027...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Mazda 6 2.0 SKY-G Nakama Break / 43000km / 12m waarborg
€ 22.500,00
https://link.2dehands.be/m182361856...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Mazda 6 Skycruise break benzine 32041km
€ 26.200,00
https://link.2dehands.be/m182176798...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Mazda 6 SEDAN SKYCRUISE TAKUMI
€ 25.490,00
https://link.2dehands.be/m179837632...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Mazda 6 2.0 SKY-G Nakama / 43000km / 12m waarborg
€ 21.500,00
https://link.2dehands.be/m181762834...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Mazda 6 2.0 SKY-G Nakama / 43000km / 12m waarborg
€ 21.500,00
https://link.2dehands.be/m181762834...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
‐-----------------‐
mazda cx5 automaat
€ 29.000,00
https://link.2dehands.be/m181007455...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Mazda CX-5 2.2 SKYACTIV-D 185 SkyCruise Aut AWD GPS Camera
€ 27.900,00
https://link.2dehands.be/m181954623...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

---------‐------------
Mazda 3 SKYACTIV-G M Hybrid SkyDrive AUT
€ 26.262,00
https://link.2dehands.be/m182555107...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Mazda 3 2.0i Skyactiv-X MHE Homura Automaat!
€ 28.650,00
https://link.2dehands.be/m182139536...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

Kleine greep uit de mogelijkheden op 2de hands.be
 
Is het ook niet zo dat Cardoen niet via de invoerder werkt maar zelf auto's opkoopt in Spanje of andere landen ?
Dat is hoe een stuk van hun model werkt ja.
In principe niks mis mee. Maar het kan ook voor problemen zorgen bij complexe problemen met de auto.
 
Vandaag gaan kijken naar en gereden met een plug-in hybride Ford Kuga van 2020. 50.000 km op de teller voor €32.000… Goede koop volgens jullie?
 
Terug
Bovenaan