Welke videokaart

ArcsS

New member
Mijn zoontjes hebben beiden een pc. Games die ze spelen zijn vooral Roblox, Fortnite en Minecraft (zijn wel al geruime tijd aan het vragen naar GTA ... :) )
Het is helemaal geen echte game-pc, ze hebben volgende specs:
- Intel Xeon CPU E3-1226 v3 @ 3.30GHz
- 8GB ddr3 Ram geheugen
- 256GB SSD
- NVIDIA Quadro K420 schermkaart

Kan iemand mij een richting geven voor een schermkaart die niet overkill is in vergelijking met de rest van de pc, maar toch gevoelig beter beeld/prestaties geeft?
 
Mijn zoontjes hebben beiden een pc. Games die ze spelen zijn vooral Roblox, Fortnite en Minecraft (zijn wel al geruime tijd aan het vragen naar GTA ... :) )
Het is helemaal geen echte game-pc, ze hebben volgende specs:
- Intel Xeon CPU E3-1226 v3 @ 3.30GHz
- 8GB ddr3 Ram geheugen
- 256GB SSD
- NVIDIA Quadro K420 schermkaart

Kan iemand mij een richting geven voor een schermkaart die niet overkill is in vergelijking met de rest van de pc, maar toch gevoelig beter beeld/prestaties geeft?
heel die pc is aan vervanging toe als je een betere videokaart wilt steken. het is de moeite niet...

anno 2023 is 16gb zelf voor bureauwerk de baseline. dus je zou al extra ram moeten kopen.
cpu is een 10 jaar oude quadcore. zelf moderne quadcores zijn eigenlijk onvoldoende om te gamen.

ik denk dat je beter heel de boel verkoopt voor een 100 euro aan iemand die hem nog kan gebruiken voor bureauwerk en dat je best zelf 300-400 euro uitgeeft aan één of ander gamesysteem van 4-5 jaar oud.

ik heb 3 jaar geleden aan mijn neefje een gamepc met een 1080, ryzen 1700 en 16gb ram weggedaan voor 600 euro. iets gelijkaardig meot je nu wel vinden odner de 500 euro en dat gaat 10 keer beter zijn dan dat je die pc zou upgraden.



Als daar geen budget voor is zou ik zeker geen 2060 pakken maar eerder iets tussen gtx 970 en 1070 of ( dus 980, 1060, 980(ti) ,... die moet je wel vinden tussen de 100 en 200 euro. maar dan nog moet je beseffen dat ze daar zeker niet langer dan 2-3 jaar op gaan gamen op low-medium settings.
 
Laatst bewerkt:
De kids zijn 10 en 11 jaar oud, ik zou hen uit de brand willen redden, maar hen ook niet laten denken dat alles vanzelf gaat.
Ik heb ook nog een aantal desktops staan met i5 processor (hp 8200 Elite SFF), ik vrees dat ik hier ook niet veel mee zal zijn?
 
Vermoedelijk zal de i5 in die 8200 Elite's niet sneller zijn dan de Xeon e3-1226 die er nu in zit. Met die hardware zal je de laatste nieuwtjes inderdaad niet meer draaien. met een low budget GPU zal roblox, fortnite en gta 5 nog wel lukken, gewoon niet op max settings. Dan zou ik eens kijken of je ergens een gtx 1070 of zo kan vinden onder de 100 eur. De nieuwste games zal wat moeilijker worden.
 
Ik zou ook kijken voor een gtx1070 voor +- 120 - 130 EUR, maar sluit me wel aan bij de rest, in die zin dat de gehele PC wel eens aan vernieuwing toe is ...
 
Terug
Bovenaan