Welke soort gamer ben jij?

Door ouder (38) te worden, en dan vooral door kids te hebben, is mijn game time serieus geslonken. Ik probeer wel altijd mijn huidige game uit te spelen vooraleer ik aan een andere game begin met als gevolg dat ik hier een serieuze backlog heb. En ben altijd al iemand geweest die tevreden is als ik een story volledig doorlopen heb. Opnieuw herspelen op een hogere moeilijkheidsgraad of speciaal voor enkele collectibles te verzamelen doe ik vrijwel nooit. Ik game puur ter ontspanning, trophys zijn leuk maar mogen niet als 'werk' aanvoelen.

Laatst bewerkt:
Zo blijven hangen op 90procent trophy completion steekt wel even. Door bugs of door in te zien dat t de moeite niet waard is. Enkele trophies hebben wel een extra waarde, zelfs sommige collectibles. Aan u om te zien of ge het ook wilt en gaat doen.

Zo zijn er een paar games die ik graag 'grind' omdat de core gameplay mij echt boeit. Avengers nog steeds 1 trophy te gaan bijvoorbeeld, maar die zou automatisch moeten komen (bug).

God of war 2018 blijft de beste balans tussen completionist en casual story-only gamers bieden. De enige grind was continu combat, een toffe bezigheid voor de creatieve speler.

Multiplayer haalt ge meestal de platinum zonder daarvoor specifiek te gaan (apex legends, battlefront 2, last of us en uncharted zijn mijn enige multiplayer games geweest ooit, misschien een te select aanbod om te generaliseren).

Nooit aan een gezin beginnen schijnt ook te helpen :unsure:

Altijd pc gamer geweest, door omstandigheden toch maar een ps gekocht. Zou wel eens een plat willen halen maar moet niet perse. Wil wel de verhaallijn uitspelen en skip waar ik kan. Mijn madam speelt tomb raider maar met haar pc naast haar...

Enfin vorig jaar had ik wat meer dit dan dit jaar en dat steekt wel soms. Madam werkt minder dus minder tijd om te gamen als de kleine slaapt.
Heb dat soms wel eens nodig, maar heb wel vlug een uur of twee nodig om te gamen, een uurtje is precies niets.

Speel dan vooral open wereld en fifa ( RDR2, far cry, horizon ). Is leuk om dan zoals straight zegt gewoon rond te rijden en maar te doen.

Vooral Multiplayer speler online BF3 en BF4 , als ik werk dan speel ik bijna niks 1 match 20min ofzo das al.
Ik ben vooral een slecht weer speler en af en toe speel ik is motorstorm of pinball met familielid split screen zen pinball top!
De laatste jaren ook retro gaming weer opgepikt Neogeo cd van Japan laten afkomen, Xbox 360 slim gekocht en N64 echt zalig .

Wel ja. Moeilijk om te zeggen. Op console speel ik af en toe, maar ik heb andere hobby's ook natuurlijk. Wanneer ik me wel toeleg, ben ik behoorlijk completionistisch, maar ook niet té. Als het te veel moeite is doe ik het niet.

Verder speel ik graag strategie, open wereld en RPG. Misschien ook wel simulatie en actie/avontuur met goede reviews/reputatie (genre The Last of Us/Uncharted bvb.). En spellen in de richting de thema's die ik interessant vind (ruimte, geschiedenis, evolutie, etc.). De Until Dawn/Heavy Rain spellen vind ik ook tof verder. Over het algemeen ben ik redelijk all-round.

De grote blockbuster games of die toch met te weinig innovativiteit laat ik links liggen, daarmee dus de sportgames (gaat te veel tijd in op) en shooters (vooral cod/bf dat ik links laat liggen). Racen doe ik ook niet, dat doe ik gewoon niet graag. Of toch niet gewoon puur om te racen. Arcade-ish kan nog, maar in de praktijk werkt dat enkel in een gta-achtige game als dat niet de enige focus is voor mij. De superheldenspellen speel ik ook niet, hoewel ik alles van InFamous heb geplat.

Ik koop ook weinig nieuwe spellen nog. Backlog daarvoor is veel te groot.

PC en PS5 verder nog. Heb ook nog een PS3 just in case. Op PC speel ik enkel strategie. PS5 de andere genres.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan