Welke ontdekking op youtube heb je vandaag gedaan?

Ik wou gisteren wat muziek luisteren en kwam puur toevallig deze zéér getallenteerde dame tegen:


Met de mogelijkse komst van een warhammer 40k tv serie met henry cavill en de toch uitgebreide lore had ik me voorgenomen wat youtube videos te bekijken om het 40k universum wat beter te begrijpen.

Deze is gewoonweg geniaal (ook om savond mee in slaap te vallen)
Warhammer 40k lore narrated by AI david attenborough.
https://www.youtube.com/@AttenboroughLore
David Attenborough is echt wel peak waarvoor AI stemmen gemaakt zijn. Warhammer 40k interesseert mij niet maar dit is GEWELDIG.
 
Ik ben een grote fan van het kanaal van Shiey en vandaag dit filmpje van een andere youtuber tegen gekomen:

Heel gek om zo die rellen van binnenin mee te maken, mensen zijn echt onnozel.
Zijn het de mensen die onnozel zijn of de overheid die faalt met hun beleid en mensen die dit als enige uitweg zien om hun ongenoegen te uiten? Ik keur deze rellen helemaal niet goed gezien ze zich ook richten naar winkels etc., maar begrijp de woede zeer goed. Best wel indrukwekkend om de rellen vanuit dit perspectief te zien inderdaad.
 
Ik kijk eigenlijk al van het begin naar Martijn Doolaard. Is voor mij escapisme ten top, prachtige beelden.

Die kerel heeft 2 stalletjes op een grote lap grond in de Italiaanse bergen gekocht en is dat volledig authentiek aan het renoveren.

Het helpt natuurlijk dat hij visueel enorm sterk is. Handig in schrijnwerk. En door de inkomsten van zijn YT kanaal en boeken aardig wat centjes heeft om gewoon de materialen te kopen die hij nodig heeft.

Voor mij best beste YT kanaal tot nu toe.

Voor de mensen die Shiey volgen: GIFGAS is ook heel tof. (Een Belg, kameraad van Shiey)

 
Ik ben een grote fan van het kanaal van Shiey en vandaag dit filmpje van een andere youtuber tegen gekomen:

Heel gek om zo die rellen van binnenin mee te maken, mensen zijn echt onnozel.
Shiey is echt goed!

Martijn Doolaard ook super om te zien!
 
Soft White Underbelly - Fantastische interviews
Peter Santanello - de US zoals ze echt is
Dry Creek Wrangler School - Old school wijsheden
 
Ik ken dus helemaal niets van elektronica maar om één of andere reden is het enorm fascinerend om te zien hoe iemand met engelengeduld en een karrevracht aan vakkennis oude apparaten weer omtovert tot toestellen die weer jaren meekunnen:

 
In het thema van 'Kamp Waes', deze real-life opleidingsvlog van de rode baretten in Nederland, echt heel strak en knap weergegeven.


Zeker eens de moeite waard om te bekijken als dit je boeit.
 
  • Leuk
Waarderingen: 515

De reeks dateert van 2002, dus de beelden in het "heden" zijn eigenlijk ook gedateerd (trouwens interessant om te zien hoe (de visie op) Antwerpen in die 22 jaar veranderd is)). Toch vond ik dit een interessante reeks. Had die vroeger op DVD, maar ergens kwijtgespeeld jammer genoeg.

Vroeger had je ook het Journaal Van De Eeuw. Was rond de eeuwwisseling een rubriek in het Journaal op VRT1 waarbij er telkens een nieuwsfragment uit de voorbije 100 jaar werd getoond. Machtig interessant. Op Youtube vind je daar wel fragmenten van, maar je had daar ook een DVD van waarbij alles chronologisch werd getoond. Vroeger ook wel een paar keer geleend in de bibliotheek, maar nu nergens meer te lenen.
 
Terug
Bovenaan