Welke kwetsende zaken heb je ooit gepost in een thread waar je dan achteraf spijt van heb gehad ?

Als ik iets heb gepost waar ik nadien spijt van had (al dan niet na een vingertik van een moderator), kreeg de persoon in kwestie netjes een pb met mijn oprechte verontschuldigingen.
Same, maar zonder moderatortik dan :cool:
Eigenlijk bij mijn weten nog nooit spijt gehad van wat ik gepost had, inhoudsgewijs, maar toch minstens 1x wel van de manier waarop. Ik heb toen ook in pb sorry gezegd en het op een iets minder 'getriggerde' manier uitgelegd.
 
Als ik iets heb gepost waar ik nadien spijt van had (al dan niet na een vingertik van een moderator), kreeg de persoon in kwestie netjes een pb met mijn oprechte verontschuldigingen.
Die is nooit aangekomen. :unsure:

Geen spijt omdat @Wannez en @nestorius altijd trots zijn op me. De rest die trots waren hebben ondertussen een permban gekregen.

En het zorgt altijd voor een fijn onderonsje met @Loser als hij de baas speelt.
 

Bijlagen

  • dont-push-it-ill-give-you-a-war.gif
    dont-push-it-ill-give-you-a-war.gif
    1,2 MB · Weergaven: 8
Als je oprecht kwaad bent over een maatschappelijk fenomeen, is het meestal geen goed idee die woede ongenuanceerd te uiten op het forum, want dan kom je zeurderig en belerend over. Dat heb ik al meermaals ervaren hier.

Eén keer toen ik bijna omvergereden werd door een midlifer in een porsche cabrio kwam ik zeggen dat mensen die vandaag nog sportwagens kopen waarschijnlijk psychopatisch zijn. Mijn verdediging was dat het een hyperbolische tirade was die wel paste in het ergernissentopic, maar helaas worden daar zelfs dingen ook op letterlijke bewoording beoordeeld. Die fout ga ik niet nogmaals maken.

Een andere keer is een discussie op pol&actua helemaal ontspoord na nieuws over een mogelijke beperking op water voor recreatief gebruik afgelopen zomer. Er was iemand die klaagde dat we helemaal niks meer mochten, en toen ben ik behoorlijk kwaad geworden en een tirade afgestoken over de Belgische middenklasse die zogezegd niks meer mag maar ondertussen wel nog een luxeleven leidt dat meer energie en grondstoffen opsoupeert dan 95% van de rest van de wereldbevolking. En gezien BG bevolkt wordt door die middenklasse zijn toen serieus wat mensen in hun gat gebeten.

Laten we zeggen dat nog altijd niet echt spijt heb van mijn eigen woorden, wel spijt van de verspilde tijd door de zinloze discussie die ontstaat als mensen zich aangevallen voelen.
 
Komaan Pol & Actua posters, ik weet dat jullie het aandurven!
Ach en wat is het dan dat je zelf niet aandurft ?
Ik snap nu wel niet waarom je u zou verontschuldigen omdat je gezegd hebt dat je een hekel hebt aan een muziekgenre. Lijkt me nogal overdreven. :unsure:
In kunst mag je alles haten maar mijn antwoord in een thread bedoelt voor de liefhebbers ervan is eigenlijk gewoon onzinnig, ik heb er nog eens over nagedacht en ik denk dat woord "futiliteit" een betere omschrijving is. Stel dat iemand Bauhaus een kutgroep vind dan zou ik waarchijnlijk ook gewoon mijn armen ophalen en geen antwoord geven op zo'n "futiliteit" omdat ik geen argumenten krijg/vind waarom iemand deze groep gewoon slecht vind. De enigste mogelijkheid denk ik dat het dan ligt aan de Gotische stijl die voor velen te theatraal of bombastisch is. terwijl ze liever een hardere rocksound preferen. Hoe wel er misschien wel uitzonderingen zijn zoals ik er oorpronkelijk gaf. Maar het principe blijft hetzelfde, als de stijl je ding niet is heeft het geen zin er ongeargumenteerde kritiek op te uiten.
Als je oprecht kwaad bent over een maatschappelijk fenomeen, is het meestal geen goed idee die woede ongenuanceerd te uiten op het forum, want dan kom je zeurderig en belerend over. Dat heb ik al meermaals ervaren hier.
Ik snap wat je bedoelt maar het is wel het toppunt van hilariteit en ironie wanneer je pleit voor meerdere rechtvaardigheid, maturiteit en dat excuses tussen personen met een probleem gewoon met een babbeltje kan uitgepraat kan worden terwijl dit dan gewoon in het belachelijke wordt getrekt .
Laten we zeggen dat nog altijd niet echt spijt heb van mijn eigen woorden, wel spijt van de verspilde tijd door de zinloze di
cussie die ontstaat als mensen zich aangevallen voelen.
Begrijpelijk, waar het in essentie op neerkomt is dit (en dat is iets dat al lang op mijn maag ligt): elke generatie verschilt maar steeds dezelfde fouten worden gemaakt: in de 20ste eeuw is het begonnen met het internet, ik was toen '27 en het internet was toen een bastion van kennis en een aangename plaats waar gelijkgezinden een babbeltje konden houden en fora levendig waren, zoals Het Internetforum. En dat verbaasd me ook niet, je moest in die tijd al nieuwsgierig zijn naar de recente technologie en waarchijnlijk was je een volwassene met een degelijke job want internet was toen peperduur. Het Telenetforum was daar toen een goed vb van, heel levendig, en een continue stroom aan forumreaties. Maar de kentering is gekomen zo rond 2003-2005, werd de sfeer sterk verbitterd, veel mensen trokken weg uit de fora en de haatreakties bleven achter totdat Telenet er de stop uittrok. En de reacties werden steeds venijniger op de fora met als resultaat dat het internet een beerput is geworden van cynisme en sarcasme, zeker nu,met de "sociale" media. en bevolkt door marginalen en klootjesvolk.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb eens in the heat of the moment Paul Verhaeghe benoemd als plastiek Paul oid. Tot op vandaag weet ik niet goed wat me bezielde.
 
Nog een paar zaken die ik wou zeggen maar vergeten was:
In een gesprek met een mod merkte ik dat de reden van de conversatie was dat ik een flame uitlokte, ook weer vrij ironisch gezien ik al de hele tijd pleit voor meer tolerantie.
(De 3de reden ga ik misschien geven in de feedback thread.)
Maar wat mij verbitterd maakt is dat ik moeite doe om mijn steentje bij te dragen zoals in het geval van de fijne muziekposts en het daarom jammer is dat er telkens wanneer iemand iets van medeleven post dat de trol zijn geluk niet op kan. Nu ik heb geen probleem met amusement zelfs als het bijtende humor is maar als telkens opnieuw het compassie-trol spelletje wordt herhaald dan wordt dit behorelijk irritant.
Misschien kunnen ze er een Britse comedy van maken, die doen het ook niet slecht qua galgehumor.

Soit ik ga het hier bij laten, excuses voor het gezaag voor hen die het goed menen.
Normaal ben ik een integer persoon en geef ik zelden reacties, pos. of neg., maar sommige zaken kunnen me razend maken.
En ja misschien ben ik een watje en moet ik eens een dik olifantenhuid dragen, kan altijd van pas komen.
 
Ik heb later nooit spijt van wat ik hier post omdat ik toch wel probeer na te denken voordat mijn bericht geplaatst wordt.
Dit lukt meestal maar niet altijd. Maar spijt hebben? Neen. Hoogstens spijtig vinden dat iemand anders zich (opnieuw?) verontwaardigd voelt. :rolleyes:

Van slechts 1 opmerking heb ik ooit echt spijt gehad en dat was zo een 20-tal jaar geleden.
Een ongepaste opmerking tegenover @ComputerVista - iets met een auto die in het gat reed. :unsure:

Nogmaals mijn excuses XP/Vista, het was een éénmalige affaire.
Hopelijk kunnen we ooit nog eens op de markt een koffieke drinken samen.
 
Ik ben te braaf om kwetsende zaken te posten.

Of het zou al in de film / serie of boeken threads moeten zijn dat iemand gekwetst was wanneer ik negatief was over hun favorieten.
Mijn excuses in dat geval.
 
Ik ben er helaas zeker van dat ik een gefrustreerde vrouwenhater was in de Dating Topic met uitlatingen waarin ik haast een genocide wilde, bij wijzen van spreken he :unsure:
 
Laatst bewerkt:
- Ooit wel eens een (banaal) grapje gepost hier, daarna gaan slapen (totaal niet bewust van de impact), om dan een dag later tientallen alerts spam te verkrijgen en 5 pagina's vol met reacties tov mij : .... vul zelf maar in. :unsure:

- Zever verkondigen en het zo in het extreme en absurde trekken, dat ik bij voorbaat concludeerde dat iedereen wel zou door hebben dat ik er mee aan het lachen was (NOT, sommige mensen nemen zaken wel eens TE serieus op en redeneren niet verder)
 
Soit ik ga het hier bij laten, excuses voor het gezaag voor hen die het goed menen.
Normaal ben ik een integer persoon en geef ik zelden reacties, pos. of neg., maar sommige zaken kunnen me razend maken.
En ja misschien ben ik een watje en moet ik eens een dik olifantenhuid dragen, kan altijd van pas komen.
Dat laatste moet je soms echt wel doen hoor. Anders loopt men wel eens over jou heen.

Van nature ben ik een watje, aardig, eerlijk en vol medeleven met de medemens. Maar ik heb dan regelmatig, serieus wat dolken in mijn rug gekregen als bedankje.

Ik probeer nog steeds zo te zijn als vroeger, maar als het echt moet dan trek ik een olifantenvel aan en dan mogen ze allemaal op hunne kop staan.
 
Komaan Pol & Actua posters, ik weet dat jullie het aandurven!
Pol en actua posters hebben nooit spijt en altijd gelijk.

Over mezelf: Ik heb nooit echt iets kwetsend gezegd, wel zaken die ik minder provocerend had kunnen zeggen. Soms ben je het echt beu (en zij mij waarschijnlijk ook) om met iemand te discussiëren, dan escaleert het soms tot provocerende uitspraken langs beide kanten. Dan denk ik achteraf, ik had beter wat afstand genomen, want met provocerende uitspraken krijg je vaak extra tegengas.

Nu ja wel al opmerkingen van de mods gehad, maar nooit strafpunten of een ban, dus echt ergens spijt van hebben zal ik niet moeten doen zeker? Maar goed, ik ben een pol en actua poster, dus ik heb gelijk en nooit spijt.
 
Ik heb later nooit spijt van wat ik hier post omdat ik toch wel probeer na te denken voordat mijn bericht geplaatst wordt.
Dit lukt meestal maar niet altijd. Maar spijt hebben? Neen. Hoogstens spijtig vinden dat iemand anders zich (opnieuw?) verontwaardigd voelt. :rolleyes:

Van slechts 1 opmerking heb ik ooit echt spijt gehad en dat was zo een 20-tal jaar geleden.
Een ongepaste opmerking tegenover @ComputerVista - iets met een auto die in het gat reed. :unsure:

Nogmaals mijn excuses XP/Vista, het was een éénmalige affaire.
Hopelijk kunnen we ooit nog eens op de markt een koffieke drinken samen.
My god. Ik weet zelf niet eens meer over eat da ging maar ik kan er zelf wel het tekeningetjes bij maken :D
 
Een thread gestart door iemand die hip-hop afgekraakt heeft en daar spijt van heeft met de nickname “Bauhaus”.

Ik denk dat je dan vooral veel problemen hebt die niet opgelost kunnen worden met een excuses of het starten van een thread.

Ik zie ook niet in waarom je spijt zou hebben als je enkel maar de waarheid post. Ook kwaad worden en iets zeggen uit een furie, waarom?
Waarom zou ik kwaad worden als ik weet dat ik gelijk heb?
Spijt is iets voor de zwakkeren.
 
Ah, de nostalgische dagen van een puberende edgelord te zijn toen dat nog kon. Good times. But also bad times :unsure:
 
Vele zaken , maar recentelijk: "depressies minimaliseren".

Al blijf ik er wel bij dat er de dag van vandaag veel fake tussen zit, toch mogen we niet blind zijn voor andere depressies. Zelf onlangs ook iemand in een depressie zien sukkelen omdat zijn moeder zelfmoord heeft gepleegd. Ja zo'n dingen zie je niet aankomen, en kan je ook bitter weinig aan doen natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan