Waterkoeling met komende vries temperaturen

Koonut

Well-known member
Crowdfunder FE
Iemand een idee wat moderne waterkoeling, specifiek een Kraken X52 zowat aankan van minimum kamertemperatuur?
Pc staat momenteel op de bovenverdieping waar zogoed als niet verwarmd kan worden. Vermoed dat de kamer toch dicht tegen het vriespunt zal zitten als het komende week effectief meerdere dagen zal vriezen. Donderdag tot zondag spreken ze hier van mogelijke nachtvorst tot -15.

NZXT manual al eens gechecked en support al eens gemailed maar nog geen definitief antwoord gevonden.

Voor waterkoeling maakt minimum temperatuur weinig uit. Het is vooral slecht voor je componenten als er condensatie onstaat door het temp verschil, ijskoude kamer en warme/hete onderdelen is geen goede combinatie.

Ik veronderstel dat die PC niet zal werken als het in die kamer tegen het vriespunt zit.
Ale, ik ga mij daar toch niet achter die pc gaan zetten dan om een potje te gamen ofzo 😂

Als het verdiep er onder verwarmd is gaat dat nooit vriezen, of de ruiten zouden open moeten staan.

Zet dat ding gewoon op, circulatie plus een paar watt heat, zelfs idle gaat genoeg zijn om die bij negatieve temperaturen toch vorstvrij te houden. Wind + koude is gevaarlijk, maar koude in een afgesloten ruimte veel minder... Dan heb je met een minimale hittebron, zoals de vloer daaronder of een lokale cpu genoeg.

Kun je pc voor geen weekje naar beneden verhuizen waar het waarschijnlijk warmer blijft?
Yeah da's eigenlijk geen slecht gedacht. Maakt het fappen ineens ook wel wat gezelliger.
Als het verdiep er onder verwarmd is gaat dat nooit vriezen, of de ruiten zouden open moeten staan.
Niets verwarming verdiep eronder. Momenteel daalt het op de bovenverdieping tot 8 a 9 graden. Als er dan nog eens die piek komt van -15 zal het toch wel degelijk dicht tegen vriestemperatuur zitten.

Yeah da's eigenlijk geen slecht gedacht. Maakt het fappen ineens ook wel wat gezelliger.

Niets verwarming verdiep eronder. Momenteel daalt het op de bovenverdieping tot 8 a 9 graden. Als er dan nog eens die piek komt van -15 zal het toch wel degelijk dicht tegen vriestemperatuur zitten.
Ofwel laten aanliggen, dat de pomp draait en er wat warmte door de loop gaat. Gewoon maken dat em niet in slaapstand gaat

Gewoonlijk kappen e toch in een waterkoeling nog andere brol waardoor het water niet echt snel bevriest ...dacht toen ik mijn zelfbouw waterkoeling nog had dat ik daar indertijd een soort verzachter indeed (om een betere temp transfer te krijgen ) wat later bleek een gewoon soort antivries te zijn . ;)
Weet de naam nietmeer maar het maakte dat uw water een roze kleur kreeg , was toen een rage . ;)

Tenzij uw huis nog in de staat is zoals van onder den oorlog denk ik niet dat het zal vriezen binnen.
In mijn garage vriest het ook net niet (+-3°C) en de staat verwijderd van het gebouw en een garagepoort op zich is ook niet echt geïsoleerd.

Zeg, en misschien een stom idee, maar, zet uw verwarming voor een keer op "anti-vries"stand tot de vriesperiode door is? Meestal getal 1 op de thermostaatkraan?

Als je uw pc dagelijks gebruikt en even aan zet kan dat geen kwaad. Zelfde verhaal als batterij in de auto. Niet echt om zorgen om te maken ;).

Zeg, en misschien een stom idee, maar, zet uw verwarming voor een keer op "anti-vries"stand tot de vriesperiode door is? Meestal getal 1 op de thermostaatkraan?
Zoals vermeld, geen verwarming aanwezig. Pc ondertussen even verhuis naar beneden. Bovendste kamer(zolder omgebouwd tot "living") is ook te groot(hoog plafond) om te zitten verwarmen met electrisch vuur en koude lijkt nog even bij ons te blijven.
Als je uw pc dagelijks gebruikt en even aan zet kan dat geen kwaad. Zelfde verhaal als batterij in de auto. Niet echt om zorgen om te maken ;).
Al redelijk wat pc's zelf in mekaar gestoken maar van waterkoeling eigenlijk altijd weggebleven. Deze met een beetje geluk overgenomen van iemand die bij de eerste wave 3080's zat.

Zoals vermeld, geen verwarming aanwezig. Pc ondertussen even verhuis naar beneden. Bovendste kamer(zolder omgebouwd tot "living") is ook te groot(hoog plafond) om te zitten verwarmen met electrisch vuur en koude lijkt nog even bij ons te blijven.

Al redelijk wat pc's zelf in mekaar gestoken maar van waterkoeling eigenlijk altijd weggebleven. Deze met een beetje geluk overgenomen van iemand die bij de eerste wave 3080's zat.
Sorry, over gelezen.

Volgens NZXT doen zijn propyleenglycol in hun CLC's. Dat is eigenlijk anti-vries, dus zelfs als je hem had laten staan was het ook ok geweest. Niks mis met waterkoeling, werkt goed om veel hitte weg te krijgen...

Terug
Bovenaan