Wat zou je aan jezelf willen veranderen?

Avondland

Well-known member
Eenvoudige vraag en sommige mensen hebben misschien al de tocht ondernomen om datgene wat hen stoort op te lossen. Bijvoorbeeld gewicht verliezen of met een vervelend medisch probleem naar de dokter gaan of naar een psycholoog gaan om bepaalde sociale angsten te bannen in je leven.

Als ik van wal mag steken: ik wou dat ik de bevlogen welbespraaktheid had van een Bart Van Loo, die een gans publiek meerdere uren kan boeien met tal van verhalen. Ik struikel vaak over mijn woorden of mijn articulatie laat soms steken vallen als ik stress heb. Dan denk ik teveel na en krijg ik de woorden niet goed geordend. Op mijn goede momenten kan ik gevat zijn en ad rem reageren, maar ik ben niet het type dat in elke situatie wel een kwinkslag onder de arm heeft of urenlang eloquent (!) kan doorlullen no matter what. Als je Van Loo hoort praten benijd ik zijn redenaarstalent wel.

Ik zou graag een wat meer extraverte/sociale persoonlijkheid hebben. Ik kijk er vaak tegenop om naar bijvoorbeeld personeelsfeesten en dergelijke te gaan omdat ik dan een hele avond 'moet' praten. Ook op het werk merk ik dat ik vaak in mijn schelp blijf, terwijl het daar net belangrijk is om veel mensen te kennen.

Verder zou ik graag wat handiger zijn. Ik ben echt jaloers op mensen die zelf hun plan kunnen trekken op dat vlak. Ik zou bijvoorbeeld graag een busje kopen om om te bouwen tot camper. Maar ik heb gewoon de kennis niet om er aan te beginnen. Ook klussen in huis is iets dat ik zelden zelf doe.

Een beetje meer uitstraling hebben. Inderdaad misschien iets te weinig sociale persoonlijkheid.

Vroeger of nu dat maakt niet uit: Tijdens het uitgaan met 10 vrienden op stap en we komen een hoop dames tegen? Gegarandeerd dat ik de enige ben waartegen geen enkele van die dames een woordje tegen zegt en als ik dat spontaan er iets tegen zeg dan is het meestal de *ignore mode* aan van hun zijde. Terwijl ik gewoon graag praat tegen jan en alleman maar dat komt er dan amper van. :tongue:

Nochtans heb ik veel zelfvertrouwen en zie ik er ook goed uit (Jaja het is al goed mijn ego is .. :D). Maar een dikzak van 100 kg met een kalend hoofd die de helft van zijn tanden mist heeft toch meer succes daar mee. Ach ja.

Voor het overige heb ik niet te klagen. Ik ben sportief, ik zie er 10 jaar jonger uit dan ik ben en ik zie er goed uit. Ik ben ook goed in sollicitatiegesprekken, goed in het werk dat ik doe. Eigenlijk ben ik goed in veel zaken. (maar dus niet alles zoals quasi iedereen zeker?)

Verder zou ik graag wat handiger zijn. Ik ben echt jaloers op mensen die zelf hun plan kunnen trekken op dat vlak. Ik zou bijvoorbeeld graag een busje kopen om om te bouwen tot camper. Maar ik heb gewoon de kennis niet om er aan te beginnen. Ook klussen in huis is iets dat ik zelden zelf doe.
We zijn zo'n beetje hetzelfde denk ik. Ik ben ook een onhandige harry. Maar goed we kunnen niet alles hebben.

Laatst bewerkt:
*thread dig* (vreemd trouwens dat er zo weinig replys zijn. )

Ik zou zelf graag wat makkelijker beslissingen nemen. Ik ben een eeuwige twijfelaar helaas. Zeker op job gebied. Vaak solliciteer ik er maar wat op los, maar als het puntje bij paaltje komt, blijf ik maar waar ik ben.
Meestal solliciteer ik vooral op momenten dat ik een probleem heb met de baas of iets anders op m'n huidig werk. Maar als ik dan uitgenodigd wordt op gesprek bijvoorbeeld, dan denk ik "och ondertussen is het alweer beter. En ik ga toch niet dezelfde voordelen hebben dan dat ik nu heb".

Is nu al paar jaar zo. Altijd maar twijfelen twijfelen....

Ik zou mocht het kunnen 10cm lengte willen afstaan aan de hoogste bieder, zou wel goed opbrengen denk ik :cool:

Als dit echt een optie zou zijn, dan zou ik zeggen dat ik dertig IQ punten inlever om mijn autisme weg te nemen, zodanig dat ik op een normale manier kan omgaan met andere mensen.
Gedaan met het gevoel een marsmannetje te zijn.

Ik heb een progressieve aandoening waarvan de behandeling niet wordt terugbetaald. Als ik die kon wegnemen, deed ik dat. Het is lang niet levensbedreigend, maar wel voor mij lelijk, hinderlijk, pijnlijk en een smet op mijn zelfvertrouwen.

Ik wou ook dat ik wat meer agreeable kon zijn. Ik kan niet meegaan in een mening die ik niet deel, gewoon maar om de vrede te bewaren. Ik loop elke keer in de discussieval. Vermoeiend. Anderzijds weten mensen wel wat ze aan me hebben.

Ik heb een progressieve aandoening waarvan de behandeling niet wordt terugbetaald. Als ik die kon wegnemen, deed ik dat. Het is lang niet levensbedreigend, maar wel voor mij lelijk, hinderlijk, pijnlijk en een smet op mijn zelfvertrouwen.

Ik wou ook dat ik wat meer agreeable kon zijn. Ik kan niet meegaan in een mening die ik niet deel, gewoon maar om de vrede te bewaren. Ik loop elke keer in de discussieval. Vermoeiend. Anderzijds weten mensen wel wat ze aan me hebben.
Wil je zeggen welke progressieve ziekte je hebt?
Naast mijn mentale problemen kamp ik al jaren met psoriasis. Mijn nagels zijn vreselijk maar de laatste jaren begint het zich ook te verspreiden over mijn huid .

Goh liever niet, als je dat oké vindt. Zelfs veel artsen kennen het niet eens, laat staan de doorsnee niet-medisch geschoolde mens. Allicht omdat het bijna uitsluitend bij vrouwen voorkomt en de medische wetenschap zich doorheen de geschiedenis meer gericht heeft op de man dan op de vrouw. En hoe stom ook, ik wil dan vermijden dat mensen dat gaan googlen en zich dan een beeld vormen bij mij 🙈

Goh liever niet, als je dat oké vindt. Zelfs veel artsen kennen het niet eens, laat staan de doorsnee niet-medisch geschoolde mens. Allicht omdat het bijna uitsluitend bij vrouwen voorkomt en de medische wetenschap zich doorheen de geschiedenis meer gericht heeft op de man dan op de vrouw. En hoe stom ook, ik wil dan vermijden dat mensen dat gaan googlen en zich dan een beeld vormen bij mij 🙈
Ik wens je veel sterkte en mocht je dit zoeken ook een partner die je begrijpt.

Terug
Bovenaan