Wat vinden julie van Syntra opleiding automechanica?

Je zal nooit alles leren van automechanica op school, maar het is een goeie basis om te starten.
Ik ben 47 en werkzaam sinds mijn 16 bij Peugeot op leercontract, toen ook via een school dat nu syntra is. De grote ervaring komt geleidelijk aan als je in een merkgarage werkt waar een degelijk opleidingstraject wordt voorzien.
Dan krijg je basis en geavanceerde merkgerichte opleidingen zoals basiselektriciteit, multiplex netwerken, digitale elektronica, airco, benzinemotoren, dieselmotoren, elektrische voertuigen, manuele en automatische versnellingsbakken, werking van de uitlaat…
Veel van deze cursussen worden door educam gegeven.
Daarnaast krijg je nog modelspecifieke opleidingen als er een nieuw model lanceert,
Welke multiplexarchitectuur, adas, chasis, ophanging…
In de nabije toekomst zal er mogelijk nog waterstof bijkomen.

Ik ben bvb technisch raadgever/ diagnosetechnieker en heb alle attesten om aan airco te mogen werken (gasterugwinning) .
Om aan elektrische voertuigen te werken en moet elke 5j opnieuw getest worden, had deze behaald in 2020 en refresh vorig jaar gehad.
Moet ook elk jaar 80% halen op testen van +-130 vragen op pc, van het merk om technisch raadgever te blijven.

Als je van auto’s houd, doen zou ik zeggen.

Terug
Bovenaan