Wat te doen met brandverzekering woning zonder huurcontract of eigenaar te zijn?

coldvinc

Well-known member
Ik en mijn vrouw zijn bezig met het opkuisen en leegmaken van de woning van mijn oveleden grootmoeder om er vanaf februari in te trekken.
Op dit moment hebben we een Cocoon+ en familiale verzekering bij DVV. De familiale is eenvoudig, die nemen we mee. Maar wat met de brandverzekering? We hebben het huis niet overkocht noch hebben we een huurcontract.

Extra info: Iedereen heeft meerdere huizen en dus heeft niemand het huis noch het geld nodig van een eventuele verkoop.
Het zal verkocht worden eenmaal wij eruit trekken of we kopen het over natuurlijk dus maar m.b.t. eruitgeschopt te worden o.i.d. of misserie krijgen binnen de familie zit er niet in.
 
Je kan gewoon een brandverzekering afsluiten hoor. Mijn huis stond leeg toen ik het kocht, zodra mijn bod werd AAnvaard, heb ik er ook een brandverzekering op genomen. Verzekeraar zei dat dat geen enkel probleem was, je moet geen eigenaar zijn.
 
Dat huis moet op naam van iemand staan toch, in onverdeeldheid van de kinderen (ouders en tantes-nonkels) maw of komen te staan..
Zijn zij dan niet wettelijk verplicht de brandverzekering (exclusief inboedel) op hun te nemen? Geen verzekeringsexpert dus Mulan haar uitspraak kan maar verbaast me toch wat.
 
Zoals gezegd, ze hebben nog een brandverzekering op het huis, maar hoe zit dat als er iets gebeurd omdat wij er in wonen?
 
Je kunt in dergelijke gevallen beter te veel dan te weinig verzekerd zijn. Je hebt geen controle over hun brandverzekering. Stel dat ze die opzeggen 1 dag voor het afbrandt. Dan zal de miserie starten.
 
Terug
Bovenaan