Wat is jouw lievelings sportfragment

SDB

Member
Wat is voor jullie het beste moment in een sport dat je al gezien hebt, dit is het mijne:
 
  • Leuk
Waarderingen: math
Bijzonder moeilijk.

Deze zal ik nooit vergeten als Belg, op een volle markt bij een 2-2 stand België-Japan gebeurt dit:

Waar ik ook nog regelmatig naar terugkijk (mede met dank aan de commentaar):
 
  • Leuk
Waarderingen: math

Olympische finale van de 800m in 2012. Dat was de snelste 800m race ooit, wat voor een afstand waar tactiek bij komt kijken in een Olympische finale eigenlijk niet kan. Een lang onmogelijk geachte tijd lopen is echter een mogelijke tactiek als je naam David Rudisha is. De immer goedlachse en gracieuze Keniaan had een wereldrecord aangekondigd en voegde de daad bij het woord door (tot op heden!) als enige ooit de barrière van 1:41 te doorbreken met een tijd van 1:40.91. In zijn zog nam hij in deze race als beste haas ooit 6 van de 7 andere atleten mee naar een PR (waarvan er ook 5 nog steeds staan :laugh:).

Andere persoonlijke favorieten zijn de Olympische finale op de 400m in Rio (ik heb erna gewoon niet meer geslapen die nacht :laugh:), de onmogelijke sprint van Kittel in Dublin (waar helaas geen duidelijke beelden van op YouTube staan, die laatste 400m moet je vanuit de lucht zien), de onmogelijke sprint van Mclay in Denain en de dubbel van El Guerrouj op de 1500m en 5000m in Athene na de decepties in Atlanta en Sydney.
 
Laatst bewerkt:
Ik zet er ook gewoon twee.
De eerste is zonder enige twijfel het meest onwaarschijnlijke doelpunt dat ik ooit heb gezien, maar het is de commentaar erbij die het gewoon af maakt
Ik wil ook zo'n sportcommentaar op de VRT


En daarnaast deze, veel mensen gaan dit geen voorbeeld van sport en competitie vinden, maar ik vind deze zo symbolisch, dat het mijn absolute favoriet is en zal blijven
 
Laatst bewerkt:
Bijzonder moeilijk.

Deze zal ik nooit vergeten als Belg, op een volle markt bij een 2-2 stand België-Japan gebeurt dit:

Waar ik ook nog regelmatig naar terugkijk (mede met dank aan de commentaar):
De 3e goal tegen Japan is imo het meest legendarische wat ik ooit live gezien heb.

Die emoties.... zo een perfect uitgespeelde goal op de counter in de allerlaatste seconde van de extra tijd in een WK knockout match...
Episch moment. :love:



Roberto Carlos free kick tegen Frankrijk. Zotste goal die ik ooit live zag. Wtf zelfs.



Dees zal ook de geschiedenis ingaan als de meest legendarische ronde allertijden.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan