Warm goud bruine kleur in lichten

Horse

Well-known member
Wij waren gisteren gaan kijken voor mooie hanglampen voor onze living, keuken, inkomhal, ...
We waren direct verkocht van een bepaald model

maar we kregen te horen dat die lichten niet meer beschikbaar waren in die warme goudbruin gloed
enkel in de etalage zagen we ze, maar die kregen we niet (ook te weinig trouwens voor ons, want sommige modellen willen we 3 maal)

tot onze verbazing kregen we zelfs te horen dat philips en dergelijke dit ook gewoon niet meer produceert ,wegens teveel klachten dat de kleur van de muren vervormd hierdoor

nu komt de vraag, wij willen dat wel :D
iemand enig idee waar we dit alsnog kunnen bestellen?

we zijn op zoek naar zeer grote ronde, het is niet dit maar je kan het er wel mee vergelijken:

 
Laatst bewerkt:
Wij hebben er van NUD:


Misschien kan je zo een vragen gewoon in het algemene vragen topic stellen ipv voor iedere scheet een apart topic te maken? 't is maar een gedacht he.
 
Zoek naar lampen van 2000k
Kalvin%20Color.jpg


Die hebben ze o.a. in brico.

 
Calex is wel een bekende:

Kan je op het internet wel terugvinden.
Er zijn ook wel wat fysieke winkels (althans hier in de regio) die deze verdelen.

Ik heb daar zelf wat lampen van en ben wel tevreden. (Dim ze ook)

Wat betreft die vervorming gaat het wrs over de CRI:
 
Zoek naar lampen van 2000k
Kalvin%20Color.jpg


Die hebben ze o.a. in brico.


2000K is veel te laag.

Ik raad als laagste 2700K. Maar dan nog is het maar de helft van het verhaal. Die klachten over verkleuring hebben weinig met temperatuur te maken maar vooral met CRI waarde. Men drukt de prijs door leds met lage CRI waarde in die kampen of strips te steken. En dan zien uw tomaten plots half oranje in plaats van rood.
 
Je kan eventueel ook veilingsites afspeuren. Oude stockvoorraden (aangezien die hier niet meer verkocht worden in de winkels) komen daar vaak terecht.
 
Maar daarom niet aangenamer afhankelijk van de ruimte? Avi bedoelt naar mijn gevoel dat 2000K te warm is voor het beoogde doel.

Ik vind 2000K ook wel te "warm" voor een normale living voor het normale licht. Maar smaken mogen verschillen :D
 
Philips Hue Filament lampen zijn 2100K en (individueel) dimbaar. Mooie lampen als het doel minimale sfeerverlichting is waarbij ze bijna volledig gedimd staan. Verschrikkelijk licht wanneer ze effectief een ruimte moeten verlichten. Blijf voor die laatste inderdaad maar bij 2700K lampen met deftige CRI. Ben zelfs al eerder geneigd om voor dat doel 3000K "warm-wit" aan te raden.
 
Het is idd meer voor sfeer. Bij ons liever wat donker ipv enorm klaar :p
We hebben gekozen voor die 2100k, bedankt hiervoor!
 
Ik heb 2300K lampen dimbaar boven de eettafel hangen. T is doenbaar maar toch net iets te warm tenzij voor een gezellige of spelletjes avond.

Maar omdat ik ook indirect plafond en muurverlichting heb in (led & strip) RGB CCT is het best ok in samenspel.
 
Terug
Bovenaan