Wandel routes (.gpx)

Destel

Well-known member
Crowdfunder FE
Wil je met de velo in de modder crossen, Galloways spotten, met de kinderwagen wandelen of wil je weten of er tussendoor een sanitaire stop is? Hier kunnen we routes vragen / delen / beoordelen 😉

Delen kan denk ik het gemakkelijkste via RouteYou, daaruit kan gemakkelijk worden geëxporteerd naar de meest gangbare formaten. Maar met een foto van een wandelkaart, link naar AllTrails of "de rode wandelroute in bos x" zijn we ook content!
 
Laatst bewerkt:
Goed idee! Ik begin hier direct met een vraag:
Wie rond het Gentse leuke fiets (weg) of looproutes (mag zowel weg als trail) heeft staan mag deze altijd eens doorsturen!
Ik ben thuis verwend geweest qua routes (grens pajottenland, vlaamse ardennen), waar het prachtig lopen/fietsen is. In / rond Gent is het nog wat zoeken naar de mooiere routes.
Thanks! :)
 
Ik zal de spits afbijten met een route in het walhalla van de Gentse hardlopers en vogelliefhebbers: een toertje van 11km rond de Bourgoyen, Watersportbaan & Blaarmeersen: https://www.routeyou.com/nl-be/route/view/8339603/looproute/gent-het-walhalla-van-de-hardloper

Minpunten:
  • Aandachtig blijven voor de oversteek van de Watersportbaan naar de Bourgoyen (je passeert er de afrit van de R4).
  • Werken aan de voetganger/fietser doorgang onder de Drongensesteenweg: momenteel moet je er over en verkeerslichten passeren. Wanneer de werken voorbij zijn, zal de overgang van Bourgoyen naar Watersportbaan volledig autovrij zijn :)
Pluspunten:
  • Bourgoyen volledig onverhard, ondergelopen weilanden, vogelkijkhut (kleine omweg)
  • In de Blaarmeersen zit je tussen de bomen, veel schaduw :)
  • Aan de watersportbaan passeer je een drinkfonteintje & urinoir
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: daca
@picasso123 ik ben vandaag de Gentbrugse Meersen gaan verkennen: https://www.routeyou.com/nl-be/route/view/8555405/looproute/gentbrugse-meersen

Beetje afwisseling qua omgeving: voor je 't weet is de E17 uit het zicht verdwenen en zit je tussen parken, weides (zowel droog als ondergelopen), kleine heuveltjes en grachten, recent aangelegde stukjes bos, etc. .. Ik ga er de komende weken nog een paar keer gaan lopen om de route nog wat op punt te zetten, maar in huidige staat is die ook al heel aangenaam :)

Je kan de route evt. verlengen met het jaagpad langs de Schelde (begint aan het Keizerpark).
 
Laatst bewerkt:
@picasso123 ik ben vandaag de Gentbrugse Meersen gaan verkennen: https://www.routeyou.com/nl-be/route/view/8555405/looproute/gentbrugse-meersen

Beetje afwisseling qua omgeving: voor je 't weet is de E17 uit het zicht verdwenen en zit je tussen parken, weides (zowel droog als ondergelopen), kleine heuveltjes en grachten, recent aangelegde stukjes bos, etc. .. Ik ga er de komende weken nog een paar keer gaan lopen om de route nog wat op punt te zetten, maar in huidige staat is die ook al heel aangenaam :)

Je kan de route evt. verlengen met het jaagpad langs de Schelde (begint aan het Keizerpark).
Thanks! Staat al even op de planning om daar eens op verkenning te gaan. Is wel al een eindje lopen van aan mijn deur, maar miss met beter weer eens met de fiets tot daar rijden :)
 
Vandaag de turfput wandelroute gelopen rond het Donkmeer (bron: routen, routeyou). Exact 10km, op een klein stukje na volledig onverhard, mooie uitzichten over het water en hier en daar wat modder. Dikke aanrader. De route bevindt zich niet zo ver van het jaagpad langs de Schelde dus kan gemakkelijk verlengd worden ;)
 
Wat moet ie kunnen? iOS of Android?

Alltrails, Komoot en RouteYou al eens geprobeerd?

(Ik gebruik zelf WorkOutDoors, maar da’s enkel nuttig met een Apple Watch)
Alltrails is wel een goede app, als je regelmatig erop uit gaat is het aan te raden om de pro versie te kopen.
 
Terug
Bovenaan