Waarborg studentenkot onderverhuur

Pooh

New member
Hi all,

Ik ben een student die mijn kot gedurende een periode heeft onderverhuurd. Het onderverhuurcontract van de universiteit werd hiervoor gebruikt. Foto's van de staat van het kot werden doorgestuurd bij de sleuteloverdracht naar de onderhuurder. Bij het uittreden van de onderhuurder bleek niets gepoetst te zijn (i.t.t. hoe wij het kot aan hen hebben onderverhuurd) waarna we zelf nog bijna twee uur hebben gepoetst.

Geciteerde zinnen uit het contract: "De waarborg kan geheel of gedeeltelijk worden ingehouden wanneer de onderhuurder zijn huurverplichtingen niet is nagekomen. De bewijslast hiervoor ligt bij de hoofdhuurder." en "Bij gebrek aan een eindplaatsbeschrijving wordt de onderhuurder, behoudens het tegenbewijs, geacht het goed te hebben verlaten in dezelfde staat als waarin hij het ontvangen heeft bij intrede."

Heeft iemand enig idee welk recht ik heb m.b.t. gedeeltelijk inhouden van de waarborg voor het schoonmaken van het kot?

Alvast bedankt voor de hulp!
 
Heb je een eindplaatsbeschrijving?
Er zijn +- dertig foto's genomen van het kot en doorgestuurd bij de sleuteloverdracht toen de onderhuurder erin trok. Ik heb ook terug foto's genomen toen de onderhuurder het kot terug verliet, waarop de slechte reiniging voor & na te zien is en de beschadiging van bepaalde onderdelen.
 
Er zijn +- dertig foto's genomen van het kot en doorgestuurd bij de sleuteloverdracht toen de onderhuurder erin trok. Ik heb ook terug foto's genomen toen de onderhuurder het kot terug verliet, waarop de slechte reiniging voor & na te zien is en de beschadiging van bepaalde onderdelen.
Een eindplaatsbeschrijving is in gewoon huurrecht altijd 'tegensprekelijk', dus in aanwezigheid van beide partijen.

Ik betwijfel of je voor die 2 uur kosten zal kunnen bewijzen .
 
Een eindplaatsbeschrijving is in gewoon huurrecht altijd 'tegensprekelijk', dus in aanwezigheid van beide partijen.