vraag in verband met (offerte) elektrische zonwerende screens

LaCucaracha

Well-known member
Hallo,

Wij hebben onlangs een vakman laten langskomen voor het installeren van 3 zonwerende screens op de ramen in onze erker in de living. Die man stelde toen voor van elektrische screens op zonne-energie te plaatsen. Hij zei wel dat het grote nadeel van screens is dat als je binnen het licht aansteekt dat je langs buiten alles binnen kan zien. Dat is voor ons wel een nadeel omdat er langs die kant de buren ook enkele ramen hebben vanwaar ze dus kunnen binnenkijken.
Mijn eerste vraag: zijn er gradaties in functie van de stof die je gebruikt? En zijn er eventueel interessante alternatieven ( behalve dan rolluiken, want dan heb je geen lichtinval en dat is overdag niet zo handig).

Mijn tweede vraag: hij heeft vandaag een offerte doorgestuurd. Lijkt deze prijs jullie marktconform? Ik heb niet echt zicht op hoeveel werk het zal zijn, maar ik denk dat de installatie op die twee zijpanelen misschien wel wat prutswerk zal zijn én gezien niet echt standaardformaat van onze ramen ( erker) er misschien toch wat meer maarwerk bij komt kijken. 2 zaken die een hogere prijs justifiëren.

Hieronder vind je zowel een foto van de offerte, als van de situatie in onze woonkamer: er zouden dus enkel voor het grote middenstuk en de twee meest centrale zijstukken ( dus niet op de kleine paneeltjes helemaal tegen de muur).


Bedankt!
 
Vreemd dat die vakman gewoon zegt dat je binnen kan zien.
Dat is waar als je een zwarte/grijze doek neemt, daar kan jij door naar buiten zien als het licht is, maar als het donker is en je licht brand binnen zien buitenstaanders er ook door. Blijft vervormd hoor, maar je ziet wel mensen bewegen.

Met een wit doek heb je dat probleem veel minder of niet, daar zie je niet veel door. Dus als dat belangrijk is voor jou dan had hij daar wel meer uitleg over kunnen geven.
 
Hallo,

Wij hebben onlangs een vakman laten langskomen voor het installeren van 3 zonwerende screens op de ramen in onze erker in de living. Die man stelde toen voor van elektrische screens op zonne-energie te plaatsen. Hij zei wel dat het grote nadeel van screens is dat als je binnen het licht aansteekt dat je langs buiten alles binnen kan zien. Dat is voor ons wel een nadeel omdat er langs die kant de buren ook enkele ramen hebben vanwaar ze dus kunnen binnenkijken.
Mijn eerste vraag: zijn er gradaties in functie van de stof die je gebruikt? En zijn er eventueel interessante alternatieven ( behalve dan rolluiken, want dan heb je geen lichtinval en dat is overdag niet zo handig).

Mijn tweede vraag: hij heeft vandaag een offerte doorgestuurd. Lijkt deze prijs jullie marktconform? Ik heb niet echt zicht op hoeveel werk het zal zijn, maar ik denk dat de installatie op die twee zijpanelen misschien wel wat prutswerk zal zijn én gezien niet echt standaardformaat van onze ramen ( erker) er misschien toch wat meer maarwerk bij komt kijken. 2 zaken die een hogere prijs justifiëren.

Hieronder vind je zowel een foto van de offerte, als van de situatie in onze woonkamer: er zouden dus enkel voor het grote middenstuk en de twee meest centrale zijstukken ( dus niet op de kleine paneeltjes helemaal tegen de muur).


Bedankt!

Je wilt de screens dus ook gebruiken als een soort "gordijn", voor privacy?
Bij screens zul je inderdaad nog goed kunnen zien wat je binnen aan het doen bent (als het buiten donker is en binnen licht). Zolang het buiten licht is kun je binnen niks zien. Ik heb dat zelf ook al getest thuis.

Ik had toen meegekregen als je een witte doek neemt dat je het zicht meer blokkeert. Maar dat geld evengoed dat jij van binnen slechter naar buiten kunt zien. Witte doek zou de werking van de screen ook niet goed doen. Dus het doel van het doek verminderd (warmte buiten houden).
Had blijkbaar te maken dat de absorptiewaarde van het zwarte doek hoger is als de reflectie van het witte doen. Waardoor de transmissie waarde van het zwarte doek lager ligt (wat je net wilt voor een screen)

Je kunt uiteraard ook een volledig verduisterende screen nemen, maar dan maak je van u woonkamer een donker kot. Zou ik ook niet doen.
Ik zou dan eerder de screen pakken en dat gebruiken waarvoor het dient (zon tegenhouden). Ik zie dat je nu ook niks hebt voor privacy. Als u dat dan toch nog stoort iets van een gordijn plaatsen dat je dan s'avonds kunt sluiten.
 
De storm in februari waaide mijn grote screen kapot. (ongever 3mx2,5m) Ik liet een bestek opmaken voor herstel. Deze wordt nu helemaal vervangen voor een nieuw screenbak en motor, Het doek wordt hergebruikt daar er geen schade aan is... kostprijs 1800 euro.
Ik vind uw offerte schappelijk.
 
De storm in februari waaide mijn grote screen kapot. (ongever 3mx2,5m) Ik liet een bestek opmaken voor herstel. Deze wordt nu helemaal vervangen voor een nieuw screenbak en motor, Het doek wordt hergebruikt daar er geen schade aan is... kostprijs 1800 euro.
Ik vind uw offerte schappelijk.
Yikes. Ik heb een windvaste zipscreen met somfy motor (elektriciteitspunt was aanwezig op gevel) incl. plaatsing en liftje (appartement) van 4,7m op 2,4m voor 1999 (btw excl.).
Geplaatst in november 2021.

Was jouw screen trouwens gesloten tijdens de storm?
 
De screen was uiteraad niet naar beneden... De wind zat vol op die kant van het huis en nam de geleiders vast en trok gans de screenbak los...
1800 incl btw weliswaar...
 
Tegen mij hebben ze altijd gezegd dat een screen geen gordijn is. Als het nat opgerold wordt en daar "lang" blijft zitten, schommelt het (obviously) en je moet eigenlijk je screens altijd droog opdoeken. Ik geloof dat 100% en als je dus wil dat ze lang meegaan zou ik ze zo niet gebruiken...

Bij onze ramen waren de screens ongeveer de prijs van de raam waarop het kwam (alu Profel profielen met driedubbel glas). Wij hebben dus strategische zonwerende bescreening genomen.
Uiteindelijke offerte was niet opgesplitst dus ik kan geen gedetailleerder antwoord geven...
 

Heb eventjes de vergelijking gemaakt met Renson Fixscreen 100 Solar MS1

Prijs komt op € 5.338,00 excl. btw, zonder plaatsing (meeste firma's plaatsing dit wel voor die prijs)
Doek type 1, dus keuze uit:
Sergé glasvezeldoek
Natté glasvezeldoek
Privacy glasvezeldoek
Soltis Horizon 86 polyesterdoek
Soltis Perform 92 polyesterdoek

Dat is zonder extra plooiwerken of dergelijke geteld.

Dus 4k incl. montage is goeie prijs lijkt mij. Over de doek kan ik wel niets zeggen. Ken ik niet.
 
Wij hebben een offerte voor Harol SC1000 screens getekend en dit voor 8 ramen.
Inbouw screens, elektrisch bediend en RAL9005 structuur lak. Doek serge 600.
€10.695 excl btw

1 (800 mm x 2450 mm)
2 (900 mm x 1100 mm)
3 (900 mm x 1100 mm)
4 (1800 mm x 1100 mm)
5 (4400 mm x 2650 mm)
6 (1700 mm x 1100 mm)
7 (1100 mm x 2100 mm)
8 (1800 mm x 2100 mm),

Had ook nog een offerte van renson fixscreen 100 MS7, zelfde afmetingen als hierboven. Dit kwam uit op €8.640 excl btw.
Dan nog een offerte met ZipXZero WRB0600 €9.077 excl btw.
 
Laatst bewerkt:
1 (800 mm x 2450 mm)
2 (900 mm x 1100 mm)
3 (900 mm x 1100 mm)
4 (1800 mm x 1100 mm)
5 (4400 mm x 2650 mm)
6 (1700 mm x 1100 mm)
7 (1100 mm x 2100 mm)
8 (1800 mm x 2100 mm),

Had ook nog een offerte van renson fixscreen 100 MS7, zelfde afmetingen als hierboven. Dit kwam uit op €8.640 excl btw.

Straffe prijs voor die Rensons.
Ik kom voor die afmetingen (BxH) op € 11.224,00 excl. btw catalogusprijs.
 
Terug
Bovenaan