VR Gaming headset?

Vega

Well-known member
Ben teruggegaan tot augustus, heb er geen topic over gevonden, vandaar.

Ben al een tijdje van zin om een VR headset te kopen met enkele VR games voor PC. Ik heb alleen geen flauw benul wat nu momenteel de beste VR headset is, absolute must van accessoires/games, etc...

Iemand met ervaring/advies?
 
De beste VR set is degene die je gebruikt. Oculus (Meta) Quest 2 is door het feit dat hij standalone is en zeer agressief geprijsd is een no-brainer als instapper.

Er is wel een topic in de games sectie:

 
De beste VR set is degene die je gebruikt. Oculus (Meta) Quest 2 is door het feit dat hij standalone is en zeer agressief geprijsd is een no-brainer als instapper.

Er is wel een topic in de games sectie:

Toch een dik jaar oud, nog steeds relevant/geen nieuwere/betere headsets uit sindsdien?
 
Toch een dik jaar oud, nog steeds relevant/geen nieuwere/betere headsets uit sindsdien?
Ik denk dat er 1.5 jaar tussen de Quest en Quest 2 zat. Dus het zou kunnen dat er dit jaar een opvolger komt, maar bij mijn weten nog niets officieels aangekondigd.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vega
Als je wilt gaan voor absolute scherpte in games zoals flight sim, en minder belang hecht aan zeer precieze tracking en controllers, kan je niet rond de HP reverb g2. By far beste headset voor dergelijke games. Stuk scherper dan de quest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vega
Merci! Ben is gaan kijken naar de HP Reverb G2, ziet er wel interessant uit... Ben nu wat aan't twijfelen tussen deze en de Valve Index, iets bredere kijkhoek, betere controls/betere framerate maar lagere resolutie...

Zal er nog is een nachtje over slapen.
 
Wat mij vooral stoort is de kabel. Voelt minder aangenaam aan (minder vrijheid) tegenover wireless VR. Als dat geen probleem is en je het budget hebt, dan zou ik ook zelf naar de Valve/HP kijken.

Is zowat de reden samen met de prijs waarom ik de Quest 2 koos. Voor die weinige keren dat ik PCVR speel kan ik de kabel aansluiten (Half-Life: Alyx blijft mijn #1). Wireless PCVR gaat trouwens ook op deze maar moet een degelijke AX router hebben. Is echter geen garantie om weinig kwaliteitsverlies of lag te hebben.
 
Wat mij vooral stoort is de kabel. Voelt minder aangenaam aan (minder vrijheid) tegenover wireless VR. Als dat geen probleem is en je het budget hebt, dan zou ik ook zelf naar de Valve/HP kijken.

Is zowat de reden samen met de prijs waarom ik de Quest 2 koos. Voor die weinige keren dat ik PCVR speel kan ik de kabel aansluiten (Half-Life: Alyx blijft mijn #1). Wireless PCVR gaat trouwens ook op deze maar moet een degelijke AX router hebben. Is echter geen garantie om weinig kwaliteitsverlies of lag te hebben.
Draadloos uw VR set gebruiken is inderdaad niet te onderschatten.

Heb indertijd ook speciaal die dure USB-C kabel gekocht om Steam VR games te spelen, maar dat is toch echt minder fun (+ je hangt vast aan de ruimte waar de computer staat). Een tijdje geleden ook ontdekt dat draadloze connectie via WiFi naar de PC eigenlijk perfect werkt. HL Alyx werkt idd perfect op deze manier ("slechts een RTX2060 Super" in mijn systeem).
 
Merci! Ben is gaan kijken naar de HP Reverb G2, ziet er wel interessant uit... Ben nu wat aan't twijfelen tussen deze en de Valve Index, iets bredere kijkhoek, betere controls/betere framerate maar lagere resolutie...

Zal er nog is een nachtje over slapen.
Ik heb een Reverb G2, en het hangt wat van de situatie af. Als het voor voor racegames is, is hij héél goed. Voor andere games, is hij ook wel goed, maar daar gaat de Valve wel beter zijn, gok ik.
Er zit wel een bug in mijn moederbord waardoor hij hem vaak niet herkent, en dat is wel irritant...
https://h30434.www3.hp.com/t5/Gaming-Accessories/hp-reverb-g2-error-7-14/td-p/7852871
 
  • Leuk
Waarderingen: Vega
Ben teruggegaan tot augustus, heb er geen topic over gevonden, vandaar.

Ben al een tijdje van zin om een VR headset te kopen met enkele VR games voor PC. Ik heb alleen geen flauw benul wat nu momenteel de beste VR headset is, absolute must van accessoires/games, etc...

Iemand met ervaring/advies?
Als ge geld teveel hebt, binnenkort komt de Pimax crystal uit en normaalgezien rond de jaarwisseling de 12k die een 170 graden field of view heeft. Die gaan ook wireless en zal rond de 2000 en 2500€ kosten.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vega
Als ge geld teveel hebt, binnenkort komt de Pimax crystal uit en normaalgezien rond de jaarwisseling de 12k die een 170 graden field of view heeft. Die gaan ook wireless en zal rond de 2000 en 2500€ kosten.
Interessant! Heb er voorlopig nog geen gekocht omdat het me stoorde dat er twee gelijkaardige toestellen waren/zijn die elks op eigen vlakken dan weer iets beter doen...

Zal maar al beginnen sparen vrees ik :crazy: (en puntjes pakken bij de dame des huizes)
 
Als gebruiker van raad ik de Valve Index aan. Niet de beste headset maar verrevan de slechtste, en zoals de meeste soft- en hardware van Valve, zeer gebruiksvriendelijk. Klantenservice bij beschadigde spullen die nog onder garantie staan is ook uitmuntend naar het schijnt, zelf gelukkig nog geen beroep op klantenservice moeten doen.
 
Hangt er allemaal vanaf wat je wil. Ik heb mijn headset gekocht voornamelijk voor flightsim (DCS) en dan is een breed FOV het eerste wat je wil in combo met een zo hoog mogelijke resolutie om je HUD te kunnen lezen. De ideale headset hier voor bestaat wil (genre duurste Pimax brillen, inderdaad), maar zo hoog reikt mijn budget niet. Dan maar de 'gewone' 5K Super in huis gehaald. De beperkingen van een draad boeien dan niet omdat je toch blijft zitten. In principe zijn de base stations dan ook niet per sé nodig.
 
Terug
Bovenaan