Vogelverjager/verschrikker

kil911ler

Well-known member
Vorige week terras schoon geschuurd en gisteren ontdekt dat deze snel ondergescheten werd. Vorig jaar was dit probleem niet zo heftig, maar ik merk dat er dit jaar nieuwe bezoekers zijn tegenover vorig jaar. Naast de dagelijkse bezoeken van duiven, kauwen, eksters en merels, heb ik ook al musjes, koolmezen en spreeuwen zien passeren in de tuin.
Allemaal niets op tegen natuurlijk, ik zie de beestjes graag. Alleen zou ik willen verhinderen dat ze over mijn terras vliegen om zo naar het dak toe te vliegen. Schijten ze niet alleen de vloer vol, maar ook tuinmeubilair en een koepel in de leefruimte dat ook op hun pad ligt.

Zijn er simpele en effectieve manieren om deze beestjes te doen verhinderen om over mijn terras te doen vliegen?
 
Zo een grote roofvogel uitstallen zie ik nog haalbaar, mss eentje dat ook kan bewegen... niemand ervaring hiermee? :unsure:
 
Ik woon op een dorpsplein waar iedere morgen 100den kauwen smorgens en in de avond samenkomen in een grote boom.
Die beesten maken een hels lawaai in de morgen en komen dan insecten uit mijn dakgoot pikken, waarna ik gegarandeerd wakker word vanaf dat het licht word. Ik geraak die kwijt door het geluid van een roofvogel op youtube op te zetten op mijn gsm....
Gedurende 15 tal minuten zijn ze dan weg/stil, erna zijn ze al terug (of hun vriendjes die nog geen schrik hebben van mijn arend) :D

Maar als ik hier constant dat geluid ga opzetten, ga ik meer last hebben van mijn buren dan van die kauwen :biglaugh:

Plastiek zakken/zilverpapier die wapperen helpt ook wel, maar tis ook geen zicht he :)
En of dat dat iets gaat helpen tegen "over uw dak vliegen" betwijfel ik, maar ze zullen alleszins niet op uw terras neerstrijken.
 
Iets laten slingeren/wapperen heb ik ook al gekregen als tip.

Tis echt met bedoeling dat ze gewoon niet meer over dat stuk terras vliegen en alles onderschijten. Op het dak mogen ze doen wat ze willen, maar ik zie gewoon aan de schijtvlekken hoe ze gevlogen hebben. Dus kan zo afleiden dat ze van richting tuin naar dak vliegen en zo bij het passeren iets lossen :p
 
Ik heb van die blinkende dingen aan mijn terras gehangen.In het begin goed resultaat,maar na een paar dagen lachen die beesten u uit en schijten ze er lekker tussen.
 
Iets laten slingeren/wapperen heb ik ook al gekregen als tip.

Tis echt met bedoeling dat ze gewoon niet meer over dat stuk terras vliegen en alles onderschijten. Op het dak mogen ze doen wat ze willen, maar ik zie gewoon aan de schijtvlekken hoe ze gevlogen hebben. Dus kan zo afleiden dat ze van richting tuin naar dak vliegen en zo bij het passeren iets lossen :p
Slingerende CD's zie je veel, maar zo'n zaken zijn om vogels weg te houden zodat ze niet landen (en bessen of zaden opeten). Lijkt mij nu wel dat gewoon over dat terras vliegen moeilijk tegen te gaan is. Zeker bij intelligentere soorten zoals kauwen of eksters gaan de meeste middeltjes niet veel indruk maken denk ik.
 
Hier schijten ze lang uitgestrekt bovenaan tegen de voordeur (die dieper ligt dan de gevel ).
Door de opbouw van de straat kan ik alleen maar bedenken dat die eerst over het huis van de overbuur vliegen, duikvlucht nemen recht naar mijn voordeur en dan schijten in de keiharde vertical pull om niet te pletter te vliegenop mijn gevel.
 
Iemand ervaring met toestellen die een ultrasoon geluid maken?
Onze achterburen hebben zo'n spel (om de katten van hun tuinmeubilair te houden).
Zowel ik als de honden horen dat af en toe (gelukkig staat hij wat stiller sinds ik eens ben gaan aanbellen).
Vreselijk apparaat.
 
Terug
Bovenaan