Voetbal: Politiek correct?

D

Deleted member 2181

Guest
In licht van de huidige Barcelona, Messi malaise...

Wat zou jij veranderen om het huidige voetbal terug gezond te maken?
Waar loopt het fout?

Zal zelf starten met te zeggen: "Makelaars"..kuis die nest op...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Salary cap zou al een goed begin zijn, misschien idem op vlak van transferprijzen. En inderdaad, veel strengere regulering ivm makelaars.
 
Salary cap zou al een goed begin zijn, misschien idem op vlak van transferprijzen. En inderdaad, veel strengere regulering ivm makelaars.
Dan beginnen ze gewoon met geld onder tafel, ik denk dat het nog moeilijk te redden is gaat al teveel geld in om.
 
Transparantere boekhoudingen en strengere controles zouden leuk zijn. Van veel van die rijke clubs is het nu toch al langer dan vandaag bekend dat ze de financial fair play omzeilen door creatieve constructies op te zetten. Dat City en PSG bijvoorbeeld nog niet tegen de lamp gelopen zijn, kan bijna alleen maar een falen van de FFP aantonen.

Van mij mag een ploeg gerust 220 miljoen betalen voor pakweg een Neymar, zo lang die ploeg vindt dat die speler dat waard is én dat geld op een zuivere manier als inkomsten is binnengekomen. Maar goed, de cynicus in mij zegt dat als die constructies duidelijk verantwoord en gecontroleerd moeten worden, de prijzen voor spelers vanzelf wel terug naar beneden zullen gaan.
 
De naïeveling in mij wil ook een transparante boekhouding bij elke club, een FFP die écht nageleefd wordt en een salary cap.
Het zou nog leuker zijn mocht er een salary cap komen waarbij je maar x aantal spelers het maximum loon mag uitbetalen (NBA?).
De realist in mij weet dat dit allemaal veel te makkelijk te omzeilen is, vooral als de FIFA en de UEFA zoals nu geleid worden door corrupte geldgraaiers.

Ik ga dus voor fanparticipatie. Dat lijkt goed te werken in Duitsland en op lager niveau in de rest van Europa dus waarom niet he?
 
Terug
Bovenaan