Voeding - verbruik.

Je hebt momenteel nog geen digitale teller als ik dat zie?

De grafiek van 2021 is een voorspelling, want ze hadden al data voor 2021. namelijk tot 13 januari.

203kwh /13 dagen * 365 dagen (1 jaar) = ~5700Kwh voorspelling van 2021. En laat dit net overeenkomen met uw grafiek.

Het lijkt er eerder op dat je dus in 13dagen vrij veel verbruikt hebt. (~15kwh/dag)

Ik zou zeggen, kijk nu eens naar uw meter en vergelijk eens opnieuw. Voor hetzelfde geld zit je veel lager dan die 5700Kwh
Ja ok ...

Maar hoe verklaar je dan dat ik nu ineens 320 euro voorschot moet betalen? Dat link ik dan wel aan die grafiek.

Ze hebben een berekening gemaakt (een slechte welliswaar) waardoor uw verbruik dit jaar veel hoger zou zijn dan normaal, dus passen ze daarop uw voorschot aan. (omdat ze dus denken dat uw reeel verbruik zo hoog zal zijn) + afhankelijk welk contract je hebt, de energieprijzen zijn de hoogte ingeschoten. Kan ook hier deels aan liggen, maar vooral aan die slechte inschatting van hun.
Maar conclusie is: ze hebben uw voorschot teveel verhoogt.

Nogmaals, kijk zelf nu eens naar uw meter.
Normaal kun je ook de meterstand van vorig jaar vinden, dit van elkaar aftrekken en dan zul je het verbruik van dit jaar hebben.

Ze hebben een berekening gemaakt (een slechte welliswaar) waardoor uw verbruik dit jaar veel hoger zou zijn dan normaal, dus passen ze daarop uw voorschot aan. (omdat ze dus denken dat uw reeel verbruik zo hoog zal zijn) + afhankelijk welk contract je hebt, de energieprijzen zijn de hoogte ingeschoten. Kan ook hier deels aan liggen, maar vooral aan die slechte inschatting van hun.
Maar conclusie is: ze hebben uw voorschot teveel verhoogt.

Nogmaals, kijk zelf nu eens naar uw meter.
Normaal kun je ook de meterstand van vorig jaar vinden, dit van elkaar aftrekken en dan zul je het verbruik van dit jaar hebben.
Ok, bedankt voor de bijstand! U had beter bij de helpdesk van de energieleverancier gewerkt, ik ben hier op het forum slimmer geworden in plaats dan ik een half uur aan de telefoon moet wachten wanneer ik zo'n jonge doos aan de lijn krijg wiens uitleg kant nog wal raakt.

ONTOPIC:

Dus ik zal voorlopig mijn voeding behouden en daar geen zotte kosten mee doen!

Conclusie: energieleveranciers hebben de grootste prutsers op hun calculator desk werken :/

Terug
Bovenaan