Verzending via bubbelenveloppe

Status
Niet open voor verdere reacties.

kenneke2.0

Well-known member
Platinum Trophy
Ik verstuur standaard al mijn game als het 1 stuk is met drie postzegels.
Tenzij ze om een trackcode vragen.
Heb een game verzonden op standard manier en is niet aangekomen, wat jammer is natuurlijk heb 813 100% positieve deals.
Nu krijg ik een negatieve i trader met commentaar ordinaire oplichter. Dat gaat me een brug te ver al 15 jaar verzorg ik al mijn verkopen optimaal en kom al mijn afspraken na.
Denk dat er velen onder jullie weten dat ik 100% te vertrouwen ben.
Ik kan mezelf toch niks verwijten denk ik ? Gaat om een bedrag van 25€.
Het is dan nog een member die al dikwijls bij mij iets kocht heb het ook al eens voorgehad met @red Bulleke die persoon was menselijk en weet dat zo iets kan gebeuren. Hij heeft nadien nog bij mij gekocht en heb hem steeds een beste prijs voor hem gemaakt.


Wat is jullie mening btw verzending is risico van de koper .
Loop er echt ambetant van.
 
Wat is jullie mening btw verzending is risico van de koper .
Loop er echt ambetant van.
Is altijd een issue natuurlijk.
Wettelijk is het altijd risico verkoper. Het is de verantwoordelijkheid van de verkoper dat het artikel (bewijsbaar) aankomt.
Geen track & trace en het is de verkoper die aan het kortste eind trekt.
Gewoon schrijven risico koper werkt niet, de wetgeving staat meestal een stapje hoger...

Net zoals een verkoper mag zeggen "garantie 1 jaar" in de overeenkomst (voor nieuwe artikelen), werkt niet, in België is het 2 jaar!
 
Ja is waar maar moet voor de meeste zo goedkoop mogelijk zijn. Maar hier tref ik geen schuld
Gewoon eisen stellen dat je enkel met T&T wil verzenden. Is uiteindelijk amper duurder.

Anders kan iedereen zomaar zeggen van “verzonden met postzegels”. Er is 0,0 bewijs dat iets verzonden is op die manier
 
Ik snap dat je er ambetant van rond loopt, ik zou ook zo zijn.

Je hebt al honderden positieve deals gedaan. Denk dat er velen hier dit wel kunnen bewijzen

Het zijn inderdaad dingen die kunnen gebeuren maar zoals al gezegd, best enkel nog met track en trace werken in de toekomst om problemen als deze te vermijden
 
Gewoon eisen stellen dat je enkel met T&T wil verzenden. Is uiteindelijk amper duurder.

Anders kan iedereen zomaar zeggen van “verzonden met postzegels”. Er is 0,0 bewijs dat iets verzonden is op die manier
Heb ik bewijs dat hij het werkelijk niet heeft ? Mes snijd langs twee kanten.
 
Heb ik bewijs dat hij het werkelijk niet heeft ? Mes snijd langs twee kanten.
Klopt, je hebt idd geen bewijs dat hij het niet ontvangen heeft
Je moet hem op zijn woord geloven

Heb je in het verleden al deals gedaan met deze persoon? Zo ja, hoeveel?
Als vroegere deals met deze persoon altijd vlot verlopen zijn, dan denk ik niet dat hij erover zou liegen deze keer
 
Klopt, je hebt idd geen bewijs dat hij het niet ontvangen heeft
Je moet hem op zijn woord geloven

Heb je in het verleden al deals gedaan met deze persoon? Zo ja, hoeveel?
Als vroegere deals met deze persoon altijd vlot verlopen zijn, dan denk ik niet dat hij erover zou liegen deze keer
Ja maar steeds als pakket, heb hem al meermaals controllers verkocht aan lage prijzen ( waren wel controllers die niet 100% in orde waren )
 
Is altijd een issue natuurlijk.
Wettelijk is het altijd risico verkoper. Het is de verantwoordelijkheid van de verkoper dat het artikel (bewijsbaar) aankomt.
Geen track & trace en het is de verkoper die aan het kortste eind trekt.
Gewoon schrijven risico koper werkt niet, de wetgeving staat meestal een stapje hoger...

Net zoals een verkoper mag zeggen "garantie 1 jaar" in de overeenkomst (voor nieuwe artikelen), werkt niet, in België is het 2 jaar!
https://www.beyondgaming.be/threads/tekken-8.29126/ dit is de thread zie jij iets van een game ?
 
Ik verstuur standaard al mijn game als het 1 stuk is met drie postzegels.
Tenzij ze om een trackcode vragen.
Heb een game verzonden op standard manier en is niet aangekomen, wat jammer is natuurlijk heb 813 100% positieve deals.
Nu krijg ik een negatieve i trader met commentaar ordinaire oplichter. Dat gaat me een brug te ver al 15 jaar verzorg ik al mijn verkopen optimaal en kom al mijn afspraken na.
Denk dat er velen onder jullie weten dat ik 100% te vertrouwen ben.
Ik kan mezelf toch niks verwijten denk ik ? Gaat om een bedrag van 25€.
Het is dan nog een member die al dikwijls bij mij iets kocht heb het ook al eens voorgehad met @red Bulleke die persoon was menselijk en weet dat zo iets kan gebeuren. Hij heeft nadien nog bij mij gekocht en heb hem steeds een beste prijs voor hem gemaakt.


Wat is jullie mening btw verzending is risico van de koper .
Loop er echt ambetant van.
Dit is de manier hoe het vroeger gebeurde, ik deed het zelf ook, zelfde manier als jij, totdat ik, was niet via deze site, iets verkocht heb gehad dat ik gewoon de koper heb vergoed, postzegels kwijt, en item kwijt.

Maar 80% van mijn itraders schat ik werd verstuurd op deze manier, al de rest via afhalen. Maar couldnt be arsed om het nog op deze manier te doen, waren voornamelijk spellen, maar gezien ik zoveel digitaal aankoop tegenwoordig heb ik zoiezo al minder dat ik te koop kan stellen. Maar vanaf nu geldt, ook voor de meest banale items: track and trace of afhalen...

Geen zin meer in die bullshit, want er zitten serieus wat meer oplichters bij ivm vroeger. Pas op, ik weet niet om wie het gaat hierbij, ik wijs niet met de vinger naar iemand, maar wil een koper een item zal hij het er moeten bijnemen dat ik langs de post ga om het in de bus te doen, (kost mij eigenlijk ook al benzine, maar geen gezever meer)

Als ik u een tip mag geven, doe alles met t&t, je zal uw aankoopprijs ook naar beneden moeten sturen dan, klote, maar het is wat het is... En de brievenbus is op 20 meter van mijn deur FFS :wallbash:

Al vind ik het wel een spijtige evolutie, hier zou ik het enigszins nog durven riskeren, maar ik doe het gewoon niet meer. En op tweedehands is een obvious fact dat ge met t&t moet verzenden... Wat een oplichters nest dat dat pas is.... Maar andere discussie datte
 
Ik ben niet van openlijke discussies, maar als jij een topic wil starten, dan ga ik reageren, want ik ben de persoon in kwestie. Ik ga zelf al jaren mee, nog van 9lives en heb ook een vlekkeloze itrader. Mij stoort het dat wij, na meerdere deals in het verleden, afspreken van mijn game te ruilen tegen een van jouw games + opleg en jij mij afript. Het was een geste van mijn kant uit, want je kreeg je game niet verkocht en ik ging ferm onder de vraagprijs voor wat ik aanbood. Je zocht een enveloppe en stuurde de game op eind januari. We zijn bijna eind februari, meermaals stuurde ik jou dat ik nog niks had ontvangen 'maar' ik nog ging afwachten. Of je ging de game retour ontvangen, of ik ging hem mss alsnog in de bus krijgen. In al die jaren nog nooit meegemaakt, maar niks ontvangen. Vorige week zei je nog: wacht nog even en anders stort ik de helft terug. Nu had ik nog altijd niks ontvangen en kwam je af met 'je hebt geen tracking gevraagd'. Ja hoezo zou ik tracking vragen als het gaat om een ruildeal? Het was aan jou om de game tot bij mij te krijgen, al kwam je hem persoonlijk overhandigen. Als ik zelf iets verkoop, geef ik de keuze aan de koper (Mondial Relay, postzegels, taxipost, etc), jij gaf geen keuze. Vandaar de negatieve itrader, omdat je zelf geen schuld inziet en als ik compensatie vraag, dan wil je niet. Minste wat je kon doen, was de helft terugstorten zoals je eerder had beloofd.

(Ik noteer ook dat er de volgende keer niks meer via pm wordt afgesproken, want deze BS kan ik wel missen. Vooral teleurgesteld in een persoon zoals u.)
 
Ik doe massa's deals hier als koper en 99% van de verzendingen vraag ik expliciet om zonder t&t te werken.
Het klopt, amper 1 keer is er eentje "verloren" gegaan bij bpost en ik heb daar echt niet moeilijk om gedaan. Ik weet dat @kenneke2.0 100% legit is als seller hier.

Ik volg NIET dat elke zending verplicht met T&T moet zijn. Ik volg ook NIET dat de prijs amper verschilt. Als ik niet anders kan dat die retedure shipping te betalen voor 1 simpele dvd/blue ray case, dan hoeft het voor mij hoegenaamd niet meer. Van zodra het om meerdere games gaat, dan is't een andere zaak natuurlijk.

T&T is echt geen sluitende garantie trouwens. Alsof Bpost dan ineens wel meewerkt en refunds begint te doen als je pakket dan toch verloren gaat. De seller mag een klacht indienen en hoor daar nadien in 99,9% van de gevallen nooit nog iets van :sop:
 
De keren dat ik iets verkoop is het standaard afhaling. Verzending kan maar volledig op kosten en risico van de koper. Wil de koper een enveloppe met zegels? OK. Wil die zijn game op een verzekerde pallet? Mij even goed.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan