Verlichten & Dimmen met LEDs

Allez mijn interesse is toch gewekt door de discussie rond constant current dimmen. Het grote voordeel daarvan lijkt me dat je met dergelijke opstelling al je drivers mooi in de kast kan plaatsen en geen lokaal radiostation wordt. Maar het nadeel is dan weer dat ik (in theorie) mijn huidige strips niet kan gebruiken. Die zijn allemaal constant voltage. Dat de drivers op maat moeten gemaakt worden is maar een tijdelijk probleem. Op digikey zie ik al heel wat handige IC's.

Waarschijnlijk wordt het eerst een oplossing met PWM als tie over zodat ik wat tijd heb om eigen drivers te maken.
Je kan ook gewoon het proberen en als het werkt en je ervaart geen last van de EMI dan is er toch geen probleem?
 
Je kan ook gewoon het proberen en als het werkt en je ervaart geen last van de EMI dan is er toch geen probleem?
Ja en neen. Enkele van die strips gaan in de buurt zitten van medische apparatuur. Waarschijnlijk vormt dat geen probleem. Maar in het geval dat het toch zo is wil ik al een oplossing in de pijplijn hebben.

Ik heb het idee dat constant current precies meer in de grotere bouw wordt gebruikt. Op Alibaba komen die spoelen vaak in minimum afstanden van bijvoorbeeld 100 meter. Ben er nu we aantal aan het bestellen tesamen met wat drivers. Benieuwd wat dat gaat geven!
 
Ja en neen. Enkele van die strips gaan in de buurt zitten van medische apparatuur. Waarschijnlijk vormt dat geen probleem. Maar in het geval dat het toch zo is wil ik al een oplossing in de pijplijn hebben.

Ik heb het idee dat constant current precies meer in de grotere bouw wordt gebruikt. Op Alibaba komen die spoelen vaak in minimum afstanden van bijvoorbeeld 100 meter. Ben er nu we aantal aan het bestellen tesamen met wat drivers. Benieuwd wat dat gaat geven!
Zal ook afhangend welke medische apparatuur natuurlijk. Zou me sterk lijken dat bij uw thuis er materiaal hangt dat zodanig strenge EMC-eisen vereist. Dan zal die ruimte ook zodanig moeten gebouwd zijn om stoorsignalen te minimaliseren. Of uw huis zou het UZ moeten zijn natuurlijk :p
 
Terug
Bovenaan