Verenigd Koninkrijk

exCite

Supermoderator
Crowdfunder FE
1688391590451.png


taal: Engels (Scots, Ulster Scots, Welsh, Cornish, Scottish, Gaelic, Irish)
munt: Pound Sterling
tijdsverschil: -1 (GMT)
hoofdstad: Londen
reisdocumenten: Paspoort

nuttige links:

 
Vreemd dat het Verenigd Koninkrijk nog geen thread had.
Donderdag vertrekken we nog een keer naar daar, ik kijk er al naar uit. Wij gaan met de auto op de trein (Eurotunnel) omdat dat het snelste is en het makkelijkste met de honden.

Zaken waar je moet op letten als je huisdieren hebt: op tijd laten vaccineren (zeker rabiës) en tussen de 24 en 120u voor vertrek laten behandelen tegen lintwormen.
 
Paar keer in Londen geweest voor de clichédingen maar nooit echt grip op de stad kunnen krijgen.
Veel vroeger Cambridge en Bath bezocht, viel zeer goed mee.
 
Hier al een paar keer in de UK geweest (Devin, Suffolk, Kent). Onderschat vakantieland imho. Je hebt daar prachtige natuur en een hoop leuke stadjes. Zeer vriendelijk volk ook op het platteland. Het eten moet je voor zijn, maar een goeie pub heeft tegenwoordig wel wat meer te bieden dan vlees met mash en platgekookte groenten.
 
London geweest en Edinburgh geweest, wat ik los van het weer heel leuke steden vond.
Ik hou van de sfeer die er hangt, de taal, de historie in beiden steden.
London is natuurlijk een wereldstad waar Edinburgh prima te doen is binnen 3 dagen.
 
Zijn er hier mensen die al zijn gaan kamperen in het VK?

Meerdere keren met de wagen gaan kamperen in zowel England, Wales en Schotland. Al jaren favoriete bestemming voor ons. Heeft veel meer te bieden dan enkel Londen. Is voor mij vergelijkbaar met zeggen dat je Amerika gezien hebt met enkel NY te doen.

Veel campings gevonden via Coolcamping, heet nu Hipcamp blijkbaar.

Zoals @BearPils al zei: prachtige natuur en je kan overal gaan wandelen met hun public footpath. Ze zijn soms wat moeilijker te vinden, maar ondertussen een zalig app ervoor gevonden: Foothpath. Met de gratis versie kan je zelf paar gpx bestanden inlezen. Er zijn heel veel wandelwebsites te vinden ter inspiratie.
 
Terug
Bovenaan