Het is idd niet haar probleem dat ik meer moet betalen omdat ik een woning heb, toch wringt het wat.
Dan moet je die verkopen om ook op 2% te vallen…
Dat zijn eigen kosten, gelinkt aan uw eigen situatie en kan je moeilijk doorschuiven.
Mijn vrouw en ik hebben 50/50, terwijl ik 275k meer heb ingebracht. Mijn oude hypotheek is meegenomen. Onrechtstreeks geniet ze mee van de lagere hypotheekrente op dat stuk, aftrek inkomensbelasting en lagere rente nieuw stukje hypotheek door de gunstige quotiteit.
Mijn vrouw betaald nu van de werken in huis (om het af te werken) wel gewoon 50%, aangezien ze 50% bezit.
Enkel mijn inleg in het huis (die 275k) staat beschreven en daarvan zal ze als ik vroegtijdig sterf de helft aan mijn zoontje van moeten betalen zodat ze vruchtgebruik krijgt.
Dat ze onrechtstreeks wint op de overige zaken is zo, maar kan me daar echt niet moe in maken om er maar proberen een getal op te plaatsen.
Je bent samen en je wilt samen iets opbouwen, dan moet je niet neuten over wat geld.
*eigenlijk kan ik daar wel een getal opplakken, want ik heb de verschillende hypotheken berekend*.
Op het einde van de rit scheelde dat 60.000 euro om de huidige hypotheek met belastingsafrek te houden + stukje bij te lenen ipv een volledig nieuwe. Die 30k (de helft) krijgt mijn vrouw onrechtstreeks cadeau. Verder is mijn SSV 5000 euro duurder voor dezelfde dekking omdat ik 10 jaar ouder ben. Ook die kost wordt niet doorgerekend.
Die zaken genereren immers geen meerwaarde aan het goed.