"Verborgen" luchtvaartmaatschappijen

Remi

Active member
Bij het uitzoeken van vluchten voor een volgende reis, kwam ik tot de vaststelling dat mijn go to websites niet altijd alle informatie weergeven.
cheaptickets.be , goedkopevliegtuigtickets.be en zelfs google gaven me niet altijd alle vluchten die beschikbaar zijn.

Ik was op zoek naar vluchten naar en van Cuba en door eerder een toevalligheid kwam ik uit bij TUI. Als ik nu de datum van de TUI-vlucht intyp op de zoekpagina's, komen die totaal niet boven drijven. Misschien is het eens interessant om zo van die verborgen luchtvaartmaatschappijen op te lijsten, zodat mensen alle opties kunnen bekijken.

Als er iemand dus een goedkopere luchtvaartmaatschappij kan vinden, laat het me gerust weten.
Ik zou een groepsreis boeken van 26/12 t.e.m. 04/01. Met de huidige corona regels moet je blijkbaar 1 dag in quarantaine in Cuba, dus een dag of 2 vroeger aankopen zou goed zijn.
Momenteel heb ik volgende vluchten bij TUI gevonden:
24/12: Brussel - Havana : €599,99
04/01: Varadero - Brussel : €499,99
 
Komt misschien omdat vluchten vanaf halfweg november op een nieuwe site van Tui staan & de vermelde sites deze nog niet hebben opgenomen in hun searchbots?

Ps. Gewoon om een referentie te geven prijs naar Cuba 2 jaar geleden in november +/- 700 euro (BRU-> MAD -> HAV)
 
Altijd incognito surfen voor zo een zaken, ook aankopen bij webshop bijvoorbeeld.
Dat of via andere browser werken.
Levert soms verrassende resultaten op.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ebel
Bij het uitzoeken van vluchten voor een volgende reis, kwam ik tot de vaststelling dat mijn go to websites niet altijd alle informatie weergeven.
cheaptickets.be , goedkopevliegtuigtickets.be en zelfs google gaven me niet altijd alle vluchten die beschikbaar zijn.

Ik was op zoek naar vluchten naar en van Cuba en door eerder een toevalligheid kwam ik uit bij TUI. Als ik nu de datum van de TUI-vlucht intyp op de zoekpagina's, komen die totaal niet boven drijven. Misschien is het eens interessant om zo van die verborgen luchtvaartmaatschappijen op te lijsten, zodat mensen alle opties kunnen bekijken.

Als er iemand dus een goedkopere luchtvaartmaatschappij kan vinden, laat het me gerust weten.
Ik zou een groepsreis boeken van 26/12 t.e.m. 04/01. Met de huidige corona regels moet je blijkbaar 1 dag in quarantaine in Cuba, dus een dag of 2 vroeger aankopen zou goed zijn.
Momenteel heb ik volgende vluchten bij TUI gevonden:
24/12: Brussel - Havana : €599,99
04/01: Varadero - Brussel : €499,99
De prijzen voor die datums zijn even 400€ geweest. Nu zie je die prijzen enkel nog eind januari. Maar zelfs uw prijzen zijn nog goedkoop voor Cuba hoor.

Als je graag goedkope vluchten wil:
 
TUI is de 2de grootste luchtvaartmaatschappij van België
als ik "vluchten naar Cuba" intik op google krijg ik Tuifly.be als 3de ad...

da's echt geen "verborgen maatschappij" hoor
 
TUI is de 2de grootste luchtvaartmaatschappij van België
als ik "vluchten naar Cuba" intik op google krijg ik Tuifly.be als 3de ad...

da's echt geen "verborgen maatschappij" hoor
ja, maar ik bedoel dat ze niet worden weergegeven op de overzicht sites zoals google flights, waar je toch als eerste op checkt.
Tui was inderdaad vrij eenvoudig te vinden na een algemene zoekactie.
Maar dan denk ik bv aan een maatschappij als condor, die je daar niet tegen komt, tenzij je specifiek op naam zoekt.
 
Ik check meestal gewoon de Kayak of Skyscanner app op mijn telefoon ;)
Vooral handig als ge niet weet waar naartoe en dan kunt ge die zetten op 'brussel' to 'worldwide'. Eventueel mee nog filters van hoe ver, max x aantal tussenstops, prijs, datum, ... .
Geen idee of TUI daar dan wel tussen zit.

Kleine tip die ik wel kan geven, paar jaar geleden mee Air Europe op Cuba gevlogen en nooit meer van mijn leven. Zelfs op een ryanair vlucht van 1u had ik meer plaats dan op die vlucht van Madrid naar Havana. :angry:
 
Terug
Bovenaan