In t verleden, Federer, Bolt, Tom Boonen, Epke Zonderland, Michael Schumacher, Ronaldinho, Kim Clijsters en Justine Henin.
Federer de meest natuurlijke sierlijke tennisser op dat niveau die ik ooit gezien heb. Die was nu is echt gemaakt voor de tennissport, Zwitserse legende. En dan zoveel charisma, zoveel flair. Heerlijke mens. Kijk nog wekelijks wel is naar hoogtepunten van zijn carrière of zijn knapste punten op YouTube.
Bolt, die zijn records staan ondertussen al een tijd en gaan nog een tijd blijven staan. Nagenoeg onklopbaar gedurende jaren en wat een charisma er dan nog is bij.
Epke Zonderland: Finale rekstok 2012 was een legendarische oefening. Nederlands commentaar erbij en gaan.
Tom Boonen: Ene uit de Kempen die de mooiste koersen van t jaar heeft gedomineerd (samen met een Zwitser). Geweldige herinneringen om hele zondagen te zitten supporteren tijdens ronde of roubaix.
Schumacher: Eerste sporter waar ik echt voor supporterde. Als klein kind zot van Ferrari maar dan vooral van hem. Hele seizoenen gezien van de F1 terwijl het na zijn stoppen altijd maar sporadisch F1 kijken is geworden en gebleven.
Ronaldhino: Duidelijk het karakter niet om een lange carrière te hebben maar zo natuurlijk als Federer met een tennisracket was. Zo natuurlijk was hij met een voetbal, ook van hem kijk ik regelmatig nog hoogtepunten terug.
Kim en Justine: In één van de meest competitieve vrouwensporten, met toen al toppers uit Europa, Amerika, Azië en Oceanië, hebben wij gewoon twee absolute wereldtoppers gehad gedurende diverse jaren. Ga ik in mijn leven niet nog is meemaken en ik hopelijk nog wel een jaar of vijftig (liefst meer) te gaan... .
Nu: Mathieu Van Der Poel, Pogacar, Luke Littler, Nafi Thiam.
Van Der Poel, met steengoede ex profs als vader en grootvader zaten de genen ongetwijfeld al goed maar zelfs dan overtreft hij alles qua natuurlijke aanleg voor de fiets. Gecombineerd met een heerlijke flair een nuchter karakter en een heerlijke aanvallende stijl is het een genot om naar te kijken.
Pogacar, op weg om dicht in de buurt te komen van Merckx qua resultaten ondanks een veel professionelere sport met veel meer niche renners, slaagt hij erin om zowel de grote rondes te domineren als de klassieke koersen, ongezien de laatste decennia.
Littler: Qua flair en natuurlijke aanleg voor iets kan deze darter tellen. Lijkt wel alsof hij een magneet heeft zitten aan het bord en zijn pijlen ofzo soms.
Nafi Thiam: Dominantie in de meerkamp bij de vrouwen. Nagenoeg onklopbaar.