Vaccinatiekaart

QiQi

Member
Hallo,
Ik zou binnenkort op medisch onderzoek moeten gaan voor een nieuwe job
Ze hebben mij gevraagd voor de vaccinatiekaart mee te nemen
Bedoelen ze een vaccinatiekaart die ik heb gekregen sinds geboorte (tegen griep enzo)
Of bedoelen ze vaccinatiekaart voor covid 19?
Alvast bedankt

Normaal bedoelen ze een overzicht van al jouw vaccinaties.

Hier vind je dezelfde terug als waar je huisarts toegang toe heeft.
Afhankelijk van je leeftijf, zijn er geen digitale sporen terug te vinden van je vaccins door kind en gezin, pms/clb dus als je wel nog een "boekske" hebt, neem daar dan ook een kopie van mee.

Ik heb dat ook moeten meebrengen voor mijn eerste medisch onderzoek. Heb toen mijn boekje van Kind & Gezien (of de voorganger...) meegenomen maar dat hebben ze niet eens bekeken. Die verpleegster heeft toen zelf ingelogd op Vaccinnet en daar stonden al mijn vaccins vanaf de geboorte mooi in.

Ik heb dat ook moeten meebrengen voor mijn eerste medisch onderzoek. Heb toen mijn boekje van Kind & Gezien (of de voorganger...) meegenomen maar dat hebben ze niet eens bekeken. Die verpleegster heeft toen zelf ingelogd op Vaccinnet en daar stonden al mijn vaccins vanaf de geboorte mooi in.
Ik garandeer je dat dat de uitzondering is!
De digitalisering van de vaccins gebeurde pas na 2000....

Mijn huisarts heeft met het regelen van m'n globaal medisch dossier alle vaccinaties uit mijn kaartje ingegeven in dat dossier. Ik zou eens moeten checken of ze zichtbaar zijn in dat tooltje.

Ik ben eens gaan kijken uit interesse. 1 vaccin uit 2014 staat er in van toen ik met mijn hoofd tegen een roeste spijker ben gebotst en ik uit voorzorg een tetanusspuit ben gaan halen. Voor de rest enkel Covid en de spuit die ik voor de geboorde van de kleine moest krijgen.

Ik ben eens gaan kijken uit interesse. 1 vaccin uit 2014 staat er in van toen ik met mijn hoofd tegen een roeste spijker ben gebotst en ik uit voorzorg een tetanusspuit ben gaan halen. Voor de rest enkel Covid en de spuit die ik voor de geboorde van de kleine moest krijgen.
Dat is idd "standaard" voor dertigers en ouder. Bij twintigers (en zeker jonger!) Wordt alles netjes ingevoerd in vaccinet nu, zowel door kind en gezin als het clb als de huisartsen en vaccinatiecentra. Die hebben een prachtig vaccinatieschema! Maar dertigers en meer, da's miserie...
Zeker als je via het clb/pms dan nog eens vaccins kreeg, die gegevens worden maar bijgehouden (en daarna vernietigd) tot je 26j bent.
Ik moest recent kunnen bewijzen dat ik gevaccineerd ben tegen hepatitis B dus heb een bloedanalyse moeten betalen want nergens ook maar enig spoor van terug te vinden. 😥

Het enige wat ik in mijn eigen boekje van kind en gezin heb is dit. Weinig kans dat dit als geldig zal tellen, denk ik: geen handtekening, geen type inentin, ....

2022-08-11 12.22.55.jpg

Ik heb zo een inentingskaart die jaren geleden verdeeld werden door de stad hier. Dat is een geel kaartje waar je al je vaccinaties op kunt zetten, wel iets handig.
Heb dat kaartje altijd in mijn portefeuille steken.
Natuurlijk is dat geen officieel document, maar toen ik dat bij de medische controle op het werk liet zien (ondertussen al een aantal jaren geleden) was dat toch in orde.

Jawel hoor, alle gegevens met ziekte erbij en datum zijn prima. Tetanus nog eens herhaald nadien? :)
Laatste keer 2013 :).
Screenshot_2022-08-14-08-43-17-15_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Vind het gewoon raar dat mijn oud boekje aanvaard zou worden puur zonder handtekening/sticker vaccinatietype. Bij wijze van spreken hebben mijn ouders dat zelf ingevuld.

Laatste keer 2013 :).
Bekijk bijlage 12279
Vind het gewoon raar dat mijn oud boekje aanvaard zou worden puur zonder handtekening/sticker vaccinatietype. Bij wijze van spreken hebben mijn ouders dat zelf ingevuld.
Maar wat heb je erbij te winnen? Polio controleert de gemeente als je klein bent en nadien niks verplicht. Eigen verantwoordelijkheid dan. Ps met laatste 2013 ga ik ervan uit dat je er tussen 1980 en 2013 nog gekregen hebt, anders had je er nu nog eentje moeten krijgen :-p.

Maar wat heb je erbij te winnen? Polio controleert de gemeente als je klein bent en nadien niks verplicht. Eigen verantwoordelijkheid dan. Ps met laatste 2013 ga ik ervan uit dat je er tussen 1980 en 2013 nog gekregen hebt, anders had je er nu nog eentje moeten krijgen :p.
Volgend jaar opnieuw eentje he, vermits het om de 10 jaar is.
(En als het te lang, langer dan 10 jaar, geleden is, dan zijn het zeker 2 prikken kort na mekaar?)

Mijn laatste vaccin (buiten die voor corona) was ook zo'n Boostrix eind 2014 bij de medische controle op het werk. Denk dat het daarvoor ook meer als 10 jaar geleden was dat ik nog een had gekregen. Zou het nog eens moeten nakijken om zeker te zijn.

Terug
Bovenaan