UPS voor netwerkgerief

Frado

Active member
Crowdfunder FE
Hi,

Ik overweeg een UPS te kopen die mijn NAS/bbox/router/switch/access points/raspberry pi van energie kan voorzien bij energie uitval.
Heb deze opgemerkt:

Of zijn 1400VA equivalent.

Zou hier dan gewoon de stekkerblok op aansluiten waar nu alle apparaten op zitten.

Iemand ervaring hier mee? Heb wel gezien dat je de batterijen niet kan vervangen bij deze units.
Qua verbruik is het max verbruik niet meer dan 200watt. Daarmee dat ik toch een min of 10 zou moeten verder kunnen met het 950VA model?
 
Ik kan mij niet volledig uitspreken over jouw model, maar ik heb zo eentje: https://www.apc.com/shop/be/en/products/APC-Back-UPS-400-230V-France/P-BE400-FR, dat is dan ook meteen mijn stekkerdoos.

Ik heb na 5 jaar de batterij eens moeten vervangen (was wel verschieten, die begon om 23u45 ineens mega hard te piepen), maar voorts draait die hier als een zonnetje.

De NAS steekt in de Master, die is dan via een USB kabel ook verbonden voor control commands te kunnen sturen. Er zijn twee reeksen van stopcontacten, eentje verbonden met de master en eentje niet. Als de stroom uitvalt, dan vallen alle apparaten die niet met de master lijn verbonden zijn meteen uit, de rest blijft up zolang er batterij is. Een goeie 15 minuten is dat denk ik. Maar na 10 minuten stuurt die dan een shutdown command naar de NAS, die schakelt zichzelf dan proper uit.
 
Ik heb een HP met 1500VA en 980W output, maar ik doe het ook zo. USB van de UPS in de NAS, die geeft mij op mijn beurt een warning als de stroom uitvalt. Ik heb er een 2-bay NAS, USG, telenet modem en versterker, 8p POE switch, NUC en Hue hub ophangen. Af en toe test ik die eens, maar die gaat uren mee... Bij mij staat die NAS zo ingesteld dat die bij low battery van de UPS (10% of zo??) de NAS in graceful shutdown brengt. Ik zou vermoedelijk de NUC ook mee een signaal kunnen geven maar vandaag doe ik dat niet. Super tevreden van deze opzet.

Als je het slim aanpakt en wat over je POE nadenkt, hou je zelfs je WiFi en/of edge switches online bij een stroomuitval, voor zover de hardware van de provider in de straat niet mee uitgevallen is.

Mijn aansluitingen zijn "C13", waar je dan wel ofwel verloopstukjes voor "normale stekkers" op zet, of voor rack-mounted hardware ook C13/C14 kabels kan gebruiken.
 
Ik heb blijkbaar exact dat model (APC Back-UPS BX950UI) voor de NAS hangen. Gewoon ingestoken, en die doet zijn werk al 4 jaar prima. Hij is via USB verbonden met de NAS, en die sluit zichzelf automatisch af als de batterij onder de ik denk 50% gaat. Het werkt in elk geval. De server blijft zo'n 10 minuten bollen gok ik, al heb ik dat nooit getimed. En ik heb ook geen flauw idee wat die server verstookt.
 
Terug
Bovenaan