Update onmiddelijk uw Microsoft Office Outlook

Five-seveN

Well-known member
Crowdfunder FE
Ik snap niet dat hier nog niet meer ruchtbaarheid aan is gegeven: hackers kunnen u hacken door gewoon een mail te laten toekomen in uw Outlook, zonder je die hoeft te lezen zelfs. CVSS score van 9.8

stephen-radford-hLUTRzcVkqg-unsplash-780x470.jpg


Direct uw MS Outlook afzetten, Word openen, ga naar Bestand - Account - Bijwerkopties - Nu Bijwerken
Daarna pas terug MS Outlook (Windows Client) gebruiken.
Dit geldt voor alle versies van Microsoft Office Outlook (2013 - 2016 - 2019 ... 365) die op Windows draaien.
Niet op smartphones of Macs.

Bij het bekende "Programma's" moet uw Microsoft Office een bijwerkdatum hebben van 14 maart of nieuwer.
Alles wat ouder is: hackable.

Als uw werklaptop nog niet geupdated is: doe het zelf en reclameer bij de IT dienst.
 
Laatst bewerkt:
Wij hebben ne mail gehad gisteren, ook eens snel bij ons.
Heb iedereen op kantoor net toch nog eens even herinnerd.
 
Hier waren ze er al woensdagochtend (!) over bezig incl communicatie naar klanten maar wij zijn dan ook een IT-dienstverlener.

Geef de webversie van Outlook eens een kans. Ik werk daar uitsluitend mee en qua kwetsbaarheid is dat een heel stuk minder.
 
Ik zou wel denken dat Microsoft de fameuze mails die dit triggeren er intussen uitfiltert op hun O365 tenants.
 
Ik zou wel denken dat Microsoft de fameuze mails die dit triggeren er intussen uitfiltert op hun O365 tenants.
Dat kan je hopen ja, zoals je ook kon hopen dat dit soort exploit niet al jaren lang in een simpele mail cliënt van Microsoft zit waar je standalone 150 euro voor betaalt zonder enige vorm van automatische Outlook 0-day updates blijkbaar.

Niet iedereen met Outlook heeft ook mail via Microsoft.

Die kunnen na dit debacle natuurlijk overschakelen op mailabonnementen bij Microsoft, omdat Microsoft de mail filtering heeft om exploits in hun Outlook buiten te houden! Gewoon hun Outlook laten patchen wanneer je die opstart of gebruikt, dat zit er niet in!
 
Laatst bewerkt:
Hier het ook maar gemeld. Het antwoord van IT: Cegeka zal dat wel weten dus zal wel in orde zijn.


:unsure:
 
Hier het ook maar gemeld. Het antwoord van IT: Cegeka zal dat wel weten dus zal wel in orde zijn.


:unsure:
bij ons is in de background ook een trigger gestuurd naar de pc's zodat hun office wordt upgedate. Vermoed dat bij Cegeka wel iets gelijkaardigs zal gebeuren
 
  • Leuk
Waarderingen: Musk
Bedankt!
Update op mijn privé laptop uitgevoerd.

Toch straf dat dit niet vlotter kan door Microsoft zelf…
 
Direct uw MS Outlook afzetten, Word openen, ga naar Bestand - Account - Bijwerkopties - Nu Bijwerken
Daarna pas terug MS Outlook (Windows Client) gebruiken.
Dit geldt voor alle versies van Microsoft Office Outlook (2013 - 2016 - 2019 ... 365) die op Windows draaien.
Niet op smartphones of Macs.

Bij het bekende "Programma's" moet uw Microsoft Office een bijwerkdatum hebben van 14 maart of nieuwer.
Alles wat ouder is: hackable.

Als uw werklaptop nog niet geupdated is: doe het zelf en reclameer bij de IT dienst.
Bedankt voor de info.
Maar ik gebruik outlook via mijn browser en heb geen office.
Krijgt deze dan automatisch een update?
 
Terug
Bovenaan