Dit idd. Uiteraard zijn zaken zoals met die beachhandbalploeg van Noorwegen helemaal niet ok. En uiteraard moet daar protest tegen komen en dit aangekaart worden. Maar dat is toch echt niet de norm me dunkt.Ook bij gewone dagdagelijkse kledij tonen vrouwen in het algemeen meer bloot dan mannen, en in sportcompetities lijkt me dat verschil in bloot vaak ook helemaal niet het gevolg van kledingvoorschriften. Het verschil in lichaamsbedekking in tennis bvb lijkt me helemaal het gevolg van voorschriften maar van de kledijkeuzes van de spelers (en eventueel sponsors). Lijkt me een op weinig gebaseerde mening om simpelweg te concluderen dat dat komt omdat mannen de plak zwaaien in sportbonden.
In het turnen bv zijn lange broeken ondertussen toegestaan, en toch turnen de meesten nog met korte pakjes. Dat allemaal op de "mannelijke bonden en beleidsbepalers" steken lijkt me een brug te ver en weer zo een onzinnige veralgeming om aan te tonen hoe erg het hier toch weer gesteld is, met artikels zoals voorgaande als onzinnige exponent. Mss turnt een kort pakje gewoon makkelijker voor sommige meisjes of dames. Of mss willen ze zelf wel net wat sexyer ogen. Idem in de atletiekwereld.
Hopelijk mag dat nog, een vrouw die de vrije keuze heeft om zich ook sexy te kleden. Ook in de (westerse) maatschappij, in het dagelijkse leven, kleden vrouwen zich doorgaans en grotendeels helemaal uit vrije wil wat bloter dan mannen.
Het lijkt me nu toch dat ondertussen de vrije keuze en wil wat kledij betreft bij ons de standaard is. Itt in bv Afghanistan, waar wellicht alle vrouwen binnen enkele weken weer verplicht in boerka over straat zullen moeten.
Laatst bewerkt: