tv backlight strips

T-T

Member
hoi,

ik sta op het punt een tv te herstellen waarvan de backlight kapot is.
ik heb 'm ondertussen al uitelkaar, maar ik vraag me af of er verschil zit in voltage van die strips als het serienummer anders is ?
de strips zelf zijn identiek van aansluitingen en afmetingen en volgens de beschrijving zou het ook voor dit type TV moeten zijn die ik wil herstellen, maar ik vraag me toch af.
misschien omdat sommige landen 115 netstroom gebruiken ipv 230volt, of maakt dit totaal niets uit ?

deze die nu kapot zijn is dit type:
Ha594cbb79167459cb686d82627db2622G.jpg

H0c7cae78d758484f895a7f53cb4e90436.jpg

maar deze die ik zou bestellen is dit type:
HTB1gWk5KbSYBuNjSspiq6xNzpXaW.jpg

HTB10OkwKk9WBuNjSspeq6yz5VXao.jpg

Laatst bewerkt:
weinig mensen ervaring hiermee lijkt ?
anyway, zal wel zien waneer ze toegekomen zijn en ik ze in te tv heb geplaatst ;)
helaas moet ik een tijd wachten, want het is chinees nieuwjaar dat hopelijk morgen of overmorgen is afgelopen.

laat wel een update'tje achter voor die die interesse hebben.

Geen ervaring mee.
Maar die backlights zijn vaak specifiek gemaakt per model(len). Dus soms is het beter dat je zoekt achter: 'TV type' backlight ipv het model zelf.
Kan niet zeggen wat de verschillen zijn, want technische specificaties zijn moeilijk te vinden in het algemeen.

Zijn dat backlights of Ambilight? Want dat lijken zo weinig leds voor backlight te zijn? Dat kan toch nooit deftig lokaal dimmen?

Zijn dat backlights of Ambilight? Want dat lijken zo weinig leds voor backlight te zijn? Dat kan toch nooit deftig lokaal dimmen?
dit zijn backlights, 2x4 leds per strip en zo zitten er 4 strips in, 32 leds in totaal, wat ik idd ook wat aan de lage kant vind voor een 48inch tv, maar lijkt meer dan voldoende te zijn, de tv zelf staat nu op 50% backlight sterkte, en is nog steeds helder genoeg.

en andere tv die ik vroeger nog had hersteld met hetzelfde probleem hadden 45 leds ipv 32, en dit was een veel kleinere 32inch tv.

Als ik die backlights zie ben ik ineens niet meer verbaasd van de bollen die je kan zien op mijn schoonouders hun tv.
wss omdat er wat van die plastiekskes van de leds zelf zijn afgevallen, dan kan je idd wat cirkels zien die feller oplichten, of is er iets met met de diffuser plates achter het lcd paneel.

wss omdat er wat van die plastiekskes van de leds zelf zijn afgevallen, dan kan je idd wat cirkels zien die feller oplichten, of is er iets met met de diffuser plates achter het lcd paneel.
Het is letterlijk al van dag 1 dat het mij af en toe opvalt.

Terug
Bovenaan