Tool om duplicates in OneDrive te verwijderen?

Church of Noise

Member
Supporter
Een tijd terug heb ik een familie abonnement op Microsoft365 afgesloten, o.a. omwille van de grote cloud-opslag die dat biedt.
Nu hebben mijn vrouw en ik elk een Android telefoon waarbij de foto's voorheen naar Google Photos gebackupt (is dit wel een werkwoord? :) ) werden.
Deze zit bij ons beiden vol, dus ik wil eigenlijk gewoon alles naar Onedrive overhevelen.
Vandaag heb ik via MultCloud alle fotos van ons beiden van de respectievelijke Google Photos naar de respectievelijke Onedrives gebracht. Uiteraard zit er overlap op, en wil ik graag de dubbels er uit halen.

Heeft er iemand een idee voor een goede tool daarvoor? ik gebruikte vroeger geloof ik CloneSpy maar die werkt enkel met files op je schijf, niet in de cloud...

Daar had ik aan gedacht inderdaad, en ben ik eigenlijk al gestart (via CloudSync, op een Synology NAS), maar dat is de minst efficiente oplossing lijkt me :) (vnl dan omwille van de grote hoeveelheid data)
Dank voor de tip - zeker een oplossing (en ik had moeten aangeven dat ik die als 'backup' - no pun intended - oplossing al in parallel in gang had gezet).

Daar had ik aan gedacht inderdaad, en ben ik eigenlijk al gestart (via CloudSync, op een Synology NAS), maar dat is de minst efficiente oplossing lijkt me :) (vnl dan omwille van de grote hoeveelheid data)
Dank voor de tip - zeker een oplossing (en ik had moeten aangeven dat ik die als 'backup' - no pun intended - oplossing al in parallel in gang had gezet).
Als je een synology hebt, kun je desgewenst ook omgekeerd werken, aangezien Synology met hun eigen Photos app intussen ook een meer dan degelijke oplossing heeft

Setup hier:
- Foto's op gsm maken via Synology Photos app een backup naar iedereen zijn home folder/photo op synology, met automatische opsplitsing in mappen per maand.
- Via de Photos app/website op laptop kunnen alle gebruikers foto's in albums steken naar hartelust zonder dat hier kopieën van gemaakt worden, en dan bepaalde albums delen (zodat ook andere gebruikers foto's kunnen toevoegen)
- Via cloudsync wordt alle data dan gesynchroniseerd naar een online backup (onedrive/google/...)
- Via Hyperbackup wordt alle data (incl photos) op de NAS gebackupt naar een externe schijf + naar een geëncrypteerde cloud, inclusief versioning (lijkt overkil, tot de minder techsavy gebruiker opeens merkt dat die een paar maanden geleden een reeks 'onvervangbare' foto's gewist heeft).

Bovenstaande is wel op een recente Synology NAS van de + reeks met een ramupgrade, op de meer basic modellen zou ik dit niet aanraden.

Terug
Bovenaan