terug keren naar je eerdere job

• Onderwerp starter Onderwerp starter Deleted member 451
  • Startdatum Startdatum

zou je?

• ja

Stemmen: 14 48,3%
  • nee

Stemmen: 15 51,7%

• Totaal aantal stemmers
    29
D

Deleted member 451

Guest
Hoi hoi,

zelf totaal geen behoefte aan, maar ik vraag me soms af of er sommigen dit reeds gedaan hebben, of zouden willen doen?

EDIT: dan bedoel ik vooral: uw vaste job opgeven, opzeg termijn etc....
(niet tijdelijke jobs, want als uw contract door omstandigheden niet verlengd word, das een ander verhaal, dan is het normaal dat je terug zou gaan, indien je de mogelijkheid krijgt)

Persoonlijk: Nooit.
Dat komt nogal dwaas over vind ik. Met hangende pootjes terugkeren, waar je eerder de deur hebt dicht getrokken omdat je je wou verbeteren?

Maar ikzelf heb mijn vorige job als een "springplank" en tussenoplossing steeds bekeken,
dus terug gaan zou echt een stap achteruit zijn.

ik heb wel 3 arbeiders die onder mij werken, die reeds zijn "terug gekeerd", omdat ze dachten dat ze zich konden verbeteren, maar blijkbaar moesten ze op hun nieuwe job veel meer met hun handen werken ipv met een graafkraan.... valse belofte's dus gemaakt. en moet wel zeggen, sinds ze terug gekomen zijn, weten ze nu eens wat ze hebben gemist, en waarderen hun job veel meer nu. Dus soms kan het een positief effect hebben, maar ik zie het mezelf niet doen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb dat al gedaan.

Ik was interim in 2008 en door de crisis werden alle interims buiten gegooid.
Dan andere jobs gedaan en terechtgekomen waar ik absoluut weg wou. Ik hoorde dan (jaar of 2 later) dat op mijn oud werk een plaats vrij kwam en ben dan gaan solliciteren en heb daar uiteindelijk nog enige jaren gewerkt.

naar mijn vorige job zou ik ook terug gaan. 't Is te zeggen, de job zelf niet, maar wel de werkgever.

Wel al een paar keer getwijfeld na enkele mooie voorstellen van mijn ex werkgever. Maar als ik zo de nieuwsberichten op hun site volg en de verhalen van degene die er nog werken hoor dan weet ik weer waarom ik er weg ben.

En die premie van 4000€ per jaar waarmee hij me terug wou, ga ik hier in de loop der tijd met mijn anciënniteit ook wel hebben op jaarbasis aangezien je daar geen anciënniteit kreeg. Ik heb er de helft al bijna van met de indexering van dit jaar.

Nuja kan zijn dat ik binnen een half jaar weer twijfel, maar voor het moment zeker niet.

dat hangt toch volledig af waarom en hoe je vertrekt..
da's bij ons al meerdere malen voorgevallen, hell die arbeiders die wisselen soms per 20cent van en terug naar werkgevers bij sommige bedrijfstakken, dus daar helemaal, maar voor bedienden ook zeker..
Loze beloften, veranderende levenomstandigheden, gemis naar collega's.. alles kan.

Tja hangt van context een beetje af en hoe je bent vertrokken. Ik ken er een paar die zijn terug gekomen niet omdat ze ergens anders het beter hadden maar gewon eens iets anders even wouden doen bijvoorbeeld. Zo is er iemand die was leidinggevende over een afdeling, stapt op om iets anders te doen, komt terug na 7 jaar fzo en neemt een heel andere rol op. Wel nog altijd als iets leidinggevend.

Als ik naar mijn eigen situatie kijk, ik zou zeker terug gaan maar ik ben weg gegaan voor een reden. Nu moest ik ergens ontslagen worden dan moet er al heel wat gebeuren vooraleer ik daar terug zou beginnen. Dan moeten ze echt over de brug komen.

(Wat altijd kan als je om budgettaire redenen ontslag krijgt of weet ik veel, nog nooit gebeurd)

Zelf nog niet gedaan maar zou dit zeker doen als het om een hogere en beter betaalde functie gaat.
Wel al enkele recente voorbeelden gezien van terugkomers voor een hogere functie, en binnen de 3 jaar waren ze terug weg. Maar dat ging dan om carrièrebeesten die max 2 jaar in dezelfde positie zitten met de ambitie om voor hun 40e ergens VP te zijn.

Ik ben eens vertrokken bij een bedrijf om iets dichter bij huis aan te nemen. In goeie verstandhouding weg gegaan, manager begreep dit ook volledig en zei dat z'n deur altijd open bleef mocht ik van gedacht veranderen. Ben toen in een KMO terechtgekomen waar echt een rotsfeer hing. Niet alleen het team en de collega's staken serieus tegen, maar ook het management. Valse beloftes enz.. na 9 maanden die ex-manager eens gebeld en nog geen week later zat ik in zijn bureau mijn nieuw contract te tekenen.

Binnen de overheid is dat wel courant. Ik ben al 2x een jaar tijdelijk iets anders gaan doen. Maar ik wist wel telkens op voorhand dat ik terug kon/ging komen.

Binnen de overheid is dat wel courant. Ik ben al 2x een jaar tijdelijk iets anders gaan doen. Maar ik wist wel telkens op voorhand dat ik terug kon/ging komen.
Talent exchange? Wat was uw reden om daaraan mee te doen? Want ik heb moeite om te begrijpen waarom iemand dat zou doen. Zelf zou ik de projecten waarin ik doorheen de jaren toch een aanzienlijke kennis heb opgebouwd niet rap voor iets anders omwisselen, zelfs niet voor een inhoudelijk verwante functie. 't Is ook niet alsof je er een beter loon voor krijgt, of zie ik dat verkeerd?

Tot hiertoe hebben we al een paar keer iemand via dat programma in dienst genomen voor tijdelijke taken, maar dat viel eerlijk gezegd tegen. Bleken uiteindelijk mensen te zijn die niet echt "aardden" in hun vaste job, bij een ervan was dat ook niet verwonderlijk. Als er binnen het team x werd afgesproken, deed hij toch y, want <veelvoud aan niet-steekhoudende redenen> :unsure:

Talent exchange? Wat was uw reden om daaraan mee te doen? Want ik heb moeite om te begrijpen waarom iemand dat zou doen. Zelf zou ik de projecten waarin ik doorheen de jaren toch een aanzienlijke kennis heb opgebouwd niet rap voor iets anders omwisselen, zelfs niet voor een inhoudelijk verwante functie. 't Is ook niet alsof je er een beter loon voor krijgt, of zie ik dat verkeerd?

Tot hiertoe hebben we al een paar keer iemand via dat programma in dienst genomen voor tijdelijke taken, maar dat viel eerlijk gezegd tegen. Bleken uiteindelijk mensen te zijn die niet echt "aardden" in hun vaste job, bij een ervan was dat ook niet verwonderlijk. Als er binnen het team x werd afgesproken, deed hij toch y, want <veelvoud aan niet-steekhoudende redenen> :unsure:
Nee geen Talent Exchange, 1x Europa en 1x intern een hogere functie bij een andere dienst voor een tijdelijk project. Dat sloot nauw aan bij mijn expertise.
Staat mooi op mijn cv, ik heb er eigenlijk best veel van geleerd en ik heb er interessante contacten aan overgehouden. Het 2de heeft me wel bijna in een burn-out doen belanden (mijn frustraties staan hier ergens).

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan