Tennis

Goffin zit zonder coach, 3jr te laat stopt de samenwerking met Gigounon... :sneaky:

Fed Cup dit weekend met Costoulas, Vandewinkel, Benoit en Zimmermann. Daar tegenover staat Pegula, Navarro, Keys en Townsend... Succes zou ik zeggen. :biglaugh:
 
Bergs de laatste weken wel regelmatig en pakt zijn punten... Staat in de race ranking vlot in de top-70, en zonder blessures denk ik dat de top-100 gewoon automatisch in beeld gaat komen. Volgende week moet hij wel nog een titel verdedigen...
Ivm dat laatste. Hij staat nu wel in de finale van Sarasota. Hij heeft in die zin een goede keuze gemaakt van dit niet zo sterk bezet toernooi te spelen.
Mits winst in de finale komt hij de top-100 binnen maar zoals je zelf zegt: Volgende week moet hij tevens een titel verdedigen.

Anyways hij is de laatste tijd erg constant bezig. :tongue:
 
Geen eerste titel in 2024 voor Zizou. Kokkinakis was met 6-3 1-6 6-0 te sterk. Toch wel pijnlijk zo'n bagel in een finale en ook niet rechtstreeks op de hoofdtabel van Roland Garros hierdoor.

Nog minder nieuws, Blockx heeft een enkelblessure opgelopen in z'n match tegen Yunchaokete. Er zijn nog tests gepland om te zien hoe ernstig het is. Laat ons hopen dat het meevalt.
Goffin nipt op de hoofdtabel van Boekarest geraakt en Geerts nog wat geld proberen oprapen in de kwalificaties van Munchen ondanks een handblessure. Verloor nipt van eerste reekshoofd Pellegrino.
Onclin heeft zich geplaatst voor de hoofdtabel in Oeiras en Bergs is tweede reekshoofd in Tallahassee.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Au79
Blockx zijn enkel precies erger dan gehoopt, want hij skipt de volgende twee tornooien en komt terug naar België.
Goffin, Onclin, De Loore out, alle hoop op Bergs. :cheer:
 
Niet bepaald een goed dagje voor de Belgen idd...

Vraag me ook af wanneer we nog eens iets van Bailly horen. Ging zgz. indoor hard court tornooien spelen in de VS tijdens zijn college tennis periode. Ik heb er nog niet veel van gezien. 1 hc en 1 us gravel tornooi in 2024 en dat is het...
Intussen schakelt Fonseca in Boekarest wel Sonego uit. Voorbije weken ook al goed op dreef in Madrid en Asuncion. Die verteert de overgang van de juniors precies een stuk beter...

Maar Nadal is terug en wint daar word ik nu wel blij van!
 
Niet bepaald een goed dagje voor de Belgen idd...
De Loore had 2-0 voor tegen Fognini in derde set, maar had na de eerste set 100% al naar de kleedkamer mogen gaan. Fognini ketst bij verlies van de set daar een bal in het publiek. Ongelooflijk dat hij niet gediskwalificeerd werd.
Vraag me ook af wanneer we nog eens iets van Bailly horen. Ging zgz. indoor hard court tornooien spelen in de VS tijdens zijn college tennis periode. Ik heb er nog niet veel van gezien. 1 hc en 1 us gravel tornooi in 2024 en dat is het...
Intussen schakelt Fonseca in Boekarest wel Sonego uit. Voorbije weken ook al goed op dreef in Madrid en Asuncion. Die verteert de overgang van de juniors precies een stuk beter...
Bailly, lekker aan het winnen in club competities... Ik snap die keuze echt niet. :(

Maar Nadal is terug en wint daar word ik nu wel blij van!
Nice! Nu Alcaraz nog blessurevrij...
 
Zizou in de finale dus heeft met glans zijn punten verdedigd. Dit is zijn 2de finale op rij.
Nu dit niveau nog even aanhouden en dan staat hij in de top-100.

Dat is ook wel een beetje zijn huidig niveau (zo rond die 100ste plaats of iets hoger) Hij is ook veel constanter geworden en verliest minder onnodige matchen.
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Zizou moet toch wat oppassen met zijn gedrag. Het is niet de eerste keer dat ik me daar bedenkingen bij maak.

Gisteren weer tegen Hémery twee keer (voor mij nodeloos) een scène gemaakt. Eerste keer omdat de umpire geen mark kon tonen bij een betwiste line call, daarvoor liet hij na een hele rant over amateurisme de supervisor komen. Maar die oordeelt enkel over verkeerde toepassing van het reglement wat hier totaal niet aan de orde was. Tweede keer ging hij klagen bij umpire omdat Hémery naar zijn zin niet snel genoeg weer klaar stond toen hij wou serveren. Akkoord dat je moet spelen naar het ritme van de serveerder maar tegenstander moet toch minstens de kans krijgen even zijn handdoek te pakken (wat de umpire ook antwoordde).

Vorige week in Sarasota tegen Sandgren was het ook al boel om een of andere prul.

Dat is nodeloos verspilde energie en je maakt er ook weinig vrienden mee op de Tour.
 
Collignon wint de ITF25 in Hamamet van Dougaz die toch zo'n 200 plaatsen hoger staat.
Is weer op de goede weg na zijn blessure.

Fucsovics eerste titel sinds 2018, ik gun het hem wel want was heel vaak een net-niet speler de voorbije jaren terwijl die echt wel goed kan tennissen.
Struff nog beter, zijn eerste titel op zijn 33ste, niet mijn favoriete speelstijl maar hij verdient het wel deze week op die brakke gravel in het koude en natte München.
 
t is binnen voor Bergs, geen folietjes vandaag...
6-2 achter in TB set 2 maar nog 11-9 gewonnen
New career high nu 103.
Op naar Madrid 1000!
 
  • Leuk
Waarderingen: WimJ
Ja idd, geen update meer sinds 19 april. David ondertussen gezakt naar 108 en Bergs nu weer 1e Belg op 104.
Roland Garros voorlopig zonder Belgen op de hoofdtabel, David wel 2e alternate en Bergs 9e. Misschien geraken ze er allebei nog wel op.
 
Terug
Bovenaan