Techreview: Trust GXT 110 Felox Wireless Gaming Mouse

Trust staat gekend voor zijn waar-voor-je-geld aanpak aan multimedia accessoires en is sinds 1985 bezig met zijn eigen producten op de markt te brengen. Het Nederlandse bedrijf wordt toch wel gezien als een gekende naam in de computerwereld. Nu had ik de kans om een muis te testen uit hun ‘gaming’ line-up, de GXT 110 Felox.

Onder de hardcore gamers wordt Trust toch gezien als een goedkoop merk dat niet altijd de beste game ervaring biedt. Ik was dus benieuwd of hun draadloze GXT 110 Felox, die maar voor negentien euro verkrijgbaar is, zich kan nestelen tussen de goede gamingmuizen. Deze is verkrijgbaar in zwart of in wit-zwart.


De build

Op het eerste zicht ziet alles er erg prima uit, de muis heeft een stijlvolle gebogen look met vanachter “GXTrust” en rondom onderaan een lijn die beide lichtgeven wanneer je de muis aanzet. In het doosje zit ook de oplaadkabel, want deze muis werkt met een ingebouwde batterij, zoals een PlayStation controller door op te laden. Verder zit er nog een handleiding bij. De muis voelt stevig aan en heeft grip aan beide kanten. Daarbovenop zijn er nog twee extra knoppen aan de linkerkant en is er een DPI knop om snel de sensitiviteit van de muis aan te passen. Alle knoppen zijn erg responsief en blijven niet hangen, het scrollwiel heeft ook genoeg grip en is leuk om mee te scrollen. De vorm van de muis zorgt voor een comfortabele palm-grip, maar heeft ook de mogelijkheid om vast te houden met een claw-grip moest je hiervoor een voorkeur hebben.

De Gaming X Trust 110 Felox is een goedkope maar goedgebouwde muis.



De ervaring

De laatste jaren is er een trend om alles wat RGB-licht geeft en gemaakt is voor computers de naam “gaming” op te zetten. Maar jammer genoeg is het vaak zo dat deze niet voor de serieuzere gamers gemaakt zijn. Dit is het geval met de GXT 110. Hij komt uit de gaminglijn van Trust, maar behalve de kleurtjes en de DPI-knop, is deze muis te vermijden voor elke gamer. Dit komt doordat de sensitiviteit van de muis nooit gelijk loopt. In één beweging zou je cursor normaal moeten volgen met de plaatsing van waar je de muis beweegt, maar het gebeurt te vaak dat deze plots trager loopt of versnelt zonder dat je dit zelf wilt. Dit zorgt voor een groot probleem in games waar je erg accuraat moet klikken zoals bijvoorbeeld in FPS of strategy games. Het gebeurt te veel dat de cursor niet reageert zoals je hem beweegt, zeker bij snelle bewegingen zoals in FPS games. Daarbovenop, na ongeveer een minuut van stilstaan stopt de muis met reageren en moet je een muisknop klikken. Ik dacht eerst dat dit kwam doordat de batterij op was, maar na de kabel in de muis te steken bleef hetzelfde gebeuren. Hetzelfde probleem dat gebeurt met de sensitiviteit gebeurt ook met het wiel. Te vaak was ik aan het scrollen en gebeurde er niets, pas na een vier-of-vijf keer te scrollen ging de pagina op mijn scherm eindelijk naar beneden. Dit is iets dat nog niet gebeurd is met mijn vorige muizen.

Het is wel heel erg handig dat je de muis kan blijven gebruiken terwijl hij oplaadt, net zoals met een PlayStation-controller, maar de responstijd verbetert spijtig genoeg niet terwijl de draad is verbonden. Ik heb overal gezocht of er niet ook een controlesoftware kan gedownload worden om de verlichting, muissensitiviteit en knoppen aan te passen zoals bij andere merken, maar ik heb er spijtig genoeg geen gevonden. Wat erg jammer is omdat je hierdoor vastzit met de standaardinstellingen die met de muis meekomen.



Specificaties
  • DPI: 800-4800
  • Tracking snelheid: 30ips
  • Versnelling: 10G
  • 6 knoppen
  • RGB-verlichting

Conclusie

De Gaming X Trust 110 Felox is een goedkope maar goedgebouwde muis die vanop het eerste zicht alles heeft om een fantastische muis te zijn als je niet veel budget hebt. Deze is erg stabiel gebouwd en voelt comfortabel aan in je hand, de knoppen zijn responsief en er is een leuke verlichting achteraan en onderaan de muis. Spijtig genoeg is de sensor van de muis bij snelle bewegingen niet responsief genoeg en zal deze veel dwarszitten, zeker bij het gamen.

Voor het gewoon dagdagelijkse gebruik (behalve games) met een budget is deze muis bruikbaar. Het zorgt ook voor een nette look van je bureau omdat de muis draadloos is.

Voor mee te gamen zal ik nog steeds alleen maar muizen aanraden die een draad hebben, omdat je meestal een meer betrouwbare ervaring zal hebben.

Pro

  • Comfortabel in je hand
  • Genoeg grip aan beide kanten
  • Stevige bouw
  • Verschillende DPI’s
  • Door draadloos een net bureau

Con

  • De sensitiviteit van de sensor kan geen snelle bewegingen aan
  • Het scrollwiel reageert niet altijd
  • Verlichting van de muis is niet aanpasbaar
6

Over

Fabrikant

  1. Trust
 
Terug
Bovenaan