Programming Te ambitieus project voor programmeer-noob

Kas de Kalebas

Well-known member
Crowdfunder FE
Hoi BG-collega's

Context: ik ben complete leek op programmeervlak dat hoogstens eens pong in Python heeft geprogrammeerd met de turtle-library.

Sinds een paar maand heb ik de app Todoist ontdekt. Geweldige app om taken te plannen.
Nu is het zo dat ik graag wat op een dynamische manier taken wil plannen op een manier die niet helemaal standaard is. Geen probleem, met de API ga ik zelf wel aan de slag, daarvoor wil ik niet bepaald hulp.

Wat wel is, is dat ik graag heb dat de code uitgevoerd wordt vanop een webpagina. Mijn plan is namelijk om taken voor mijn werk te plannen via mijn laptop. IT-diensten zijn er niet echt happig op dat je op je werklaptop eigen python-scriptjes zit te runnen. Door dat via een webpagina te doen zijn er (denk ik) geen problemen op dat vlak.

Als ik nu gewoon een webpagina creëer, die ergens (gratis) laat hosten. Is er dan een mogelijkheid om vanaf die webpagina scripts te runnen die met die Todoist API taakjes kunnen toevoegen en dergelijke?
indien ja, kan iemand me wat in de juiste richting wijzen over hoe ik zoiets aanpak? Waar ik me best over inlees, en dergelijke, en waar ik best een pagina kan laten hosten? het is voor mij ook een hobbyprojectje om wat meer met programmeren bezig te zijn.

Met vriendelijke groeten
Kas
 
Terug
Bovenaan