tanix tx6 media player

T-T

Member
hoi,

is er hier iemand die toevallig dit toestel ook gebruikt ?
ik ben namelijk opzoek hoe je met dit toestel NTFS filesystems kan gebruiken.
de bedoeling is om mijn externe schijver erop aan te sluiten die allemaal NTFS zijn, maar hij neemt ze helaas niet aan.
volgens de website is dit toestel NTFS compatible.
doe ik iets verkeerd dan ?

alvast bedankt.

NTFS wordt normaal niet native ondersteund door Android. EXFAT en FAT32 worden wel ondersteund.
dat dacht ik ook, althans niet op mijn android gsm, maar vraag me dan af waarom ze dit vermelden op de website.
nu, dat ding is geroot, mss kan een een ntfs mounting tool gebruiken ofzo.

dat dacht ik ook, althans niet op mijn android gsm, maar vraag me dan af waarom ze dit vermelden op de website.
nu, dat ding is geroot, mss kan een een ntfs mounting tool gebruiken ofzo.

Normaal gezien als je een NTFS microSD-kaartje/USB-stick in je phone steekt zal die wel herkent worden maar je kan er niets vanaf halen of op zetten. Je phone moet dat kaartje eerst formatteren.

Normaal gezien als je een NTFS microSD-kaartje/USB-stick in je phone steekt zal die wel herkent worden maar je kan er niets vanaf halen of op zetten. Je phone moet dat kaartje eerst formatteren.
Dat weet ik, formatteren is geen optie, dan ben ik al m'n films kwijt, enige optie is een ntfs mounting tool, jammer dat dit niet native kan

Wil je die HDD's erop aansluiten om je media af te spelen via die mediaplayer?
Klopt, is een 2Tb die bijna vol staat in ntfs filesystem, die ga ik niet formatteren, wat ik nog kan doen is alles overzetten op een andere schijf die geformatteerd is in exfat, fat32 kan ik niet gebruiken omdat er bestanden op staan die groter zijn dan 4gb, ik denk dat exfat wel native ondersteund is.

Klopt, is een 2Tb die bijna vol staat in ntfs filesystem, die ga ik niet formatteren, wat ik nog kan doen is alles overzetten op een andere schijf die geformatteerd is in exfat, fat32 kan ik niet gebruiken omdat er bestanden op staan die groter zijn dan 4gb, ik denk dat exfat wel native ondersteund is.
Dat kan via een andere manier ook. Gewoon een Windows Share (SMB share) op je PC maken van die HDD's en dan kan je die zo 'delen' met die media player via Kodi.

Deed dat altijd zo in het begin voor ik een NAS had.

Dat kan via een andere manier ook. Gewoon een Windows Share (SMB share) op je PC maken van die HDD's en dan kan je die zo 'delen' met die media player via Kodi.

Deed dat altijd zo in het begin voor ik een NAS had.
Wel, die mediaspeler is eigenlijk net de bedoeling dat ik geen pc meer zou moeten gebruiken ;) plug and Play en klaar

Terug
Bovenaan