Drivers "System Thread Exception Not Handled" - NvIddmkm.sys

lolivier

New member
Korte samenvatting:
Ik zat al een tijdje verveeld met het feit dat mijn laptop (Lenovo Ideapad S540-15IWL) geen externe monitor wilt herkennen.
Na wat opzoekwerk gekeken naar de "device manager" in Windows. Daar zie ik dat m'n Nvidia driver niet up to date is (geel uitroepteken).
Ik start mijn Nvidia controlecentrum op, download de update (had per ongeluk de automatische uitgeschakeld?), installeer ze. Maar er gebeurt precies niets.
Na nog wat pogingen besluit ik de Nvidia driver te desinstalleren. Ok, gelukt.
Daarna probeer ik ze weer te herinstalleren, lukt niet. (Hier ben ik jammer genoeg snel over gegaan)
Ik besluit een algemene factory reset te doen van windows. (zonder dat de nvidia driver terug geïnstalleerd is), in de veronderstelling dat die standaard opnieuw wordt gedownload dan. Domme fout.
Reset is gelukt, maar bij de heropstart krijg ik een BSOD met "System Thread Exception Not Handled" - "NvIddmkm.sys" als foutmelding.
Daarna blijft hij in een loop opstarten (blauw scherm krijg ik niet meer): enkel Lenovo logo, even laad teken, daarna terug naar af.
Opstarten in veilige modus lukt mij niet, jammergenoeg.

Laptop heb ik aangekocht bij Parad*git.be, iemand hier ervaringen mee? Hebben ze een goede service op dat vlak?
Beter een lokale ICT specialist opzoeken?
Mijn garantie is nog geldig (<2j), maar valt deze handeling van mij nog binnen het garantiebeleid?

Kan iemand mij helpen of raad geven?😧
Alvast bedankt...
 
Heb je al eens geprobeerd om je Nvidia drivers te verwijderen met display driver uninstaller ?
Dit tooltje verwijdert alle drivers en eventuele resten van drivers. Dit eens runnen en dan eens nieuwe drivers installeren en kijken wat het geeft.


En er is geen andere manier om in windows te raken ?
 
Beste nTFs,

Bovenstaande lijkt mij een zeer handige tool, echter lukt het absoluut niet om windows op te starten (boot loop).
Er zit niks anders op dan een IT specialist te contacteren vrees ik (alvorens Paradigit te contacteren, hebben nl. geen te beste reputatie op vlak van herstellingen en service)

Toch bedankt,
Groet
 
Terug
Bovenaan