Streamz Studio Tarara

Horse

Well-known member
Iemand deze serie gezien? Fantastische sfeer van de jaren 90. Hebben ze dit voor of na de affaire van Bart de Pauw gedaan?
 
Was denk ik al wat langer na Weinstein en net na De Pauw, wat het des te straffer maakt dat ze zo kort op de bal hebben gespeeld. Onderschat staaltje fictie!
 
Ik heb de serie destijds gezien op TV. Was echt wel goed vond ik. En er wel boenk op, qua spot & humor, maar toch realiteit in de showbizz-wereld van toen (En wie weet, nu nog).
 
Info voor wie de serie nog niet zag.

IMDB: 7.9/10

Studio Tarara op Streamz

Studio Tarara is een Vlaamse tragikomische televisieserie, naar een idee van Tim Van Aelst. De reeks werd gemaakt door productiehuis Shelter voor de commerciële omroep VTM. De serie werd uitgezonden op VTM vanaf 12 februari 2019. Tijdens deze reeks wordt de kijker mee teruggenomen naar de beginjaren van VTM.

1993. De sketchshow 'Studio Tarara' is het kijkcijferkanon van VTM, maar achter de schermen worstelen de acteurs met heel wat demonen. Een zelfmoord sleurt de hele cast mee in een politieonderzoek.



 
Laatst bewerkt:
De jaren '90 sfeer was indrukwekkend goed nagedaan maar de serie zelf vond ik wel nogal cliché.
Ik stoorde mij ook wel aan de casting. Voor het meisje van de kledij kiezen ze een effectief model en als model dat de letters omdraait wordt het dan Frances (heel mooi meisje maar meer de 'girl next door-look' dan de echte ex-miss belgië's die doorgaans die job krijgen) en dan Ruth Beeckmans de matras waar iedereen op wilt kruipen, geloofwaardig:)
 
Frances paste daar net perfect in, is echt een meer 90s-schoonheid dan die Lauren, die ook qua acteertalent wat moest onderdoen.

En macht/aanzien erotiseert dus nogal logisch dat Beeckmans gewild was. Was dat niet net het hele punt van de serie (zie met Van den Begin zijn personage)?
 
Voor mij was Janne Desmet DE revelatie van de serie. Schitterende vertolking van een prachtig personage
 
De jaren '90 sfeer was indrukwekkend goed nagedaan maar de serie zelf vond ik wel nogal cliché.
Ik stoorde mij ook wel aan de casting. Voor het meisje van de kledij kiezen ze een effectief model en als model dat de letters omdraait wordt het dan Frances (heel mooi meisje maar meer de 'girl next door-look' dan de echte ex-miss belgië's die doorgaans die job krijgen) en dan Ruth Beeckmans de matras waar iedereen op wilt kruipen, geloofwaardig:)
Ik zie die Ruth Beeckmans eigenlijk echt niet graag bezig, maar misschien ligt dat ook voor een stuk aan het genre van series waarin ze meestal opdraaft die mij niet zo aanstaan. In deze rol kon ik haar echter wel heel erg appreciëren.

Voor de rest heel erg genoten van de serie, al denk ik wel dat je toch minimum 35+ moet zijn om alle nuances en dubbele bodems te vatten.
 
gezien toen ze voor het eerst op tv kwam. Heerlijk, en alles zo herkenbaar. Ik denk niet dat het met De Pauw of Weinstein te maken had, of dat die daar (veel) invloed op gehad hebben.
De extra episode (de complete sketch-show) was geniaal. :D
 
Ben ook benieuwd wat ik eventueel gemist kan hebben als 25-jarige. Als het gaat over de exacte sets van het rad van fortuin en dergelijke, dat lijkt mij gekende cultuur :thinking:
 
Ik denk dat Diffie bedoeld dat het toch extra cachet heeft als je de jaren '90 zelf 'bewust' beleefd hebt ipv enkel de set herkend van een opgehaald fragment uit één of ander recyclerend vtm-programma.
 
Terug
Bovenaan