Werk Stroompanne

fjskmdl

New member
Hallo,

ik werk grotendeels van thuis uit er is reeds een week een stroompanne aangekondigd op kantoor.

ik vraag mij af of het de normale "gang van zaken" is dat er gevraagd wordt om deze uren in te halen?
 
Hallo,

ik werk grotendeels van thuis uit er is reeds een week een stroompanne aangekondigd op kantoor.

ik vraag mij af of het de normale "gang van zaken" is dat er gevraagd wordt om deze uren in te halen?
bedoel je dat je niet mag werken op de uren dat er stroompanne is en ook 'niet thuis?

Wanneer moet je die uren inhalen? Via overuren?

Is het een stroompanne die onverwacht was (en elke dag opnieuw via mail gemeld wordt) of is er een geplande stroomuitval binnenkort?

Je tekst is wat onduidelijk
 
Er werd een week geleden een stroompanne aangekondigd.
Ik werk zowiso bijna altijd van thuis uit, maar aangezien ik geen vpn heb omdat er geen stroom is op het werk, kan ik dus niet verbinden..
Nu wordt gevraagd op die uren in te halen dat ik niet kan werken omwille van de stroomonderbreking. Maar daar kan ik toch eigenlijk niks aan doen ben ik van mening?

Alvast bedankt voor uw antwoord
 
Er werd een week geleden een stroompanne aangekondigd.
Ik werk zowiso bijna altijd van thuis uit, maar aangezien ik geen vpn heb omdat er geen stroom is op het werk, kan ik dus niet verbinden..
Nu wordt gevraagd op die uren in te halen dat ik niet kan werken omwille van de stroomonderbreking. Maar daar kan ik toch eigenlijk niks aan doen ben ik van mening?

Alvast bedankt voor uw antwoord
Die moet jij idd niet inhalen. Het is je werkgever die ervoor moet zorgen dat de middelen er zijn om te werken. Een VPN kan perfect met generatoren in gang gehouden worden. Dat men dat niet wil, is omdat men niet voldoende middelen daarvoor wil voorzien. Jij kan daar niet het slachtoffer van zijn.

Als je werkgever zegt dat het overmacht is, laat hem dan tijdelijke werkloosheid wegens overmacht inroepen. In de praktijk zal hij dat niet krijgen, omdat het meer dan waarschijnlijk geen overmacht is, maar een bewuste keuze om geen investeringen te doen in tijdelijke electriciteitscapaciteit.

(en indien hij het niet krijgt, heb je dan recht op je volledig loon ;))
 
Die moet jij idd niet inhalen. Het is je werkgever die ervoor moet zorgen dat de middelen er zijn om te werken. Een VPN kan perfect met generatoren in gang gehouden worden. Dat men dat niet wil, is omdat men niet voldoende middelen daarvoor wil voorzien. Jij kan daar niet het slachtoffer van zijn.

Als je werkgever zegt dat het overmacht is, laat hem dan tijdelijke werkloosheid wegens overmacht inroepen. In de praktijk zal hij dat niet krijgen, omdat het meer dan waarschijnlijk geen overmacht is, maar een bewuste keuze om geen investeringen te doen in tijdelijke electriciteitscapaciteit.

(en indien hij het niet krijgt, heb je dan recht op je volledig loon ;))
Een aangekondigde stroompanne kan nooit overmacht zijn hè

Onverwacht
Buiten de wil van de partijen

Al 2 voorwaarden niet voldaan
 
Een aangekondigde stroompanne kan nooit overmacht zijn hè

Onverwacht
Buiten de wil van de partijen

Al 2 voorwaarden niet voldaan
Volledig eens met jou hoor, vandaar de 'praktijk' in mijn vorige post.
Maar de werkgever kan dag wel beweren, en dan kan je als werknemer hem wijzen op die tijdelijke werkloosheid. Ofwel zal hij dan beseffen dat aanvragen nutteloos is na advies van zijn sociaal secretariaat en uitbetalen ofwel zal hij proberen het aan te vragen en nadien voor voldongen feiten staan. Ofwel doet hij nog amvetzng tegen de werknemer, maar en weet je dat het kwade wil is.
 
Terug
Bovenaan