Auto Stekker fietsendrager probleem

Trigun

New member
Hallo,

Deze video toont mijn probleem:


De remlichten en/of rechter richtingaanwijzer vallen steeds uit van de fietsendrager.
Er zit algemeen al speling op de fiche (wat niet hoort denk ik), maar 2 van de 7 pinnen zitten écht los. Dus ik neem aan dat dit het slecht contact veroorzaak waardoor de lichten uitvallen.

Ik heb de zaak even opengevezen maar er is geen mogelijkheid om de pennen vast(er) te zetten.

Long shot, maar heeft iemand ervaring met het vervangen van deze fiches en die een goede vervang fiche kan aanraden, liefst zonder speling 😂
Kan altijd op goed geluk iets kopen, maar wou eerst hier eens checken.
Thanks!
 
Hallo,

Deze video toont mijn probleem:


De remlichten en/of rechter richtingaanwijzer vallen steeds uit van de fietsendrager.
Er zit algemeen al speling op de fiche (wat niet hoort denk ik), maar 2 van de 7 pinnen zitten écht los. Dus ik neem aan dat dit het slecht contact veroorzaak waardoor de lichten uitvallen.

Ik heb de zaak even opengevezen maar er is geen mogelijkheid om de pennen vast(er) te zetten.

Long shot, maar heeft iemand ervaring met het vervangen van deze fiches en die een goede vervang fiche kan aanraden, liefst zonder speling 😂
Kan altijd op goed geluk iets kopen, maar wou eerst hier eens checken.
Thanks!
zo te zien heb je aan uw wagen een 13 polige stekkerdoos en aan uw fietsdrager gewoon een 7 polige stekker waardoor je dit verloop nodig hebt. Het bedrijfszekerste is gewoon een 13 polige stekker aan uw fietsdrager te monteren. Als je dat niet wil/kan wegens te beperkte kennis kan je ook gewoon een klein verloop gebruiken (https://www.winparts.be/camper-moto...yL8ayzvyqYo3fdjHTHbwcJkIgpCo5jHBoChYgQAvD_BwE) wat het grote voordeel bied dat dit veel vaster in uw stekkerdoos zit omdat het veel korter is. Wat je ook zou kunnen proberen is eens de pennen van uw 7 polige stekker met een schroevendraaier lichtjes open te plooien zodat die wat meer spannen in de stekkerdoorhulzen. Ik vermoed dat die door de trillingen gewoon te weinig contact maken en daardoor uw lichten uitvallen, niet door de spelling in uw verloop.
 
Die speling is volgens mij zelfs by design om de schokken wat op te vangen. Aangezien je zegt dat ze "soms" niet werken, lijkt het inderdaad gewoon een slecht contact te zijn en dat kan je effectief verhelpen zoals @nestorius al zei.
 
Hey, op mijn wagen steekt een 7-polige stekkerdoos. De fietsendrager heeft een combo-fiche 7/13-polig waarvan ik dus de 7-polige gebruik.

Ik zal eens die pennen proberen open plooien en anders een verloopstuk van 7 naar 13-polig kopen voor de wagen en dan inderdaad de 13-polige kant van de fietsendrager gebruiken.
 
"maar 2 van de 7 pinnen zitten écht los".
Als deze pinnen los zitten, heeft het niks te maken met de slechte contacten.
Iedere pin apart schuift in de tegen-stekker(doos), als er hier dan speling op zit kan er een slecht contact zijn, maar daar twijfel ik aan. Er is meer kans dat het ligt aan de aansluitpunten van de draden in de stekker. Normaal is dit met schroefjes, en dit moet je nazien.
 
Hey, op mijn wagen steekt een 7-polige stekkerdoos. De fietsendrager heeft een combo-fiche 7/13-polig waarvan ik dus de 7-polige gebruik.

Ik zal eens die pennen proberen open plooien en anders een verloopstuk van 7 naar 13-polig kopen voor de wagen en dan inderdaad de 13-polige kant van de fietsendrager gebruiken.
Nu snap ik het, is combistekker is hetgeen je filmt, met in de midden een stuk waar je draden uit komen? Ik zou dit gewoon demonteren en een 7 polige stekker in de plaats demonteren, dit zal de beste oplossing zijn.
 
Terug
Bovenaan