Statistieken BeyondGaming

Resurge

Active member
TLDR: https://bgstats.apprunner.ml

Op de hoofdpagina van BG staan er een paar simpele getallen qua statistieken. (Aantal members, threads, posts)
En ik was curieus over hoe snel deze zouden groeien na het afsluiten van 9lives.

Dus ik heb iets gemaakt waarbij deze getallen elk uur worden uitgelezen. Zo kunnen we dus weten hoe veel mensen er elke uur/dag/... zijn bijgekomen.

Als je ook curieus bent kan je deze hier bekijken: https://bgstats.apprunner.ml

Voor de digitaal aangelegden, de getallen worden uitgelezen met huginn, een soort van self hosted IFTTT. En dan gewoon wat typescript code om dit te renderen op een site.
Ik voeg binnenkort wel eens een link toe naar de git Repo

Deze week (16 feb) zit er een hiccup in de data omdat er 2 dagen tussenuit zijn gevallen doordat de frontpage toegevoegd is geweest en ik dat gisteren pas heb opgemerkt :)
Ik las https://www.beyondgaming.be uit, niet /forums, dus die stats waren ineens foetsjie.

Link naar repo.
Gelieve iets te laten weten mocht er iets in staan van gevoelige info dat ik vergeten ben.

Heb je de site offline gehaald? :unsure: Leek nochtans handig om naartoe te linken als iemand vroeg naar publiek beschikbare statistiekjes :D

(de interne zijn wat te gevoelig om zomaar te delen :unsure: )
Ah sorry, ik had een tijd terug opgemerkt dat er verkeerde data werd geladen, ik vermoed door een wijziging in de structuur van hoe de member aantallen werden getoond.

Misschien dat ik er mij nog eens aan zet nu dat ik weet dat het gebruikt wordt :)
(Zal wel met een gap in de data zijn dan)

EDIT: De nieuwe scrape code is al aan het draaien.
Herschreven zodat het draait op Cloudflare workers ipv mijn brakke oude laptop :p
Slaagt nu ook de itrader stats op. Ook een beetje error handling ingestoken zodat ik in principe de aantallen kan herberekenen als een van de waardes leeg blijkt te zijn.
Nu de UI ook nog updaten.

Ik zal de gene die deze post geliked hebben taggen in een volgende comment wanneer het allemaal af is.

Laatst bewerkt:
Ah sorry, ik had een tijd terug opgemerkt dat er verkeerde data werd geladen, ik vermoed door een wijziging in de structuur van hoe de member aantallen werden getoond.

Misschien dat ik er mij nog eens aan zet nu dat ik weet dat het gebruikt wordt :)
(Zal wel met een gap in de data zijn dan)

EDIT: De nieuwe scrape code is al aan het draaien.
Herschreven zodat het draait op Cloudflare workers ipv mijn brakke oude laptop :p
Slaagt nu ook de itrader stats op. Ook een beetje error handling ingestoken zodat ik in principe de aantallen kan herberekenen als een van de waardes leeg blijkt te zijn.
Nu de UI ook nog updaten.

Ik zal de gene die deze post geliked hebben taggen in een volgende comment wanneer het allemaal af is.
En? Is het bijna af?

Ik ben wel eens benieuwd naar het verloop van de statistieken van dit prachtige forum de laatste jaren.

En? Is het bijna af?

Ik ben wel eens benieuwd naar het verloop van de statistieken van dit prachtige forum de laatste jaren.
😅

Het (herschreven) scraping gedeelte loopt al sinds mijn vorige post. (Dus elk uur zijn er statistieken gelogd)
Voor zo ver ik zie loopt dat nog zonder problemen, dus de data is er.

Moet eigenlijk enkel nog een ui maken met de grafieken.

Heb nu wel bericht gekregen van cloudflare dat de database dat ik gebruik in augustus wordt stopgezet.. dus ik zou moeten migreren naar een andere DB.

Ik zou er nog een paar uur moeten instellen en tis af, maja, goesting is anders 😅

Terug
Bovenaan