Starten of niet starten met de opleiding?

.klc

New member
Dit academiejaar ga ik starten met de opleiding Verpleegkunde. In de loop van deze week kwam ik erachter dat ik niet tegen bloed kan (gepaard met duizeligheid en lage bloeddruk) .
Dit was iets dat ik eerder niet had en het was maar 1 keer gebeurd. Nu ben ik bang dat dit een probleem zal vormen voor mij aangezien ik tijdens mijn stages vaak in contact zal komen met bloed.
Zoals eerder gezegd is dit maar 1 keer gebeurd. Zouden jullie het dan aanraden om te starten met de opleiding of om over te schakelen naar een andere opleiding?
Alvast bedankt!

Naar het schijnt bij de eerste keer dat studenten geneeskunde een lijk opensnijden zijn er altijd een hoop die flauwvallen of braken. De meeste raken er wel overeen. Ik ken niks van geneeskunde of van verpleging of ... maar kan je niet eens ten rade gaan bij iemand die in de sector zit?

Wat ook een optie is! Ga bloed doneren bij het rode kruis, leg uit wat je probleem is, dan kan je zien hoe ze bloed trekken en merk je snel hoe gevoelig je eraan bent. En wie weet geven ze je nog tips voor de opleiding. Win win dus want je hebt iets goed gedaan, bloed gedoneerd en je hebt iets bijgeleerd.

Een kennis van me is chirurg en opereert elke dag mensen. Zit al lange jaren in het beroep nu. Hij had me eens verteld dat hij tijdens zijn stages ook onwel werd en moest kotsen maar dat hij het nadien gewoon werd. Dus het zou geen obstakel moeten vormen indien je het zeer graag wil doen.

Alles went.
Fake it till you make it, niet te veel focussen op je angst en zeker niet veronderstellen dat het volgende keer weer gaat gebeuren. Positieve mindset and you'll be fine.

Als je het in je hoofd zal steken dan zou het goed kunnen dat je net daardoor gaat flauwvallen. Gewoon uit angst omdat het je weer zou overkomen.

Heb ik een tijd gehad. 1x duizelig geworden in de auto en iedere keer voor ik op die plaats kom begin ik me al nerveus te maken en is het weer van dat.

Wat was de situatie ? Bij mijn eerste operatie ook gehad, gewoon door de spanning/niet gegeten/... Nooit vooraf gehad en ook nooit nadien. Ik vermoed dat je ook al eens ooit bloed zag voorheen, dus komt wel goed. Verpleegkundige op medische beeldvorming of dergelijke kan ook nog altijd anders :-)

Wat was de situatie ? Bij mijn eerste operatie ook gehad, gewoon door de spanning/niet gegeten/... Nooit vooraf gehad en ook nooit nadien. Ik vermoed dat je ook al eens ooit bloed zag voorheen, dus komt wel goed. Verpleegkundige op medische beeldvorming of dergelijke kan ook nog altijd anders :)
Ik had in mijn vinger gesneden. Volgens mij gebeurde dat omdat het mijn eigen bloed was. Mijn zus kreeg in het verleden regelmatig een bloedneus en toen kon ik wel kijken.

Ik had in mijn vinger gesneden. Volgens mij gebeurde dat omdat het mijn eigen bloed was. Mijn zus kreeg in het verleden regelmatig een bloedneus en toen kon ik wel kijken.
Da's iets anders, ik heb dat ook altijd omdat ik dan heel erg schrik. Dan word ik ook altijd ff duizelig maar dat ligt niet aan dat bloed, gewoon aan 't verschieten.

Terug
Bovenaan